Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Fnugle skrev (23 minutter siden):

Ingen av de har forresten opplevd noe særlig bivirkninger, annet enn litt ømhet i armen og muligens litt lett hodepine/lett feberfølelse.


Har fått første dose av Moderna i dag, gjør vondt som faen i hele armen, litt hodepine, men så langt ingen andre bivirkninger, ser tipp-topp ut !

sick-man.jpg

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

– Om to uker fra i dag regner jeg med at vi er ferdig med dem mellom 18 og 24 år. Så skal vi bruke en uke til halvannen uke på dem som er mellom 40 og 44 år og om tre-fire ukers tid regner jeg med at vi begynner på de mellom 25–39 år, som er den siste gruppa, sier Steen.

https://www.ao.no/her-far-de-forste-18-aringene-i-oslo-vaksine-jeg-har-ventet-lenge-pa-denne-dagen/s/5-128-115671

 

Spoiler

speeding ride em on down GIF by The Rolling Stones

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Kilder til VG: Johnson & Johnson-løsning er klar – vil rulle ut i neste uke
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86ew2d/kilder-til-vg-johnson-johnson-loesning-er-klar-vil-rulle-ut-i-neste-uke

Sitat

Regjeringen har fått på plass en frivillig løsning for de som ønsker Johnson & Johnson-vaksinen, får VG opplyst.

Etter planen rulles den ut allerede i neste uke, ifølge VGs opplysninger. Men det avhenger av hvor raskt man kan få sendt ut vaksiner og få på plass systemet.

Det opplyser flere kilder til VG med innsikt i prosessen.

Løsningen vil være at fastlegene og private legeklinikker tar en vurdering og skriver ut resept, slik Helsedirektoratet tidligere har sagt er mest sannsynlig.

Men ifølge VGs opplysninger vil det kun være leger som selv ønsker det som vil ta del i ordningen. Regjeringen vil ikke pålegge leger å skrive ut vaksinen til pasienter.

Selv om den frivillige ordningen kommer på plass, vil regjeringens hovedanbefaling fremdeles være at man følger det ordinære vaksinasjonsprogrammet, ifølge VGs opplysninger.

Vi får se hvor mange som vil benytte seg av dette. Jeg tror fortsatt at det blir ganske så få. Kanskje noen som lar seg friste av at det er en éndose-vaksine.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (18 minutter siden):

Kilder til VG: Johnson & Johnson-løsning er klar – vil rulle ut i neste uke
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86ew2d/kilder-til-vg-johnson-johnson-loesning-er-klar-vil-rulle-ut-i-neste-uke

Vi får se hvor mange som vil benytte seg av dette. Jeg tror fortsatt at det blir ganske så få. Kanskje noen som lar seg friste av at det er en éndose-vaksine.

Tipper det blir en del unge uredde som vil ha grønt koronasertifikat så fort som mulig inn mot sommeren som kommer til å la seg friste. Spesielt i kommuner som henger langt etter med vaksineringsgruppene sine. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sitat

Det siste døgnet er det registrert 188 koronasmittede i Norge. Det er 272 færre enn samme dag i forrige uke. De siste sju dagene er det i snitt registrert 239 koronasmittede per dag. Tilsvarende snitt for sju dager siden lå på 344, så trenden er synkende.

Til helga ser ein truleg tosifra smittetal. Så lenge folk ikkje byrjar å gje blaffen i dei mest grunnleggjande smitteråda er pandemien snart over.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Kilder til VG: Johnson & Johnson-løsning er klar – vil rulle ut i neste uke
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86ew2d/kilder-til-vg-johnson-johnson-loesning-er-klar-vil-rulle-ut-i-neste-uke

Vi får se hvor mange som vil benytte seg av dette. Jeg tror fortsatt at det blir ganske så få. Kanskje noen som lar seg friste av at det er en éndose-vaksine.

Ja, for du sitter vel nok med minst en dose i kroppen og ny dose på veg, mens andre er flere uker på veg og måneder til de er fullvaksinerte. Blir denne tilgjengelig så tar jeg den. Blir jeg syk så blir jeg syk, og jeg regner med at om myndighetene finner ut at det trengs en booster, så får jeg denne. Regner med vi vil se flere slike som ikke forstår seg på de som tar J&J. 

