Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fibonacci skrev (Akkurat nå):

Jaha, og hvordan ønsker du å holde Norge influensafritt?

Tenker dette ikke er noe som helst annet enn et eksempel på hvor mye mer smittsom koronaen er sammelignet med influensaen å ikke ett opprop om å prøve å holde norge influensafritt. Om en derimot skulle gått inn for det (noen ingen sier at vi skal gjøre) så kunne en bare gjort akkurat det samme som gjorde i under influensa sesongen i 2020-2021, for da var det ikke noe influensa, koronaen var der derimot uansett hvor harde tiltak vi presset på med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (7 minutter siden):

Første gang jeg orker å kommentere på noe covid poster her inne, men jeg klarte ikke la være på denne. 

At noen kaller denne vaksinen for dårlig lite testet forteller meg at vi enda har noen som sitter hjemme og føler seg klokere enn de aller fleste andre. Denne vaksinen er testet så mange 1000 ganger mer opp og ned i mente enn alle andre vaksiner du har levd forbi i livet ditt. Samme hvor gammel du måtte være. Du kan få dokumentasjon om du vil. 

Så klarer du  å gulpe opp at det dør flere mennesker av influensa enn av covid. Dette er en enda verre å hjernedød setning. Den ENESTE muligheten for at du kan klare å skrive dette må være fordi du leser hvor mange som er død av covid opp mot hvor mange som pleier å dø av inlfuensa i Norge / Verden. Uten å ta med flere obligatoriske elementer. 

For min del spiller det ingen rolle om du tar vaksinen eller ikke. Den er helt frivillig. Ingen skal disse deg på noen måte om du ikke tar den. Det er alene opp til deg. Men spar verden for sånt useriøst oppgulp av feil informasjon. Plutselig sitter det noen i denne tråden og tror på tullet ditt, og kanskje lar være å ta vaksinen fordi dem tror på det du skriver. 

SÅ ta vaksinen eller la være, og ingen skal plage deg for valget du tar. Men du har også ansvar ovenfor hva du spytter ut.

Takk gud for denne, dette dritet som @Kjetil Lura spyr ut er rett og slett forkastelig.

Endret av Dagner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Smultring77 said:

SÅ ta vaksinen eller la være, og ingen skal plage deg for valget du tar. Men du har også ansvar ovenfor hva du spytter ut.

Jo nettopp det du gjør. Du prøver å presse meg til å ta vaksinen. Og det jeg skriver(har også ansvar ovenfor hva du spytter ut)

Som jeg sier høy press i norge for å ta vaksinen:roll:

Og nei, c19 hadde ca 40000 tester før den ble ok til å gi til hele verden. Kan du finne noe bedre tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (53 minutter siden):

Jo nettopp det du gjør. Du prøver å presse meg til å ta vaksinen. Og det jeg skriver(har også ansvar ovenfor hva du spytter ut)

Som jeg sier høy press i norge for å ta vaksinen:roll:

Og nei, c19 hadde ca 40000 tester før den ble ok til å gi til hele verden. Kan du finne noe bedre tall.

Skjønner du egentlig selv at ingen her inne bryr seg om dine meninger når du ikke gidder å ta vaksinen? Du er til fare for både deg selv og andre. 

Endret av Dagner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nedward skrev (2 timer siden):

Det var da veldig konspiratorisk. Handelslekkasjen er av betydning, men jeg har min tvil for at det har vært en av grunnene til at regimet rundt grensepassering har vært strengt/rigid. Har du egentlig noen sinne opplevd at norske myndigheter har en pragmatisk tilnærming til reglene de lager?

Opplegget kommer nok mer av at det ikke bare er utelukkende lokalbefolkningen som rusler i skogen langs grensen. Norge har i perioder vært praktisk talt stengt for utlendinger. Mange av dem har svært sterke incentiver til å komme hit. Da krever det at man setter handling bak ord. 

jeg står fortsatt på at systemet har vært lagt opp til at folk skulle miste lysten til å ta en tur over grensa, f.eks. ved å tvinge alle, uansett nasjonalitet eller vaksine-status, inn i samme milelange kø. Ferierte man på Hvaler-øyene i sommer og tok snekka over til svenskelandet, måtte man omvei helt ned til Halden omtrent for "korona-kontroll" på veien hjem. Bare tøys. Hvor mane polakker eller litauere kjører snekke/jolle fra Østersjøen og hit? Det var bare for å gjøre det kjiipt, og ransake folk for snus og vin/sprit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...