Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Fibonacci skrev (2 minutter siden):

Husk at viruset har ikke satt noen regler. Det er det vi selv som gjør.

Reglene kommer fordi helsevesenet bryter sammen. Tror ikke de som jobber i helsevesenet i Sverige orket årevis med sprengfulle sykehus. Mange vil slutte for godt. Selv her i Norge. 

https://psykologisk.no/2020/12/forskere-frykter-for-helsepersonells-psykiske-helse-som-folge-av-pandemien/

Sitat

1 av 4 sykepleiere har PTSD-symptomer etter koronajobbing

GOD MORGEN NORGE (TV 2): En ny studie fra Psykologisk Institutt (UiO) og Modum Bad viser at over én fjerdedel av helsepersonell og andre som har arbeidet direkte eller indirekte med Covid-19-pasienter har symptomer på posttraumatisk stresslidelse.

https://www.tv2.no/a/11464852/

Når vi ikke har folk til å redde oss blir fort dødsraten 20-40%

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Kryptodebunker said:

Alternativet er at vi må slite med koronaviruset resten av evigheten. Det vil stadig komme nye mutasjoner. 

Så...hvis Covid muterer til stadig farligere varianter, hvordan har da mennesket overlevd i tusenvis av år? Vaksiner er relativt nytt.

Håper det ikke bare er meg som har større tro på vårt eget immunforsvar. Skal ikke være slik at vi mennesker skal måtte ta flere vaksiner hvert eneste år. Men jeg kan skjønne at vaksineprodusentene ønsker det slik... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Når vi ikke har folk til å redde oss blir fort dødsraten 20-40%

Nei, det blir den ikke. Verden består ikke utelukkende av folk over 80 år. Det er jo mindre enn 1 % av folk under en viss alder som i det hele tatt blir innlagt på sykehus. Hvordan du mener alle disse skal dø, lurer jeg på. Er du egentlig bare et gigantisk troll?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Betroz said:

Vær veldig forsiktig med hva du ønsker deg! Kina sitt kommunistiske system kan en dag komme hit og resten av verden hvis flere tenker som deg.

Hva er dette for noe pisspreik? Hvis vi hadde hatt kontroll på grensene våre, så hadde vi kunne levd mer som normalt. Det er det som er poenget. Det er ikke noe kommunistisk i det. De fleste som argumenterer for lukkede grenser, gjør det nettopp for da kunne vi hatt færre restriksjoner innenlands. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Kalle Klo said:

Hva er dette for noe pisspreik? Hvis vi hadde hatt kontroll på grensene våre, så hadde vi kunne levd mer som normalt. Det er det som er poenget. Det er ikke noe kommunistisk i det. De fleste som argumenterer for lukkede grenser, gjør det nettopp for da kunne vi hatt færre restriksjoner innenlands. 

I think you missed the point there laddy....

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Fibonacci said:

Har covid-19 mutert til å bli ebola Zaire?

Kryptodebunker lever i en annen virkelighet enn oss andre. Skjønner ikke hvor han får alt han kommer med, han har jo tatt feil hver eneste gang han har ytret seg. Aldri har han noengang hatt rett i sine spådommer. 

Endret av Quakecry
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Subara said:

https://www.ahus.no/

 

Nå har sykepleierne tatt av seg munnbindene på Ahus. Tenker de nå er fullvaksinerte - om ikke annet for en uke side i følge kommunens vaksineoversikt.

Et blodlager er også en del av beredskapen.

Jeg var i blodbanken på Ahus i dag. Som nevnt brukte ingen som jobbet der munnbind men jeg var også innom en annen avdeling der brukte de munnbind.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Betroz said:

Så...hvis Covid muterer til stadig farligere varianter, hvordan har da mennesket overlevd i tusenvis av år? Vaksiner er relativt nytt.

Håper det ikke bare er meg som har større tro på vårt eget immunforsvar. Skal ikke være slik at vi mennesker skal måtte ta flere vaksiner hvert eneste år. Men jeg kan skjønne at vaksineprodusentene ønsker det slik... 

Det har vært en del nestenutryddelser underveis, på et tidspunkt så har man regnet ut av menneskeheten besto av mindre enn 7000 individer. I middelalderen så var gjennomsnitsslevealderen under 40 år. Så uten vaksiner og moderne medisin kan livet være rimelig kjipt ja. Mye verre enn skjenkeforbud og ingen turer til Syden. 

En annen ting er at vi nå er nesten 8 milliarder mennesker på kloden. Det er et sinnsykt høyt tall. I 1900 var det 1.6 milliarder. Hva skjer når det er lemmenår? Vil du at naturen skal gå sin gang? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Jeg var i blodbanken på Ahus i dag. Som nevnt brukte ingen som jobbet der munnbind men jeg var også innom en annen avdeling der brukte de munnbind.

Det synes jeg er helt uforståelig. Ble mange utbrudd med britisk mutasjon på sykehus på grunn av manglende munnbind bruk.

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Betroz said:

Kanskje en skremmende tanke for noen : Kanskje de som dør eller blir grisedårlige av Covid nå, er de menneskene som ikke har tatt vare på sin egen helse over lang tid...? Ikke alt som fastlegen finner ut av noen enkle blodprøver, ta blodtrykket og de standard testene. ;)

 

Det holder med 8mnd selvisolasjon mens man ventet på vaksiner. Det kan kjøre helse ganske så skakk.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kalle Klo said:

Det gode, gamle "folk får de fortjener" argumentet. Hadde det nå enda vært sant. Det er ikke de frommeste som lever lengst. 

De som har stått på med "hold deg hjemme - for vår skyld" er de som kommer dårligst ut nå. Og joda det er virkelig sant at folk over 50 som hadde grei helse før pandemien kan skakkjøre den ganske mye på 8mnd i selvisolasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

De som har stått på med "hold deg hjemme - for vår skyld" er de som kommer dårligst ut nå. Og joda det er virkelig sant at folk over 50 som hadde grei helse før pandemien kan skakkjøre den ganske mye på 8mnd i selvisolasjon.

Sorry, var egentlig Betroz jeg skulle ha quotet. 

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (15 minutter siden):

Nope, det vil ikke skje:shrug:

For to år siden var det helt utenkelig at regjeringen ville vurdere å innføre portforbud.

Eller stenge grensene.

Eller forby besøk i eget hjem.

Ingen pandemiplan som fantes da hadde dette som tiltak med den moderate dødeligheten et virus som covid-19 har.

Dette er fakta.

Things change fast.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...