Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hr Biden sa i sin tale; "My dad told me: Joey, I dont expect the government to solve my problems, but I expect them to understand them." Hva mener han når han sier det? Myndighetene har jo gitt næringslivet 7 Trillioner dollar for å fikse problemene de har, men når folk trenger hjelp så har de altså ikke mer penger. Hmmm. Det begynner å koke i USA. Og det vil bli et helvete om folk blir kastet ut på gata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært ekstremt mye kritikk og store bølger innad i det demokratiske partiet mot Biden-kabalen som er lagt så langt (og utelukkende består av høyrelenende korporate demokrater), så de følte seg nok presset nå til å velge en som faktisk er litt progressiv, selv om han er sentrist.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (6 timer siden):

Det har vært ekstremt mye kritikk og store bølger innad i det demokratiske partiet mot Biden-kabalen som er lagt så langt (og utelukkende består av høyrelenende korporate demokrater), så de følte seg nok presset nå til å velge en som faktisk er litt progressiv, selv om han er sentrist.

Nå skal du ikke tro at Hr Becerra er så langt til venstre som det gis uttrykk for i reportasjen til Hr Grim. Denne mannen stemte for M4A i 2005, 2007, 2009 og 2011. I 2011 ble han leder (tilsvarende parlemtarisk leder i Norge) for den Demokratiske  gruppen i delstat kongressen i California og støttet plutselig ikke lenger M4A etter det. M4A var oppe igjen i 2013 og 2015. Nix mer M4A for den gode Hr Becerra. Sier som Niccolo Machivelli sa i sin bok 'Prinsen'; "Døm aldri etter hva du ser og hører Prinsen si, men hva hendene hans gjør."

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Sier som Niccolo Machivelli sa i sin bok 'Prinsen'; "Døm aldri etter hva du ser og hører Prinsen si, men hva hendene hans gjør."

Men for å få det til å ligne litt, så bør en da også telle fingerne på hver av prinsens hender, og sjekke lengden på neglene, og telle hvert hår på dem. Lovforslag opptrer ofte ikke alene i en "bill", det kan fort være andre elementer lagt inn i samme forslag, som da fordrer godkjenning i samme stemmegivning, og som ville vært helt uspiselig selv om det også inneholder m4a. Såkalte "poison pills" i samle-"bills" kan slå ut slik at en person som er veldig for noe ser ut til å stemme mot det om en ikke ser så altfor nøye på detaljene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (6 minutter siden):

Men for å få det til å ligne litt, så bør en da også telle fingerne på hver av prinsens hender, og sjekke lengden på neglene, og telle hvert hår på dem. Lovforslag opptrer ofte ikke alene i en "bill", det kan fort være andre elementer lagt inn i samme forslag, som da fordrer godkjenning i samme stemmegivning, og som ville vært helt uspiselig selv om det også inneholder m4a. Såkalte "poison pills" i samle-"bills" kan slå ut slik at en person som er veldig for noe ser ut til å stemme mot det om en ikke ser så altfor nøye på detaljene.

Nyttig å vite. Om det er grunnen til at han 'suffred amnesia' rett etter at han ble medlem av 'the establishment' vet jeg ikke. Men det kan være. Men hvis man skal dømme etter hva Amerikanerne tenker om skatt, så er det nok partiet som har satt foten ned da det ble snakk om å finansiere M4A. Og hvis du er med på gutterommet må du spille på lag. Sånn er nå det. Team player er nøkkelordet.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (25 minutter siden):

Nyttig å vite. Om det er grunnen til at han 'suffred amnesia' rett etter at han ble medlem av 'the establishment' vet jeg ikke. Men det kan være. 

Kanskje det faktisk ikke stemmer. Informasjonen din om at ...

Oddvardm skrev (2 timer siden):

I 2011 ble han leder (tilsvarende parlemtarisk leder i Norge) for den Demokratiske  gruppen i delstat kongressen i California

... ser ikke ut til å stemme med kjente facts.
I 2011 var han ikke medlem av delstatskongressen i California, men av US House of Representatives i Washington DC. Han var formann i "Democratic Caucus" i US House of Representatives i den 113. og 114. kongressen, som var 2013-2015 og 2015-2017.
I 2011 (den 112. kongressen) var han kongressmedlem. Kilde: https://history.house.gov/People/Detail/9147

Den antydete årsakssammenhengen vedr. endring i hans støtte til M4A etter at han ble leder for demokratene i delstatskongressen i California i 2011 kan ikke stemme, siden han ikke tjenestegjorde i delstatskongressen i California i 2011.

Vær så snill å poste kilder til påstandene du presenterer. Det er et herk å måtte ettergå påstandene hele tiden og finne ut at ting ikke stemmer. Gjør deg selv en tjeneste og sjekk at du har korrekt info før du poster. Kilder hjelper deg med det. Post dem også.

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (8 timer siden):

Kanskje det faktisk ikke stemmer. Informasjonen din om at ...

... ser ikke ut til å stemme med kjente facts.
I 2011 var han ikke medlem av delstatskongressen i California, men av US House of Representatives i Washington DC. Han var formann i "Democratic Caucus" i US House of Representatives i den 113. og 114. kongressen, som var 2013-2015 og 2015-2017.
I 2011 (den 112. kongressen) var han kongressmedlem. Kilde: https://history.house.gov/People/Detail/9147

Den antydete årsakssammenhengen vedr. endring i hans støtte til M4A etter at han ble leder for demokratene i delstatskongressen i California i 2011 kan ikke stemme, siden han ikke tjenestegjorde i delstatskongressen i California i 2011.

