Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Cowboystrekk skrev (4 timer siden):

Det kommer an på. Kjører du kort stock er effektiviteten ganske rævva på mange kort nå. Kjører du undervolt kan effektiviteten bli overraskende god selv på eldre kort.

Eksempel:

3060ti stock 0.95-1.06v@ 1900-2000MHz 100% perf 200W

3060ti 0.9v@1950MHz 100% perf 160W

3060ti 0.73v@1590MHz 87% perf 120W

 

2060 stock 0.95-1.06v@1850-1950MHz 100% 165W

2060 0.88v@1900MHz 100% perf 125W

2060 0.71v@1470MHz 86% perf 85W

Ser mine 3070 ligger på 115V og de er ikke undervoltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (46 minutter siden):

Vil overklokken man bruker til ETH fungere greit til andre coins? Vurderer å teste ut Nicehash med sin auto svitsj feature sånn at jeg slipper styret med å manuelt bytte mellom hva som er mest profitabelt.

ETH vil fungere på ETC også, men mulig der er mindre justeringer som kan gjøres. ERG vil sansyneligvis også fungere fint med ETH OC, da de ikke er langt unna. Men ikke optimalt selvsagt.
Men alt dette varierer jo fra kort til kort også.

Kan anbefale hashrate.no, der kan du velge kort og coin så har de som regel greie OC settings til det meste.

Endret av AlpejoHn
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (53 minutter siden):

Undervolt via kurve i afterburner funker på alt da du både har kjapt minne og relativt høy frekvens.

Dette skal jeg teste ut. Har til nå bare satt opp minne, ned på core og 60-70% powerlimit i afterburner.

AlpejoHn skrev (36 minutter siden):

ETH vil fungere på ETC også, men mulig der er mindre justeringer som kan gjøres. ERG vil sansyneligvis også fungere fint med ETH OC, da de ikke er langt unna. Men ikke optimalt selvsagt.
Men alt dette varierer jo fra kort til kort også.

Kan anbefale hashrate.no, der kan du velge kort og coin så har de som regel greie OC settings til det meste.

Jeg vet ikke om man manuelt kan gå inn på Nicehash og sette forskjellige overklokk på de forskjellige algoritmene da? Man må vel finne en universal overklokk som fungerer greit med alle de forskjellige.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (12 minutter siden):

Dette skal jeg teste ut. Har til nå bare satt opp minne, ned på core og 60-70% powerlimit i afterburner.

Jeg vet ikke om man manuelt kan gå inn på Nicehash og sette forskjellige overklokk på de forskjellige algoritmene da? Man må vel finne en universal overklokk som fungerer greit med alle de forskjellige.

Finn laveste volt hvor vram ikke klokker ned, lag ei rett linje fra den, typisk rundt 725-750mv @ 1500-1600MHz, overklokk minnet i tillegg.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (18 minutter siden):

Dette skal jeg teste ut. Har til nå bare satt opp minne, ned på core og 60-70% powerlimit i afterburner.

Jeg vet ikke om man manuelt kan gå inn på Nicehash og sette forskjellige overklokk på de forskjellige algoritmene da? Man må vel finne en universal overklokk som fungerer greit med alle de forskjellige.

Det burde være mulig, eller så er det jo litt idiotisk å måtte kjøre en "universal oc" og potensielt tape mh over hele fjøla..
Men jeg har aldri rota med OC i NH, syns måten alt skulle gjøres på var veldig dårlig å tungvidt da jeg brukte det for et par år siden.

 

Lenke til kommentar

3-6 kr i døgnet per 100 MH/s nå på Eth kombinert med 1-6kr kWh el noen timer i morgen. Bare å skru av noen timer eller dager. Det er en pool som gir 12 kr og to som gir 24 kr. Mulig det er bedre å kjøre ETC noen dager, men jeg skal ikke eksperimentere mens det er 6 kr per kWh.

image.png.1dee3e0587a7c7a85399d1c02d7f9e2e.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

3-6 kr i døgnet per 100 MH/s nå på Eth kombinert med 1-6kr kWh el noen timer i morgen. Bare å skru av noen timer eller dager. Det er en pool som gir 12 kr og to som gir 24 kr. Mulig det er bedre å kjøre ETC noen dager, men jeg skal ikke eksperimentere mens det er 6 kr per kWh.

image.png.1dee3e0587a7c7a85399d1c02d7f9e2e.png

Jeg slår av mellom 15 og 24 jeg ihvertfall, får se hva prisen i natt blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...