Gå til innhold

MdG faller som en stein på ny måling


Dirigo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dirigo skrev (28 minutter siden):

Kommunistene i Rødt er det ingen som vil ta i med ildtang. De er lettere å fryse ut enn MdG som liksom er "blokkuavhengig".

De var blokkuavhengige inntil nylig. I Norge er klima og miljø saker som tradisjonelt opptar partiene på venstre mest, og det er vel mest derfor. Slik er det ikke i alle land, som for eksempel Tyskland hvor det er de konservative som tradisjonelt er miljøforkjemperne.

Synes det er synd MDG gjør det dårligere på målinger nå, jeg er ikke enig i alt, men synes det er viktig at vi har et markant miljøparti i Norge som har et solid avtrykk. Er veldig fornøyd med å ha de i bystyret i Oslo og er glad for innflytelsen de har i byen. Det kommer oss som bor, kjører, puster og beveger oss her til gode. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Synes det er synd MDG gjør det dårligere på målinger nå, jeg er ikke enig i alt, men synes det er viktig at vi har et markant miljøparti i Norge som har et solid avtrykk.

Synes du det ikke også er OK å ha noe å finansiere velferdsstaten med, slik at f. eks yrkesdebattantene her på Diskusjon.no har en trygd å støtte seg på?

Olje og gass er det eneste vi kan i dette landet. Med det svarte gullet ut, vil vi igjen bli et av Europas fattigste land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dirigo skrev (8 minutter siden):

Synes du det ikke også er OK å ha noe å finansiere velferdsstaten med, slik at f. eks yrkesdebattantene her på Diskusjon.no har en trygd å støtte seg på?

...?

Sitat

Olje og gass er det eneste vi kan i dette landet. Med det svarte gullet ut, vil vi igjen bli et av Europas fattigste land.

Ja, olje og gass er ekstremt viktig for Norge. Heldigvis er det ikke det eneste vi kan, for da hadde vi vært i enda mer deep shit når næringen gradvis mister større og større deler av sitt grunnlag for å eksistere som vår sikkerhet i fremtiden. Fremtiden kommer enten du vil eller ikke, uansett hvor mye du måtte støtte eller være imot næringen. Når det er sagt så er det jeg liker mest med MDG deres lokal- og nærpolitikk, både i bondebygda jeg kommer fra og i tjukkeste Oslo. Det er det eneste partiet jeg føler har hatt en direkte positiv innvirkning på hverdagen min, på mange mange år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synd, jeg synes MDG er et godt parti, og hadde sikkert stemt på dem eller SV dersom jeg ikke stemte på Rødt. Men slik er det når du foksuerer kun på en ting. Klimautfordringene er kjempeviktig, men kanskje folk ikke er like interessert i å ha kun den politikken. Joda, de har mye annen politikk, men politikken er bygget rundt klima og det blir kanskje litt mye fokus på det, selv om det er kjempeviktig. 

Ser at Rødt gjør det svært bra på målingen. Jeg krysser fingrene, jeg håper de kommer til makten i en koalisjon, det kan være de kommer i en vippeposisjon og det håper jeg nærmest sånn at vi får dyttet AP mer til venstre. 

De som kaller Rødt kommunister i dag synes jeg misforstår ganske godt hva de står for i dag. De er ikke RV lengre, og de er ihvertfall ikke kommunister. De er sosialister. Selv Bjørnar Moxnes ønsket å fjerne kommunisme i partiprogrammet, men grunnet en liten kjerne av gamle og tullete folk så ble det ikke revidert bort. 

Dette lille avsnittet kunne de fjernet, det er unødvendig: 

"Når en etter hvert kommer stadig nærmere målet om et samfunn uten undertrykking, i harmoni med
naturens tålegrenser, vil det være mulig å se konturene av et klasseløst samfunn: en verden der alle
mennesker er like mye verdt – og der grunnprinsippet er «yte etter evne, få etter behov». Det var dette Karl
Marx kalte kommunisme."

Lenke til kommentar
Dirigo skrev (13 minutter siden):

Kommunistene i Rødt er det ingen som vil ta i med ildtang

‘Problemet’ er vel litt at det nå er mange nok historieløse(?) velgere som ikke ser hvor Rødt kommer fra (RV, AKP(-ML), andre sosialistgrupper mm.) og hva som sitter av reflekser i partiets ryggmarg. Om partiet Rødt da får mange nok velgere, kan det være at de blir den berømte tungen på vektskålen og må tas hensyn til. Ekstremisme eller ei.

 

sedsberg skrev (1 time siden):

Det er synd. Vi trenger partier som MDG for å redde verden.

 

Snikpellik skrev (23 minutter siden):

Synes det er synd MDG gjør det dårligere på målinger nå, jeg er ikke enig i alt, men synes det er viktig at vi har et markant miljøparti i Norge som har et solid avtrykk. Er veldig fornøyd med å ha de i bystyret i Oslo og er glad for innflytelsen de har i byen. Det kommer oss som bor, kjører, puster og beveger oss her til gode.

Er vel  ingen som har noe imot et totalitært styre, så lenge det gavner en selv og egne synspunkter. MDG sitter med ‘svarteper’ ved at det eneste virkemiddelet de ser ut til å mene at virker er pisk og tvang. I det minste vil jeg mene at det er mange som opplever det slik. Det er synd at frontkjemperne for miljøet oppfattes sånn, for miljøet i verden er f*cked nok som det er. Jeg stemmer ikke MDG pga. nevnte svarteper. Samfunnet ikke bare i Norge med verden må endres raskt, om miljøet - og vi - skal overleve.

 

Vaniman skrev (7 minutter siden):

Uten olje og gass er Norge i seriøse vanskeligheter. Men det er det mange som ikke forstår. Særlig unge personer

Ikke uenig i det men er det bærekraftig og lurt, annet enn på kort sikt? Drit i verden så lenge vi nordmenn kan opprettholde vår levestandard og måte å leve på? Vi er vel knapt en promille av verdens befolkning men høyt oppe på lister over de med høyest (ikke bærekraftig) forbruk og utslipp av miljøskadelige stoffer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...