Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Sandy Koufax skrev (15 minutter siden):

 

Om du har nylig tatt to doser, så har du muligens nok antistoffer til å stå imot dødsfall. Men det beste er nok å bruke kirurgiske munnbind i kombinasjon med en vaksine. Det eneste som hjelper er nok at man må vente på en vaksine som er spesialtilpasset omicron variantent. Det ligger i kortene at det kommer.

Eneste jeg leser her er panikk og ting som ikke stemmer.

Utifra antall smittet i det siste i Norge og antall døde av omicron samt delta virker det som både sykehusene og begravelsebyråene vil si dine påstander ikke stemmer.

Er t cellene som beskytter mot alvorlig sykdom noe nesten alle vil ha selv etter antistoffene har begynte å falme.

Hvorfor sprer du så mye ting som er totalt usant egentlig ? Virker som dagbladet er din kilde til sannhet, kanskje begynne søke litt i vitenskapen isteden ?

https://www.pennmedicine.org/news/news-releases/2021/august/penn-study-details-robust-tcell-response-to-mrna-covid19-vaccines

Sitat

By contrast, in the prior-COVID-19 group, helper and killer T cells specific for the COVID-19 coronavirus were already substantially present before the first dose. After that first dose, T cell numbers rose somewhat, but did not significantly increase after the second dose.

Vi ser det eksakt samme i tidligere studier rundt vaksiner, vi ser det også i større studier enn denne, så er mer eller mindre bekreftet at t celle responsen blir ikke særlig påvirket av drive fylle på med boosters.

Eldre og syke som ikke har godt  fungerende immunforsvar er det nok bra med boosters på lik linje som de alltid er blitt anbefalt årlig influensa vaksine.

Endret av Kazuo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Based skrev (Akkurat nå):

Hvorfor rapporteres ikke andelen innlagte etter BMI? Vil tro det har en sammenheng. 

Urelevant sette fokus på livsstils valg som fører til dårlig helse som igjen gir langt mer jobb for sykehusene, covid skal være djevelen som man må unngå for alt det er verdt koste hva det koste vil.

Personlig ansvar for sin helse kan unngås med tabletter for alt og vaksiner for resten så kan man fortsette med bacon pølser og cola.

Er ikke noe poeng si at fedme fører til langt flere dødsfall enn covid noen gang vil i Norge, legger man på ting som diabetes og høyt blodtrykk så har men den virkelig pandemien som florer.

At fedme og usunn livsstil fører til mange blir innlagte er liksom irrelevant.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trøen i Høyre mener at det haster med å få opp vaksinetempoet.

- Vaksinen er det aller viktigste tiltaket vi har. FHI skriver i sin rapport at «vi regner med at vaksinasjon vil gi høy grad av beskyttelse mot alvorlig sykdom, uansett variant». Derfor haster det med å få opp tempoet i vaksineringen av tredje dose, og så håper jeg at alle som ikke har vaksinert seg, vil revurdere det.

Er det ikke sånn at vaksinens beskyttelse fremdeles virker å være uendret ifht å utvikle alvorlig sykdom, og at det er begrunnelsen for FHI's uttalelse sitert ovenfor? Det er nå hva jeg har forstått etter å ha lest litt her og der de siste par dagene. Hvorfor knytter da Trøen den allerede gode beskyttelsen mot alvorlig sykdom sammen med en tredje dose? Man kan sikkert forbedre ørlite mer for hver eneste tilleggsdose man tar, men ærlig talt. For meg virker dette mer som et fordekt argument for å også øke smittebeskyttelsen et par måneder ekstra. Det synes spesielt å si noe sånt i samme åndedrag som man påpeker åpenhet og ærlighet for å opprettholde folkets tillit til myndighetene. Eller er det jeg, og ikke Trøen, som har misforstått noe her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (18 minutter siden):

Fordi de har et vaksineprogram. Og de kan vel ha en viss suksess med å vekselvis lokke og tvinge vaksinekanditater til å gi etter. 

Tenker du på 1. og 2. dose? Der er jeg enig med Trøen. Hun påpeker viktigheten av at alle som ikke har vaksinert seg revurderer det (uten bruk av tvang). Fint, men begrunnelsen for å haste på med tredje dose er, ihvertfall ifølge DB's gjengivelse av Trøen, at dette gir en tiltrengt økt beskyttels mot alvorlig sykdom. Det henger ikke på greip med hva jeg har lest og skjønt de siste dagene.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

Ny dag, nytt smittetilfelle i klassen til ungen. 

