Gå til innhold

FEATURE: De beste og mest skuffende spillopplevelsene fra 2020


Anbefalte innlegg

Arodem skrev (19 timer siden):

For å svare på et annet innlegg: Vi kommer nok ikke til å dele opp karakterer i anmeldelser ytterligere, dessverre. Jeg tror ikke det er veien å gå for spilldekning videre. Om noe trenger vi mindre liksom-kvantifiserbare tall, og mer skjønn. 

Ja takk.

Jeg kan gjøre et fornuftig skille på et spill som får fire stjerner og et som får fem stjerner på Giant Bomb, men å skille mellom 7 eller 8 på Gamer? Nærmest umulig vil jeg si. Og å skille på et 9.3 og 9.1 på IGN? Nei ærlig talt.

Jeg tror Gamer med fordel kunne kuttet karakterskalaen i to.

1 = Dårlig. Ikke kjøp

2 = Ikke bra. Kjøp om du elsker sjangeren

3 = Middels. Kan gå begge veier

4 = Godt spill. Et kjøp for mange 

5 = Best i klassen. Et kjøp for de fleste 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest skuffende spill er Cyberpunk 2077 orker ikke å spille det ferdig en gang med masse irriterende bugs og den idiotiske "critical error" med chipen i hue på karakteren du spiller, var slik i Deus Ex Human Divided også men han fikk da fikset sin chip ganske fort men her går på i hele spillet lengde ser det ut som. Og de endeløse samtalene til stadighet som er veldig frustrende må sitte å trykke på "C" hele tiden for at de skal bli ferdige..

Lenke til kommentar

2020 har vært et særdeles godt spillår for min del, og Playstation har virkelig stått frem med sine ekslusive spill.

TLOU2 var helt fantastisk, og selv om historien kanskje ikke var så original var den helt glimrende "fremført". Mange av de som kommenterer har kun sett andre spille det på Youtube og med all respekt å melde har deres mening veldig lite å si her.

Ghost of Tsushima var også bra, men deler ikke oppfatningen av at det var årets spill. Heller ikke den visuelle stilen, som var litt overkill for min del.

FF7 Remake en klar 10/10, og fantastiske oppfølgere til både F1 og Pro Evolution Soccer har gjort at jeg har logget inn rekordmange timer på spill dette året.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bakalaka skrev (2 timer siden):

[...]TLOU2 var helt fantastisk, og selv om historien kanskje ikke var så original var den helt glimrende "fremført". Mange av de som kommenterer har kun sett andre spille det på Youtube og med all respekt å melde har deres mening veldig lite å si her.[...]

Historien lakk før spillet var ute, og det skapte masse ranting fra enkelte grupper, og dermed var det noen som ikke ville kjøpe det. Du har helt sikkert rett i at mange av de har sett en let's play av historien, eller knapt det, og sprer rundt seg med sine meninger om historien basert på mer eller mindre vaklende grunnlag.

Greit nok. Men det du kommer med her er ikke innafor. Dette er kun ren skjær hersketeknikk. Er rikelig med gamere som ikke involverte seg i lekkasjene, som driter fullstendig i anti-SJW tullet, som var super spent og klare for TLOU2, og likevel ble veldig skuffa over både historiens innhold, og hvordan den fortelles.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
maanemann skrev (43 minutter siden):

Hva er det som er så teknisk bra ned tlou2? Synes spillet ser veldig ut som eneren på ps4 som begynner å dra endel på åra. også den gangen var det ikke teknisk brilliant, men historie, innlevelse og karakterer.

Tror du må ta deg en tur tilbake og spille TLOU igjen. Spillet ser bra ut, misforstå meg rett.
 

 Totalpakken av det visuelle i TLOU2 er muligens blandt det beste jeg har sett, PC inkludert. Var faktisk helt latterlig å sitte å glane på dette her på PS4 Pro. ND er helt ville på å utnytte hardware!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (17 timer siden):

Synes Doom Eternal var en stor skuffelse, ble bare sint og stressa av det spillet, ga opp når jeg var kommet halvveis, var sykt glad for det når jeg så walktrough videoene, hadde blitt mye banning om jeg hadde fortsatt.

Det er lov å skru ned vanskelighetsgraden. Kom du til marauderen? Han med øks, shotgun og hund. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Tror du må ta deg en tur tilbake og spille TLOU igjen. Spillet ser bra ut, misforstå meg rett.
 