Men jeg regner med at de vraker den. Noe annet nå ville være veldig oppsiktsvekkende. Nå har jo hele bunchen av lekekammeratene gått ut og advart i flere uke om denne vaksinen, som forøvrig brukes i en rekke land. 

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 minutt siden):

Til helga ser ein truleg tosifra smittetal. Så lenge folk ikkje byrjar å gje blaffen i dei mest grunnleggjande smitteråda er pandemien snart over.

Håper smittenivået holder seg oppe til de fleste er vaksinert. Av åpenbare grunner.

Lenke til kommentar
Sitat

PFIZER SKAL TESTE VAKSINE PÅ BABYER

Coronavaksinen fra Biontech/Pfizer skal nå testes på babyer ned mot seks måneders alder, opplyser legemiddelgiganten Pfizer.

Opptil 4500 barn under tolv år i USA, Finland, Polen og Spania skal i studien få en redusert dose av vaksinen, skriver Reuters.

Barn mellom seks måneder og fem år skal få en dose på 3 mikrogram, mens barn mellom fem og elleve år skal få 10 mikrogram, opplyser Pfizer.

Vaksinen er fra før godkjent for bruk på barn ned til tolv års alder både i USA, Canada og Europa, og vanlig dose er 30 mikrogram.

(©NTB)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Lite perspektiv på gladmeldinger anågende vaksinering i Oslo

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQwnjO/i-oslo-faar-liv-18-vaksine-i-troms-maa-marit-63-vente

Desta längre tid de forsinker jansen vaksinen så kommer färre ta den. Men en 35 åringen i en oprioriterade kommune må antagligen vänta en bit in i augusti på första dosen och sepember för andra och då kan det vara en ide att ta jansen hvis de vill bli vaksinerade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

62 nye koronasmittede registrert i Oslo siste døgn
https://www.ao.no/hold-deg-oppdatert-om-koronaviruset/s/5-128-3159?p=lc-2464587-11184

Sitat

Det er registrert 62 nye koronasmittede i Oslo siste døgn. Det er 26 under snittet de sju foregående dagene.

62 tilfeller er åtte færre enn på mandag, og 78 færre enn samme dag forrige uke. De siste to ukene har det i snitt blitt registrert 68 smittede per dag.

Smittetallene er høyest i bydelen Vestre Aker. Der ligger smittetrykket på 295 smittede per 100.000 innbyggere de siste to ukene, og det ble registrert fem nye smittede i bydelen siste døgn.

Etter det følger bydelene Nordre Aker (218) og Søndre Nordstrand (192).

Bydelen Grorud har for tiden de laveste smittetallene. Der er smittetrykket på 32 smittede per 100.000 innbyggere de siste to ukene, og det ble registrert én nye smittet i bydelen siste døgn.

Oslo har nå igjen en veldig stor andel av smitten i Norge. 62 av 188 blir vel rundt 33% av nye smittetilfeller i landet.

Fortsatt er det omtrent bare russ og vgs-elever som er smittet i byen. Det vil si at en veldig høy andel av de nye smittede i landet nå faktisk er russ/17-19 åringer på Oslo vest, kanskje rundt 25% ish. Det er et godt tegn, for det er en ganske spesifikk gruppe og da får man raskere kontroll. Når man får full kontroll, vil det trolig være veldig få nye smittede både i Oslo og Norge totalt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 timer siden):

Neimen....

188 SMITTEDE

På en tirsdag. Spøker  nok skikkelig for flere lockdowns nå ja. Nå har nok det aller siste lockdown-toget passert og vi må desverre belage oss på at det aldri blir flere lockdowns nå. Det var det.

 

Tirsdag er vel dagen vi ofte får de høyeste tallene i løpet av uka. Så dette er veldig veldig bra 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (7 timer siden):

Norge har hjelpt innbyggjarane i Barentsburg på Svalbard med vaksiner:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WOwp4L/russisk-bosetning-har-faatt-gratis-vaksiner-fra-norge

Skulle bare mangle egentlig  all den tid Svalbard er norsk. Selv om Barentsburg er en russisk by på alle måter - eller by og by fru blom 

Endret av William_S
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...