Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal dere følge med. Det er en majoritet på 15 demokrater i underhuset. Ordføreren i underhuset nå, Namcy Pelosi er på valg i Januar. Hvis 15 demokrater stemmer blankt vil Republikanerne kunne få lederen i underhuset. Det er nå en kampanje på gang for å tvinge Demokratene til å ta opp M4A til avstemming i underhuset med å 'true' Nancy Pelosi til å skrive under på at det vil hun tillate. Dette kan virke. Over 70% av befolkningen vil ha M4A, men Demokratene sier NEI (ikke folket, men ledelsen med Nancy Pelosi i spissen). Nå mine kjære meddebatanter, brygger det opp til en maktkamp av dimensjoner. Det er nærmest sikkert at det vil bli en seier for M4A i underhuset kommer dette opp til avstemming. Republikanere og Demokrater vil ikke tørre å gå imot folket. Det er den sikre død (politisk). Nå vil vi få se hva demokratene gjør. Jeg gleder meg til å følge utviklingen.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (47 minutter siden):

Spørsmålet er hvordan du definere dumme.  Einstein gjorde mye som mange ville si var dumt, men jeg tror ikke de fleste ville vurdere Einstein på den måte.

De fleste ville vurdert Trump som dum på den måten.

Det er folk av Trumps intelligens i alle yrker i hele verden, høyt som lavt.

Lenke til kommentar
cuadro skrev (11 minutter siden):

De fleste ville vurdert Trump som dum på den måten.

Det er folk av Trumps intelligens i alle yrker i hele verden, høyt som lavt.

Trump har ikke gjort noe som beviser en minimum intelligens som Biden har gjort og dermed blir dømt som dum. Det er en forskjell mellom å gjøre/si noe dumt og å være dum 

Lenke til kommentar

Biden kunngjør medlemmer av kommunikasjonsavdelingen i WH. Her finner man bla. Jennifer Psaki, som var kommunikasjonsdirektør under Obama-administrasjonen, og blir nå pressesekretær og er den man vil se i briefingrommet. Kate Bedingfield blir kommunikasjonsdirektør.

Biden hires all-female senior communications team
https://www.washingtonpost.com/politics/biden-hires-all-female-senior-communications-team/2020/11/29/5b60b58e-3277-11eb-a997-1f4c53d2a747_story.html?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=wp_politics

Sitat

WILMINGTON, Del. — Jennifer Psaki, a veteran Democratic spokeswoman, will be Joe Biden’s White House press secretary, one of seven women who will fill the upper ranks of his administration’s communications staff. It is the first time that all of the top aides tasked with speaking on behalf of an administration and shaping its message will be female.

Biden’s press team will be led by Kate Bedingfield, a longtime Biden aide who served as his campaign communications director and will hold the same title in his White House.

“Communicating directly and truthfully to the American people is one of the most important duties of a President, and this team will be entrusted with the tremendous responsibility of connecting the American people to the White House,” Biden said in a statement.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 27.11.2020 den 22.28):

Trump har ikke gjort noe som beviser en minimum intelligens som Biden har gjort og dermed blir dømt som dum. Det er en forskjell mellom å gjøre/si noe dumt og å være dum 

Deg om det, men nå var det i utgangspunktet dette jeg kommenterte på (min utheving):

jjkoggan skrev (På 27.11.2020 den 2.13):

Det har ingenting å gjøre med hvor intelligent Biden er.   Dumme folk greier ikke å bli advokater

Og det mener jeg å ha illustrert godt nok at ikke nødvendigvis stemmer.

Lenke til kommentar
cuadro skrev (40 minutter siden):

Deg om det, men nå var det i utgangspunktet dette jeg kommenterte på (min utheving):

Og det mener jeg å ha illustrert godt nok at ikke nødvendigvis stemmer.

Intelligente folk kan gjør mye dumt men dumme folk er ikke intelligente.  
 

Dumme folk greier ikke å bli advokater men intelligente advokater kan gjøre mye dumt 

Ser du forskjellen?

