Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (5 timer siden):

Det lot vente på seg, men nå har Putin gratulert Biden.

 

Sen. Mitch McConnell (R - KY) går i Putins fotspor og gratulerer Biden. "Dypt bekymringsfullt" ifølge senator Coons.

Interview med sen. Coons:
Coons: 'Gravely concerning' Putin congratulated Biden before McConnell [video]
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/12/15/coons-intv-putin-congratulates-biden-before-mcconnell-newday-vpx.cnn

 

Tross gratulasjoner fra Kreml har USA's president ennå til gode å gratulere valgvinneren.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xRun skrev (58 minutter siden):

Sen. Mitch McConnell (R - KY) går i Putins fotspor og gratulerer Biden. "Dypt bekymringsfullt" ifølge senator Coons.

Interview med sen. Coons:
Coons: 'Gravely concerning' Putin congratulated Biden before McConnell [video]
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/12/15/coons-intv-putin-congratulates-biden-before-mcconnell-newday-vpx.cnn

 

Tross gratulasjoner fra Kreml har USA's president ennå til gode å gratulere valgvinneren.

USA er i et farlig veiskille. Biden er en gammel og trdisjonell politiker med liten forståelse av nåtiden. En ting han ikke har greie på er moderne pengepolitikk. Han kommer til å stramme inn tror jeg, og da blir det vanskelig for det Amerikanske folket. Og ikke tror jeg Kamela Harris har bedre greie på emnet heller. Ikke noen lett jobb venter.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (22 minutter siden):

USA er i et farlig veiskille. Biden er en gammel og trdisjonell politiker med liten forståelse av nåtiden. En ting han ikke har greie på er moderne pengepolitikk. Han kommer til å stramme inn tror jeg, og da blir det vanskelig for det Amerikanske folket. Og ikke tror jeg Kamela Harris har bedre greie på emnet heller. Ikke noen lett jobb venter.

Jeg skal ikke uttale meg om hva Biden har, eller ikke har greie på, men en ting jeg vet er at han i motsetning til apekatten som sitter i presidentstolen nå, i langt større grad er villig til å høre på eksperter og forskere som virkelig vet hva de snakker om. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Splitter skrev (28 minutter siden):

Jeg skal ikke uttale meg om hva Biden har, eller ikke har greie på, men en ting jeg vet er at han i motsetning til apekatten som sitter i presidentstolen nå, i langt større grad er villig til å høre på eksperter og forskere som virkelig vet hva de snakker om. ;)

Det vil vise seg hvem som har Bidens øre. Sist gang var det Hr Geitner og Hr Summers som stod bak 'gjennreisningen' av USA's økonomi. Det resulterte i at 90% av folket fikk redusert formuen sin med 6% (Afro Amerikanere mistet 50%) mens 10% av folket fikk økt formuen sin med 20%. Hvis du ser og hører Biden uttale seg om økonomiske spørsmål over sin karriere vil du se en konservativ holdning med redusert offentlig forbruk som medfører kutt i helse budsjettet hvor han har advokert for å redusere medicare og medicaid. Han er for innstrammninger og er imot moderne pengepolitikk. Hvis han ikke nå har sett lyset i sine gamle dager vil han nok høre på Hr Summers igjen og da blir det smalhans.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (30 minutter siden):

Det vil vise seg hvem som har Bidens øre. Sist gang var det Hr Geitner og Hr Summers som stod bak 'gjennreisningen' av USA's økonomi. Det resulterte i at 90% av folket fikk redusert formuen sin med 6% (Afro Amerikanere mistet 50%) mens 10% av folket fikk økt formuen sin med 20%. Hvis du ser og hører Biden uttale seg om økonomiske spørsmål over sin karriere vil du se en konservativ holdning med redusert offentlig forbruk som medfører kutt i helse budsjettet hvor han har advokert for å redusere medicare og medicaid. Han er for innstrammninger og er imot moderne pengepolitikk. Hvis han ikke nå har sett lyset i sine gamle dager vil han nok høre på Hr Summers igjen og da blir det smalhans.