"Du rykker stadig fremover i køen. Å smitte deg med covid er viktig for oss. Du blir smittet så snart som mulig. Takk for at du venter." 

Rekker vi å få unnagjort sykdom og karantene  før jul, tro? 

Har hatt det slik i noen uker. Det har vært mye smitte i 1-4 klasse her. For et par uker siden sto skolen og en barnehage i fare for å måtte stenge pga. mangel på lærere. Ingen ønsker å være vikar heller når man vet at det er en håndfull nye barn hver dag som er smittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (38 minutter siden):

Urelevant sette fokus på livsstils valg som fører til dårlig helse som igjen gir langt mer jobb for sykehusene, covid skal være djevelen som man må unngå for alt det er verdt koste hva det koste vil.

Personlig ansvar for sin helse kan unngås med tabletter for alt og vaksiner for resten så kan man fortsette med bacon pølser og cola.

Er ikke noe poeng si at fedme fører til langt flere dødsfall enn covid noen gang vil i Norge, legger man på ting som diabetes og høyt blodtrykk så har men den virkelig pandemien som florer.

At fedme og usunn livsstil fører til mange blir innlagte er liksom irrelevant.

 

 

Ja, ikke sant. Må vel være lov å si at det er merkelig at dette unnlates å bli oppgitt. Dette er jo en vanlig variabel å oppgi ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 9.12.2021 den 23.08):


Jeg reiste faktisk med Color Viking i dag, inn til Norge.
Nå reiser jeg kun ved akutt behov, ikke for å handle fläsk, men jeg hadde et viktig ærend som gjorde at jeg valgte å ta fergen fra Strömstad til Sandefjord.

Hadde selvfølgelig alt klart, registrert på EntryNorway, covidpass, hadde med antigen-tester, og forventet å bli testet ved ankomst.

I mange år før pandemien, så har det knapt skjedd at jeg ikke har blitt stoppet i Sandefjord for passkontroll, dette kom jo etter immigrasjonskrisen i Europa for en del år siden.

I dag var det ingen der. Ikke en toller, ikke en politibetjent, og i hvert fall ingen som tok tester, bare tut og kjør?

Det skal sies at det var kanskje maks 10 personer som reiste med fergen, så å isolere seg i en sofa langt vekk fra andre var null problem.

 

Da skal du teste deg i hjemkommunen din.

Vi er i Norge nå, vi tre ble testet på grensen både barnet min mor og jeg.

Det tok ca en time, først test og så vente på svar, vi var heldige og fikk kjøre til venstre, men enkelte måtte til høyre og tilbake noen med store protester og diskusjoner.

Muligens Covid19 positive eller uvaksinerte...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 minutter siden):

Ser det ikke sånn ut? 

Skjønner at man kan tro det, men det tror jeg ikke nei. Mulig det er en planlagt strategi å være upresis, for å øke smittebeskyttelsen noen måneder nå i vinter. Eller at Trøen misforstår FHI, og blander ting sammen. Begge deler er uansett ikke bra mtp å øke tilliten i befolkningen, men har tro på at vi kommer ut av pandemien til neste år. At Covid blir som en forkjølelse/influensa, og at det ikke blir nødvendig å vaksinere seg fremover, utover de som ønsker det (som ved influensa).

Lenke til kommentar
Nedward skrev (1 time siden):

måtte stenge pga. mangel på lærere. Ingen ønsker å være vikar heller når man vet at det er en håndfull nye barn hver dag som er smittet.

hvis man først "skal" smittes, er det kanskje å foretrekke at det kommer fra et barn?

eller, kanskje det er motsatt for alt jeg vet. er vel ikke "forsket på det" kanskje.

 

 

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (39 minutter siden):

hvis man først "skal" smittes, er det kanskje å foretrekke at det kommer fra et barn?

eller, kanskje det er motsatt for alt jeg vet. er vel ikke "forsket på det" kanskje.

 

 

Tror ikke det har noe å si om det er fra barn eller voksne. Det er vel mengden viruspsrtikler du får i deg som kan ha noe å si i forhold til hvor syk du kan bli, hvis ikke noen har funnet ut noe annet nå. 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (22 minutter siden):

Magisk. Etter rashidi tullet på nytt på nytt i går om at covid var fake News så er det faktisk voksne folk som tror på det 😂😂😂😂😂

Hva forventet du egentlig? Klinisk dumhet har vært endemisk i deler av befolkningen, og det har blitt ganske tydelig etter mars 2020. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...