Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ephrus skrev (1 time siden):

Det eksempelet du kommer med her skjer ikke, ettersom det ikke finnes store pengerike personer som gidder å betale 2x for å låne din hashrate. Da hadde de heller kjøpt ergo direkte. 

 

Du velger deg en coin som du vil mine f,eks ETC. Det vil gi deg en daglig profitt på 8kr pr 100Mhs. Bruker du Nicehash som miner Ravencoin i dag og ETH i morgen(alt ettersom hva som er mest lønnsomt) vil det gi deg en daglig profitt på 13kr. Da er det jo bedre å bruke Nicehash, også kan du kjøpe ETC for de 13 kronene, enn det ville ha vært å minet det for å få 8kr.

Jeg er litt ræva på å forklare, men håper du skjønner hva jeg vil frem til.

 

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Solgte noen RTX 3070 til 4500 (ny i eske, dog). Det var god nok interesse på dem til at om jeg selger flere, er det der prisen ligger for min del.

Men det er et slitsomt marked. Stort sett bare lykkejegere som byr på 2000-serie-kort, og skal ha dem til gibortpris. Siste i rekken: 2500kr for 2080ti... morsom kar, du.

(jeg kunne gått med på det om jeg fikk 3090 til 5000kr, men det skjer jo ikke ennå)

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Nei, kjøper ikke av de luringene på Sk Mining. Er fra private selgere jeg har kjøpt, har jobbet som selger en gang i tiden så jeg har vel overtalelse kunsten inntakt :D men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt 3070 for mer enn 3500,- nå iallefall.

Fatter det fremdeles ikke. Alle jeg prater med sier blankt nei til 4000 også blankt nei til 4500 hvis de har priser på 6k+ for 3070.

Muligens du kan dele noe av kunsten i å overtale selgere🙂

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (8 minutter siden):

Fatter det fremdeles ikke. Alle jeg prater med sier blankt nei til 4000 også blankt nei til 4500 hvis de har priser på 6k+ for 3070.

Muligens du kan dele noe av kunsten i å overtale selgere🙂

Kan jo vær jeg bare var heldig også da, har kjøpt 2 3070 til 3500,- og ett til 3000,- samt det ene 3080.

men er jo bare til å vente til The Merge har vært så blir det nok rimeligere, synes synd på de som skal prøve å kvitte seg med 20XX serien.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (21 timer siden):

For min del blåser jeg i verdien på 2000-serien, sålenge den gir mening relativt til 3000-serien. Jeg er bare drittlei av å forholde meg til 10000 for 3090 og lowballers på 2000-serien samtidig som tror 2080ti er "old junk", selv om det er et vesentlig bedre kort enn 3070 f.eks.

Du har jo også de som tror de selger gull. Så en på Finn som selger blower style Rx5700 kort til 7000kr. Latterlig pris, håper ikke noen betaler så mye for et sånt kort.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (21 timer siden):

For min del blåser jeg i verdien på 2000-serien, sålenge den gir mening relativt til 3000-serien. Jeg er bare drittlei av å forholde meg til 10000 for 3090 og lowballers på 2000-serien samtidig som tror 2080ti er "old junk", selv om det er et vesentlig bedre kort enn 3070 f.eks.

Er 2080 ti vesentlig bedre enn 3070? Litt dårligere watt pr hash på eth, ca samme spillytelse, bruker endel mer strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (12 timer siden):

Har man noe som helst håp for de som har plukka ut GPU'en fra en ferdigmaskin type HP om skjermkortet begynner å tulle mtp reklamasjon?

Så en som la ut et 3080 som konka under høy last til 5k.

Kan jo være at luringen ikke har nok strømforsyning, men kan være risky å kjøpe

Om man får med kvittering så bør man vel kunne benytte seg av reklamasjon, men det kan jo være at nettbutikk vil ha inn hele datamaskinen muligens.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (På 12.9.2022 den 18.04):

Er 2080 ti vesentlig bedre enn 3070? Litt dårligere watt pr hash på eth, ca samme spillytelse, bruker endel mer strøm.

Strømforbruket er ikke så ulikt. Hvis du tar 3070ti som et eksempel (det yter ca likt som 2080ti generelt, dog uten SLI-støtte og med mindre minne), så trekker det MER strøm for samme ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...