Biden ønsker å utføre disse progressive (de er langtfra konservative) tiltakene-

Biden wants a pro-growth, progressive tax code. His plan is expected to raise nearly $4 trillion in additional revenue over a decade. According to the Tax Policy Center, "The highest-income 20% of households (who will make about $170,000 or more) would bear nearly 93% of the burden of Biden’s proposed tax increase, and the top 1% nearly three-quarters."3

 

 Here's a list of changes he wants to make:

 
  • Raise the top income tax rate back to 39.6% from 37%
  • Tax capital gains and dividends at ordinary rates for those with annual incomes over $1 million
  • Tax unrealized capital gains at death
  • Apply Social Security payroll tax for those earning over $400,000 a year
  • Close the stepped-up basis loophole
  • Raise the top corporate income tax rate to 28% from 21%
  • Impose a 15% minimum tax on book income of large companies (at least $100 million annual net income)
  • Tax profits earned from foreign subsidiaries of U.S. firms at 21%
 
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Biden ønsker å utføre disse progressive (de er langtfra konservative) tiltakene-

Biden wants a pro-growth, progressive tax code. His plan is expected to raise nearly $4 trillion in additional revenue over a decade. According to the Tax Policy Center, "The highest-income 20% of households (who will make about $170,000 or more) would bear nearly 93% of the burden of Biden’s proposed tax increase, and the top 1% nearly three-quarters."3

 

 Here's a list of changes he wants to make:

 
  • Raise the top income tax rate back to 39.6% from 37%
  • Tax capital gains and dividends at ordinary rates for those with annual incomes over $1 million
  • Tax unrealized capital gains at death
  • Apply Social Security payroll tax for those earning over $400,000 a year
  • Close the stepped-up basis loophole
  • Raise the top corporate income tax rate to 28% from 21%
  • Impose a 15% minimum tax on book income of large companies (at least $100 million annual net income)
  • Tax profits earned from foreign subsidiaries of U.S. firms at 21%
 

Jeg vil ta deg åtte år tilbake til 2012. Obama/Biden har da vært 4 år i regjering. Hvis du vil se hvordan rikdom ble fordelt tilbake dengang, kan du ta en titt her: https://www.youtube.com/watch?v=QPKKQnijnsM. Hvordan tror du det er i dag?

Hva er progressivt med det han nå gjør? Han MÅ gjøre dette ellers vil han ha et uregjerlig land (kontinent) å hanskes med. Og han gjør ingenting for å endre skatten på aktivitet fra andre land (les Irland, Bahamas eller andre 'offshore' steder). Han endrer ikke på avskrivnings reglene for Hedge fond ei heller kapital fortjeneste. Kake pynt.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (21 minutter siden):

Jeg vil ta deg åtte år tilbake til 2012. Obama/Biden har da vært 4 år i regjering. Hvis du vil se hvordan rikdom ble fordelt tilbake dengang, kan du ta en titt her: https://www.youtube.com/watch?v=QPKKQnijnsM. Hvordan tror du det er i dag?

Hva er progressivt med det han nå gjør? Han MÅ gjøre dette ellers vil han ha et uregjerlig land (kontinent) å hanskes med. Og han gjør ingenting for å endre skatten på aktivitet fra andre land (les Irland, Bahamas eller andre 'offshore' steder). Han endrer ikke på avskrivnings reglene for Hedge fond ei heller kapital fortjeneste. Kake pynt.

Øke skatt og minimum lønninger= progressive

Skattelettelser= konservative

Du kan mene det er for lite progressive, men ikke at det er konservative 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Øke skatt og minimum lønninger= progressive

Skattelettelser= konservative

Du kan mene det er for lite progressive, men ikke at det er konservative 

Ja jeg er enig i din påstand om at det ikke er konservativt, men hva gjør han på føderale utgifter? Vil han stramme inn? Jeg tror det.

Lenke til kommentar

Joe Biden utnevner Pete Buttigieg til transportminister/samferdselsminister ifølge Reuters, NPR og flere amerikanske medier. Han kjempet mot Biden i nominasjonsvalget til demokratene, og har fått en del oppmerksomhet i Norge fordi han snakker norsk.

Buttigieg blir dermed også den første åpent homofile utnevnt til ministerpost i USAs historie.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (27 minutter siden):

Ja jeg er enig i din påstand om at det ikke er konservativt, men hva gjør han på føderale utgifter? Vil han stramme inn? Jeg tror det.

