Gå til innhold

Valgfusk ved presidentvalget 2016 vs 2020 i USA


Anbefalte innlegg

Jeg har 20 års erfaring med å snakke med ytterste høyre i USA.

...

Kapitalister kan man være uenig med.

Det som da var kreasjonister, nynazister, rasister, fascister og liberalister -- og nå, alt-right, Q-anon og trumpetter -- er umulig å overbevise med beviser, fordi de ikke innehar synet de har gjennom beviser.

De er en kult, og problemstillingen er ikke hvordan man kan blidgjøre dem for å få dem til å forstå, men hvordan man deprogrammerer dem.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Jeg har 20 års erfaring med å snakke med ytterste høyre i USA.

...

Kapitalister kan man være uenig med.

Det som da var kreasjonister, nynazister, rasister, fascister og liberalister -- og nå, alt-right, Q-anon og trumpetter -- er umulig å overbevise med beviser, fordi de ikke innehar synet de har gjennom beviser.

De er en kult, og problemstillingen er ikke hvordan man kan blidgjøre dem for å få dem til å forstå, men hvordan man deprogrammerer dem.

Nettopp, du får ikke snakke med om politikk de mange amerikanere som ikke ønsker å diskutere deres politikken, særlige ukjente på internettet.  Jeg har 15 års erfaring med nordmenn om politikk.  Det gir meg lite ekspertise i «typiske nordmenn».  

Lenke til kommentar
Quote

Georgia-senatoren Kelly Loeffler; Da jeg kom til Washington i morges, var jeg fast bestemt på å protestere mot godkjenningen av valgmennenes stemmer. Men dagens hendelser har tvunget meg til å revurdere, og jeg kan ikke, med god samvittighet, protestere nå, sier hun.

Ok. Pga. det som skjedde i går, så var det ikke lenger 100'000 døde som stemte, 100'000 stemmesedler som ble scannet mange ganger, 100'000 stemmer som ble makulert+++

Det er kvalmt hvor stuerent det har blitt for mange politikere å bra la være å forholde seg til fakta, så lenge deres egen politiske karriere tjener på det. For ett døgn siden så stod hun skulder mot skulder med DT på talerstolen og ropte ut at hun skulle protestere+++ og nå skal hun liksom være frøken opplyst og flink pike? skammelig..

Ingenting som har skjedd siste døgnet har gjort valget mer/mindre legitimt. Ingenting som har skjedd siste døgnet har vært utenfor hva som kunne komme til å skje med retorikken som har vært. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (13 minutter siden):

Ingenting som har skjedd siste døgnet har gjort valget mer/mindre legitimt. Ingenting som har skjedd siste døgnet har vært utenfor hva som kunne komme til å skje med retorikken som har vært. 

Men mulig valget for hennes del nå ser ut til å være mer fordelaktig for nasjonen enn hun tenkte det var i går.
Det er ikke gitt at en protest kun var fordi hun mente at det var juksing, godt mulig det først og fremst var for å støtte trump og egentlig ikke tror det foregikk noe juks.

Men i utgangspunktet enig ja, det blir feil begge deler, enten det er å protestere mot ett valgresultat man egentlig tror stemmer men ikke liker, eller å ikke protestere mot ett valgresultat man tror ikke stemmer pga bråket. De som har trukket sine protester ligger i en av disse to.
Og mtp. at trump ikke har kommet gjennom med noen søksmål vil jeg tro bevisene for valgfusk er realtivt svake..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
4 hours ago, Greddi said:

..a well-funded cabal of powerful people, ranging across industries and ideologies, working together behind the scenes to influence perceptions, change rules and laws, steer media coverage and control the flow of information.

..They got states to change voting systems and laws


Uh.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...