Gå til innhold

Hvordan slette Ethereum og Ripple (Eth og XRP)?


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, Vertical^ said:

Sikker på at du ikke kan realisere gevinsten, og deretter bare skatte nødvendig på profitten du har oppnådd?

Det var det jeg trodde, men har fått høre gang på gang her på forumet at det ikke er nok. Slik jeg har forstått det skal man skatte av verdien hvert år som formue. Samt skatte av hver transaksjon. Har lett men finner ikke ut hvor det skal føres på selvangivelsen. Som jeg heller ikke har peiling på.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (27 minutter siden):

Det var det jeg trodde, men har fått høre gang på gang her på forumet at det ikke er nok. Slik jeg har forstått det skal man skatte av verdien hvert år som formue. Samt skatte av hver transaksjon. Har lett men finner ikke ut hvor det skal føres på selvangivelsen. Som jeg heller ikke har peiling på.

Du klarer handle krypto, men du klarer ikke føre inn i selvangivelsen som er gjort så enkelt at selv bestemødre som ikke vet hva iPhone er klarer det ? Dette henger ikke på greip, troller du ?

Du tenker for mye staten er fornøyd så lenge du bare skatter av hele beløpet, fleste andre prøver unngå gjøre nettopp det.

Krypto er nytt for mange og de har forståelse for at folk ikke helt vet hvordan ting skal gjøres 100% korrekt så lenge man ikke aktivt prøver skjule noe så har man ikke noe frykte med de, man får faktisk veldig bra hjelp om man tar kontakt med skatteetaten.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror på forklaringen til TS. 

Sannsynligvis krever Coinbase noe legitimering eller annet som TS ikke kan oppdrive, så da er det mer en konflikt med Coinbase og TS. Det er helt usannsynlig at du vil "slette krypto" for å hindre beskatning. 

Et overskudd skal føres på post 3.1.13 på skattemeldingen under "Gevinst på andre finansprodukter". Har du 10 000 kr,- i overskudd, føres det opp her. Og du får ca 3000 i skatt på overskuddet. SÅ enkelt er det. Tar deg 30 sekunder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 minutter siden):

Ja i år. Neste år er det kanskje fremdeles verdt 30k og jeg må skatte 9000,- til.

Nei!

Bare selg dem nå, ta ut pengene dine og du trenger bare å skatte av ÉN gang. Formuesskatt er helt noe annet, det er ikke på 9000kr! 
 

formueskatt er på 0,3% el noe, dvs 90kr

Endret av fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Men altså om du selger de så slipper du dette? 

Greia er dere blander to forskjellige ting. Formueskatt er nettoformue man har, det skatter av med 0,85% (dobbeltsjekket nå nettopp). Det vil si 255kr i årlig, men det er når du beholder kryptopengene og har ikke solgt dem til «norske penger» på kontoen din

 Mens gevinst når du har solgt kryptopengene dine og fått det overført til din konto, da er det 22% skatt. Det trenger man bare betale én gang, ikke årlig!

Endret av fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fox skrev (2 timer siden):

Greia er dere blander to forskjellige ting. Formueskatt er nettoformue man har, det skatter av med 0,85% (dobbeltsjekket nå nettopp). Det vil si 255kr i årlig, men det er når du beholder kryptopengene og har ikke solgt dem til «norske penger» på kontoen din

 Mens gevinst når du har solgt kryptopengene dine og fått det overført til din konto, da er det 22% skatt. Det trenger man bare betale én gang, ikke årlig!

Jeg blander ingenting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...