Utgiftene øker både i energi og helsesektoren (blant annet)

 Biden has released a 10-year, $1.3 trillion infrastructure plan as part of his election campaign. He says his plan will move the U.S. to net-zero greenhouse gas emissions and create jobs to expand the middle class. The spending includes $400 billion on a new federal program for clean energy research and innovation, $100 billion to modernize schools, $50 billion on repairing roads, bridges and highways in his first year in office, $20 billion on rural broadband infrastructure, and $10 billion for transit projects that serve high-poverty areas with limited transportation options.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Utgiftene øker både i energi og helsesektoren (blant annet)

 Biden has released a 10-year, $1.3 trillion infrastructure plan as part of his election campaign. He says his plan will move the U.S. to net-zero greenhouse gas emissions and create jobs to expand the middle class. The spending includes $400 billion on a new federal program for clean energy research and innovation, $100 billion to modernize schools, $50 billion on repairing roads, bridges and highways in his first year in office, $20 billion on rural broadband infrastructure, and $10 billion for transit projects that serve high-poverty areas with limited transportation options.

Biden har også sagt at han vil øke forsvars utgiftene

. Hva han gjør vil bli opp til kongressen, men de har sagt at forsvaret skal få pengene sine kom himmel eller helvete. Og for å være helt ærlig, hvem skal kjøpe gjelda til USA nå som hele verden ikke lenger vil eller kan godta USA stats-oblikasjoner. Ingen vil kjøpe gjelda og da går det på balansen til 'the tresjury'med de konsekvensene det vil få. Økte priser, inflasjon og økte renter. Det går ikke an å få dette til å gå ihop uten at noe blir kuttet og der ligger spørsmålet. Hvor kommer kuttene?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Biden har også sagt at han vil øke forsvars utgiftene

. Hva han gjør vil bli opp til kongressen, men de har sagt at forsvaret skal få pengene sine kom himmel eller helvete. Og for å være helt ærlig, hvem skal kjøpe gjelda til USA nå som hele verden ikke lenger vil eller kan godta USA stats-oblikasjoner. Ingen vil kjøpe gjelda og da går det på balansen til 'the tresjury'med de konsekvensene det vil få. Økte priser, inflasjon og økte renter. Det går ikke an å få dette til å gå ihop uten at noe blir kuttet og der ligger spørsmålet. Hvor kommer kuttene?

Han vil øke skatter til å dekke utgifter  mens du hevder han vil kutte.  Du må vise (ned kilder) hva han ville kutte, ellers er din argumentasjon håpløst.  Hva som skjedde i 2012 er lite relevant.  Biden var ikke president og økonomisk krisen var noe helt annet enn idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (19 minutter siden):

Han vil øke skatter til å dekke utgifter  mens du hevder han vil kutte.  Du må vise (ned kilder) hva han ville kutte, ellers er din argumentasjon håpløst.  Hva som skjedde i 2012 er lite relevant.  Biden var ikke president og økonomisk krisen var noe helt annet enn idag.

Det har du helt rett i. Den er mye verre i dag enn den gang. Leste du ikke mitt innlegg hvor jeg fortalte deg hvor mange prosent Obama/Biden tok fra 90% av befolkningen? De tok penger fra middelklassen og ga til de rike. Hva er det du ikke forstår? Hvordan kan jeg gi deg kilder på noe som ligger i fremtiden? Alle som kan regne vet at det budsjettet USA nå har er et fantasi budsjett. De trykker penger som gale. De fyller på med nye penger for å stimulere men gjør det helt feil. Penger skal inn i bunn av økonomien for å stimulere forbruk og tas ut på toppen i form av skatter. Men de fyller på fra toppen! Omvendt av hva de burde gjøre. Heldigvis skal Biden nå begynne å ta ut på toppen, men det er langt fra nok. Hver gang USA har sett økt velstand var når arbeiderne fikk lønn som dugde. De ble konsumenter og skattene tok pengene ut fra systemet etter at de hadde generert aktivitet. Enhver idiot med 1 år med basis sammfunnsøkonomi vet alt dette. Hva mener du med kilder og 2012 lite relevant? Det er ingen forskjell annet enn at det ikke er noe å stjele mer. Alt ble stjålet mellom 2008 og 2016. Resultatet blir bare så mye mer jævlig denne gangen. Nå ryker 20 millioner Amerikanere ut på gata. Blackstone vil få store stalige lån for å kjøpe alle husene og leilighetene fra bankene slik at deres balanse er tolererbar, leie dem ut til folk og i prinsippet robbe folk med deres egne penger. Et vanvittig system som ikke gjør annet enn å skifte enda mer penger fra de fattige til de rike.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Joe Biden utnevner Pete Buttigieg til transportminister/samferdselsminister ifølge Reuters, NPR og flere amerikanske medier. Han kjempet mot Biden i nominasjonsvalget til demokratene, og har fått en del oppmerksomhet i Norge fordi han snakker norsk.