 Totalpakken av det visuelle i TLOU2 er muligens blandt det beste jeg har sett, PC inkludert. Var faktisk helt latterlig å sitte å glane på dette her på PS4 Pro. ND er helt ville på å utnytte hardware!

Spillet var remastered og grafikken slo meg aldri cutting edge. Ja, giraff-scenen på sin måte var pen, men ikke pga høy oppløsning eller annen grafikk-teknologi. Giraff-scenen var pen pga at artistene hadde gjort jobben med å fylle settet.

videre var aldri combat aldri spesielt tight, men allikevel intens på sin måte.

naughy dog gjorde en bra jobb med det de hadde tilgjengelig og tlou2 ser ut til å gjøre det samme hvis vi holder kontroversene unna.

synes du har et godt argument med å utnytte eksisterende hardware.

Grunnen til at jeg reagererte var at tlou2 var nevnt i samme setning som ghost of tsushima, og nei det er heller ikke cutting edge, men ser ut til å ha mer høyoppløsning/penere grafikk og bedre kritikk for combaten.

At man kan hoppe i tlou2 er vel neppe å dytte konvolutten.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 timer siden):

Digital Foundry forklarer det bedre enn jeg har tid til å skrive nå :p

14 min og 50 sek ut i videoen:

 

Takker for link! Kult at du postet den. De der kan sine saker.

Jeg synes igjen at de støtter opp under min argumentasjon om at artistene har gjort jobben og lagt ned timene. Altså at craftingen er god. De sier ikke at teknologien er på et høyt nivå. Derimot at ubisoft har «pionered» teknologi.

De sier at cutscene er teknisk bra og ikke prerendered. Vet ikke om det er det gamer.no tenker på.

en annen ting er at spillet er på df sin fjerde plass, mens ghost of tsushima ikke er på lista. Så det er også et slags argument.

 

 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Her er det jo snakk om det visuelle, og da bryr det meg ikke om hvilken vei utvikleren har tatt. De har fått fremstilt en dystopisk verden på en veldig troverdig, overbevisende og nydelig måte :) Mengden med detaljer i hver eneste scene/lokasjon er også helt enorm! Tok meg selv i å studere og utforske nesten hver bidige krok underveis bare pga. den syke detaljgraden 😛 

Ghost of Tsushima har jeg spart til PS5 siden det kjører i deilige 60 fps der. Gav det noen timer på Pro, men ble så jævla trøtt av den behagelig vinden og landskapet, så jeg sovna bestandig underveis. Men fy fader så nydelig det er, selv om det er mange stygge textures og mye annet som ser isoloert sett, kjipt ut. Der også er totalpakken meeeeget bra!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
LarZen skrev (På 27.12.2020 den 15.13):

Type spill som PlayStation briljerer med er best å spille med en håndkontroller. Selv på PC.

Spille tredjeperson spill med mus og tastatur er en ræva opplevelse. 

Det kommer vel helt an på hva man er vant med. Selv foretrekker jeg mus og tastatur. Jeg har prøvd spill som Skyrim, The Witcher 3 og GTA V med kontroller og det var bare helt forferdelig. Man har mye mere kontroll over kamera med en mus vs kontroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Her er det jo snakk om det visuelle, og da bryr det meg ikke om hvilken vei utvikleren har tatt. De har fått fremstilt en dystopisk verden på en veldig troverdig, overbevisende og nydelig måte :) Mengden med detaljer i hver eneste scene/lokasjon er også helt enorm! Tok meg selv i å studere og utforske nesten hver bidige krok underveis bare pga. den syke detaljgraden 😛 

Ghost of Tsushima har jeg spart til PS5 siden det kjører i deilige 60 fps der. Gav det noen timer på Pro [klipp]

Ja det høres riktig ut! :)

Er det håp om noen ps5 remastered på de to titlene?

Lenke til kommentar
maanemann skrev (5 timer siden):

Ja det høres riktig ut! :)

Er det håp om noen ps5 remastered på de to titlene?

Regner nesten med at i hvert fall TLOU får en fult ut optimalisert utgave. Men det er vel ikke blitt sagt noe endelig om noen av de. Men Ghost of Tsushima ser jeg får meg føles ganske så annerledes med låst 60fps når PS4 utgaven spilles på PS5, så det er ikke ille bare det :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...