Jump to content
Dragonlove

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer

Recommended Posts

Da oppretter jeg denne tråden for oss som har bestillt  Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC fra Elkjøp den 16.04.21

Her kan vi diskutere ordrestatus, kanselleringer og hva vi eventuellt kan gjør om ordren(e) skulle blitt kansellert, pr 20.04.21 er det vel lite som har

skjedd ennda.

 

Da har jeg snakket med Advokat og det ser dårlig ut, han snakket om dekningskjøp hvor man kjøpte denne varen en annen plass og kunne kreve mellomlegg fra Elkjøp.

Om noen har nylig fått ett slik kort fra en annen butikk til høyere pris så har de ett godt argument.

Når det gjaldt at de hadde trukket penger fra konto så hørtes dette bedre ut, dette hadde de ikke lov til, jeg tenker da på penger som de har trukket i flere uker, noe som ikke er tilfelle her, men da kunne man altså kreve kompensasjon for renteutgifter.

Så da er det å sende en mail hvor man forklarer saken, for eksempel at man har hatt ett skjermkort eller flere i bestilling i flere uker hvor det er trukket renter fra kredit kort og henvise til at dette ikke er lov.

 

Første post hos Sweclockers hvor de la ut linken til Elgiganten Kl 18.29

Status hos Svenskene, Sweclockers forum

Generelle salgsbetingelser Forburkertilsynet Se spesielt no 5.

Er tilbudsvaren du bestilte plutselig utsolgt? Få erstatning!

 

Ordretråd elkjøp.jpg

Edited by Dragonlove
  • Like 5
  • Heart 1

Share this post


Link to post

Hvis det i det hele tatt er en mikroskopisk sjanse for at jeg får kortet om noen måneder, kan de for min del godt la bestillingen være.
Rentene på brukskontoen er så lave uansett, så taper ikke mye på at de har trukket pengene.

Edited by KalleKanin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Jeg bestilte med faktura på det ene kortet. I dag ble jeg kredittsjekket for bestillinga, 3 dager etter at folk fikk sms om at ingen skulle få kort. Er Elkjøp i beit for penger, eller er det en mikroskopisk mulighet for at kortene renner inn alikevel tro?

Share this post


Link to post

Stå på kravene, så setter vi media på saken etter hvert. At de trekker beløp som egentlig burde ha vært reservert er en sak i selv. Så vidt jeg vet skal ikke kort belastes før en vare er klar til å bli sendt.

  • Like 5

Share this post


Link to post
lucky666 skrev (Akkurat nå):

Jeg bestilte med faktura på det ene kortet. I dag ble jeg kredittsjekket for bestillinga, 3 dager etter at folk fikk sms om at ingen skulle få kort. Er Elkjøp i beit for penger, eller er det en mikroskopisk mulighet for at kortene renner inn alikevel tro?

Er ikke godt å si hva som skjer ennda, veldig lite info fra Elkjøp og kundeservice går ikke å snakke me.

Share this post


Link to post

Neste mann jeg fikk på elkjøp chatten var mye bedre enn det avskummet jeg fikk først. Han var hjelpsom og jeg fikk svar på akkurat det jeg lurte på. Uten å "legge på"

image.png.fe91c121978be0fe6a990df91668a160.png

Share this post


Link to post
BadCat skrev (5 minutter siden):

 Så vidt jeg vet skal ikke kort belastes før en vare er klar til å bli sendt.

Noen som kan finne hvor på lovdata dette står, finner det ikke igjen.

Edit: spør spesefikt om lovdata

Edited by Ephrus

Share this post


Link to post
Ephrus skrev (Akkurat nå):

Noen som kan finne hvor på lovdata dette står, finner det ikke igjen.

Tror jeg har det en eller annen plass, må snart på jobb, men skal oppdatere førstetråden med link til det når jeg finner det.

Share this post


Link to post
Just now, Ephrus said:

Noen som kan finne hvor på lovdata dette står, finner det ikke igjen.

Njæ, tviler på at det er en lov, men samtidig er det råttent av elkjøp å sende ut en mail der de garderer seg mot bindende avtale, samtidig som de trekker penger fra konto?

Share this post


Link to post

Den linken har jeg klar fordi Multicom mente at "det er ingen lov om dette" før jeg slang den i fleisen deres

Litt offtopic å begynne med multicom her men det gir ett innblikk i hvor lite peil disse butikkene har 

image.thumb.png.ca2d9c7ec9cf232d51fbef113257bc8b.png

De nektet å sende meg RAM jeg hadde bestilt, selv om den var på lager i 3 uker før jeg klaga. RAMen hadde gått opp i pris med 1500kr. Etter klaging så "oi" plutselig sendte de varen

Edited by shinsengumi

Share this post


Link to post
shinsengumi skrev (1 minutt siden):

Den linken har jeg klar fordi Multicom mente at "det er ingen lov om dette" før jeg slang den i fleisen deres

Fant det igjen jeg også, første post er oppdatert med denne infoen.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Flere som deler samme frustrasjon fra elkjøp, ja. Utrolig de ikke har et system som komplett. Skape hodebryn på begge parter. Er ikke noen som vil ta saken til forbrukerrådet? Virka som Elkjøp baitet kunder for å møte kvartals målet. 

Share this post


Link to post
1 minute ago, Jestiar said:

Flere som deler samme frustrasjon fra elkjøp, ja. Utrolig de ikke har et system som komplett. Skape hodebryn på begge parter. Er ikke noen som vil ta saken til forbrukerrådet? Virka som Elkjøp baitet kunder for å møte kvartals målet. 

Tenkte personlig å vente i noen dager til for å se hva som egentlig skjer

Share this post


Link to post
Jestiar skrev (2 minutter siden):

Flere som deler samme frustrasjon fra elkjøp, ja. Utrolig de ikke har et system som komplett. Skape hodebryn på begge parter. Er ikke noen som vil ta saken til forbrukerrådet? Virka som Elkjøp baitet kunder for å møte kvartals målet. 

Joda, saken skal taes videre den, Elkjøp må bare kjøre avbestillinger først.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...