Han snakker fantastisk nok også arabisk, dari, fransk, italiensk, maltesisk og spansk.
Han spiller også piano, angivelig på et nivå hvor han kunne holdt konserter, samt gitar, didgeridoo med mer.

Pete Buttigieg er sannsynligvis den beste og smarteste presidentkandidaten USA har hatt på mange tiår, kanskje lengre, å jeg tror nok han kommer til å bli president en dag, han er enda ung.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (3 timer siden):


Han snakker fantastisk nok også arabisk, dari, fransk, italiensk, maltesisk og spansk.
Han spiller også piano, angivelig på et nivå hvor han kunne holdt konserter, samt gitar, didgeridoo med mer.

Pete Buttigieg er sannsynligvis den beste og smarteste presidentkandidaten USA har hatt på mange tiår, kanskje lengre, å jeg tror nok han kommer til å bli president en dag, han er enda ung.

Smørdeigen skal altså styre infrastruktur prosjekter. Det kan bli spennende å følge med på.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Flere medier melder at Biden vil nominere Deb Haaland til innenriksminister, og Michael Regan til miljøvernminister.
 

Biden nominates Rep. Haaland to Interior, naming first Native American Cabinet member
https://www.latimes.com/environment/story/2020-12-17/biden-nominates-deb-haaland-to-interior-naming-first-native-american-cabinet-secretary


Biden To Pick North Carolina Regulator Michael Regan To Lead EPA
https://www.npr.org/sections/biden-transition-updates/2020/12/17/938092644/biden-to-pick-north-carolina-regulator-michael-regan-to-lead-epa

 

Biden picks Deb Haaland for Interior, AOC praises the 'progressive' move
https://www.foxnews.com/politics/biden-picks-deb-haaland-for-interior-aoc-praises-the-progressive-move

 

Ifølge omtale i flere nyhetskanaler "gusher" progressive over disse nominasjonene, og kabinettet som ser ut til å bli mer progressivt enn mange fryktet, i tråd med Bidens påstand om god progressiv representasjon.

Her AOC:

 

Lenke til kommentar
xRun skrev (2 timer siden):

Biden To Pick North Carolina Regulator Michael Regan To Lead EPA

Denne posisjonen er den tøffeste jobben i hele regjeringen. Alle de interessene han skal ivareta er stikk i strid med økonomiske interesser. EPA vil kunne stoppe økonomisk aktivitet og rulle tilbake lovgivning som er på plass etter vår kjære Hr Trump. Hvor mye han får lov til å gjøre det blir spørsmålet. Her har dere en dokumentar om olje og gass tragedien i mexico gulfen. Den gir et bilde av et korrupt og ofte inkompetent system som alle som er intressert burde ta seg tid til å se.

xRun skrev (2 timer siden):

Biden picks Deb Haaland for Interior, AOC praises the 'progressive' move

Deb Haaland er nok ikke i slekt med Ola Nordmann etter hva jeg vet, men hun er en aktivist av Nord Amerikansk Indianer etnisitet. Et velkomment innslag i en ikke altfor progressiv regjering. Begge disse utnevnelsene tror jeg vil være bra. Vi får nå se hva som kommer frem i mediene etter hvert, men jeg er i utgangspunktet positiv.

MERK: AOC er i hardt vær for tiden. Hun går imot å tvinge frem en stemmegivning i kongressens underhus som de progressive representantene nå kan fåtil med å holde tilbake stemmene sine for Nancy Pelosi. Hun har i sine svar på Twitter gjenngitt grunner som viser hvor lite hun kan og hennes manglende erfaring har vekket sjokk og raseri blandt de progressive. Jeg tror at hun må ta seg kraftig i nakken om hun skal få tilbake respekten hun nå har mistet.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...