Vær så snill å poste kilder til påstandene du presenterer. Det er et herk å måtte ettergå påstandene hele tiden og finne ut at ting ikke stemmer. Gjør deg selv en tjeneste og sjekk at du har korrekt info før du poster. Kilder hjelper deg med det. Post dem også.

Jeg ser at han ble leder for den demokratene under Kongress SesjonsNo 113 som er for 2013 til 2015. At han var i den føderale kongressen og ikke i delstats kongressen i California er også riktig. Hva jeg kan si om hans stemmegivning om M4A er at det har aldri vært en avstemming om M4A som jeg kan finne i den føderale kongressen. Her er kilden: https://justfacts.votesmart.org/candidate/key-votes/26754/xavier-becerra

Men det som jeg feilaktig har referrert til som avstemming er vel forslag om lovforslag som har blitt fremmet flere ganger tror jeg: https://www.healthcare-now.org/legislation/national-timeline/

I disse forslagene (som sikkert har mange elementer i seg) er det co-sponsorer. Hr Becerra  historie (feilaktig fremstillet av meg) er som co-sponsor av disse forslagene vil jeg tro.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Som omtalt tidligere i tråden; Biden kunngjør sin nominasjon til forsvarsminister, Lloyd Austin, som også blir USA's første svarte forsvarsminister dersom bekreftet i senatet.

Hr Austin er general. Hva jeg hører fra venstresiden i USA er at han forsåvidt ikke har noe dårlig rykte, men det stilles spørsmål ved at en yrkesmilitær skal ansettes i en sivil stilling i en regjering. DOD skal ledes av en sivilist og spørsmålet er om Hr Austin er det selv om han er pensjonert fra militæret. Ikke vet jeg, men jeg tror at han er en bra mann med erfaring. Det vil trenges. Han har erfaring med både offensive og defensive oprasjoner og kjenner militæret godt. Har styreverv i forskjellige selskaper med Ratheon som venstresiden er kritiske til. Jimmy Dore sier at han lager bombene i Ratheon, bruker dem i Pentagon og fikser de som blir skadet gjennom styrevervet i helse selskapet han satt i styret for. Nå er jeg absolutt ikke enig med ham i det og tenker at mannen er et bra valg.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

DOD skal ledes av en sivilist og spørsmålet er om Hr Austin er det selv om han er pensjonert fra militæret. Ikke vet jeg, men jeg tror at han er en bra mann med erfaring.

Problemet er at man ikke er "sivilist" i denne sammenheng før det har gått 7 år. Loyd Austin pensjonerte seg i 2016, og har således i prinsipp ikke vært sivilist lenge nok til å bli forsvarsminister, Derfor må ansettelsen opp til godkejnnelse på Capitol Hill før Austin er "i boks".

Lenke til kommentar
xRun skrev (På 9.12.2020 den 12.50):

Kanskje det faktisk ikke stemmer. Informasjonen din om at ...

... ser ikke ut til å stemme med kjente facts.
I 2011 var han ikke medlem av delstatskongressen i California, men av US House of Representatives i Washington DC. Han var formann i "Democratic Caucus" i US House of Representatives i den 113. og 114. kongressen, som var 2013-2015 og 2015-2017.
I 2011 (den 112. kongressen) var han kongressmedlem. Kilde: https://history.house.gov/People/Detail/9147

Den antydete årsakssammenhengen vedr. endring i hans støtte til M4A etter at han ble leder for demokratene i delstatskongressen i California i 2011 kan ikke stemme, siden han ikke tjenestegjorde i delstatskongressen i California i 2011.

Vær så snill å poste kilder til påstandene du presenterer. Det er et herk å måtte ettergå påstandene hele tiden og finne ut at ting ikke stemmer. Gjør deg selv en tjeneste og sjekk at du har korrekt info før du poster. Kilder hjelper deg med det. Post dem også.

Her er linken som bekrefter mine antagelser. Det er co-sponsorship av M4A Hr Becerra  har skiftet mening for. https://www.congress.gov/bill/112th-congress/house-bill/676/cosponsors?q={"cosponsor-state"%3A"California"}

Han var co-sponsor i 2005, 2007, 2009, 2011.

 

Lenke til kommentar
xRun skrev (6 timer siden):

Biden presenterer flere kabinettmedlemmer.

xRun. Kan du ikke poste litt om hva Biden egentlig gjør? Greit med disse pressekonferansene, men hva om du snakket litt om hva han holder på med? Som de audio opptakene som har blitt offentliggjort der han snakker med (Afro Amerikanske) 'civil rights' aktivister i en telekonferanse? Det kunne sikkert være like intressant som en pressekonferanse.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

xRun. Kan du ikke poste litt om hva Biden egentlig gjør? Greit med disse pressekonferansene, men hva om du snakket litt om hva han holder på med? Som de audio opptakene som har blitt offentliggjort der han snakker med (Afro Amerikanske) 'civil rights' aktivister i en telekonferanse? Det kunne sikkert være like intressant som en pressekonferanse.

Jeg poster stort sett hva som skjer av signifikans, når det skjer, om det sendes direkte og jeg er nær maskinen når det skjer. Slike ting som ikke sendes live men går på trykk postes med link, så lenge det er fra seriøse medier med en ansvarlig redaksjon, eller primærkilder når det blir tilgjengelig slik. 
Iblant også en setning eller to om hva det innebærer, oftest ikke noe om hvorvidt jeg er enig eller liker det.
Tar helst en litt "Joe Friday"-tilnærming. Facts, ikke meninger.

Hva gjør Biden nå? Forbereder sin administrasjon, velger ut nødvendig personell til en lang rekke stillinger, og presenterer disse etterhvert som han har noen å presentere. Det er 39 dager til han tiltrer stillingen.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...