Påstanden holder

Lenke til kommentar
xRun skrev (6 timer siden):

Biden kunngjør medlemmer av kommunikasjonsavdelingen i WH. Her finner man bla. Jennifer Psaki, som var kommunikasjonsdirektør under Obama-administrasjonen, og blir nå pressesekretær og er den man vil se i briefingrommet. Kate Bedingfield blir kommunikasjonsdirektør.

Biden hires all-female senior communications team
https://www.washingtonpost.com/politics/biden-hires-all-female-senior-communications-team/2020/11/29/5b60b58e-3277-11eb-a997-1f4c53d2a747_story.html?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=wp_politics

 

Det ryktes at Neera Tanden er ny direktør for OMB. Hvor finner du progressive folk som Biden sier at han har mange av i sin regjering?

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 27.11.2020 den 21.25):

Spørsmålet er hvordan du definere dumme.  Einstein gjorde mye som mange ville si var dumt, men jeg tror ikke de fleste ville vurdere Einstein på den måte.

Som hva da?
Og det at Einstein var elendig på skolen er en jævla myte!
Det sier jo selv at fyren måtte være ganske godt anlagt i f.eks. matematikk for å tenke i de baner han gjorde.

Endret av Helpless/Green
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Du får prøve å stille Biden til veggs for hva han sier, og ikke meg for å dele nyhetene om det med tråden.

Spørsmålet var retorisk. Ikke til deg personlig 🙂 Det skal vel sies at jeg vil hevde at Biden lyver og nå kan dere se hvorfor jeg sier det. Han sa i et interju med Lester Holt i MSNBC at de hadde et godt utvalg (good representation) med Progressive i regjeringen sin. Det sa han rett i synet på alle som så på. Det er bare det at han ikke kan nevne dem. Hvem er det han sikter til? Dere Amerikanere har et uttrykk for slikt; "gaslighting".

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Dere har lenge nå fått høre om Bidens korrupsjon. Dere har som Nordmenn flest ikke tatt stilling da alt blir tåkelagt med beskyldninger om 'dritt pakker', 'Russisk manipulering' oa forklaringer. Vel. Nå har MSN i USA våknet opp til en slik 'in your face' korrupsjon at til og med CNN (=CIA) har tatt dette opp. Vet at dere ikke liker video reportasjer, men dere har blitt anbefalt 'The Hill' som et godt moderert og våkent mediahus. Her er de med en sjokkerende gjennomgang av WestExec Advisors som har utenriks ministeren (Blinken) og forsvarsministeren (Fournoy) på sin eierliste. De ble også rett etter valget, deleiere i Paine Island Capital. Dette viser ikke korrupsjon som har skjedd, men kalkulert planlagt korrupsjon som setter Trump helt i skyggen. Nå ser dere Biden Inc i full sving.

 

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

CNN (=CIA)

Om du ønsker å bli tatt seriøst, så gjør du deg ingen tjenester med denslags.

  

Oddvardm skrev (1 time siden):

forsvarsministeren (Fournoy)

Det er ikke kunngjort forsvarsminister ennå for Biden-administrasjonen. Michele Flournoy er en av flere kandidater til stillingen. Påstander om hvem som eier forsvarsministeren før noen kandidat har fått stillingen virker både useriøst og i overkant triggerhappy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (40 minutter siden):

Om du ønsker å bli tatt seriøst, så gjør du deg ingen tjenester med denslags.

  

Det er ikke kunngjort forsvarsminister ennå for Biden-administrasjonen. Michele Flournoy er en av flere kandidater til stillingen. Påstander om hvem som eier forsvarsministeren før noen kandidat har fått stillingen virker både useriøst og i overkant triggerhappy.

Ok. Hun er vel enda ikke utpekt, men hun er da toppkandidat? Kan vi enes om det? CNN=CIA er figurativt ment. Sjefs anker Anderson Cooper kom direkte fra CIA for å jobbe i CNN. CNN paraderte alle exgeneraler som pustet, sammen med 'old spooks' fra CIA til å uttale seg om Russiagate i Trump's president periode. Alle anker folka har nå amnesia og vet ikke lenger OM eller hva Russiagate er for noe. De virker helt avskåret fra Biden kritikk. Apropos avskjæring så ble nyvalgt kongressmann Jamal Bowman kuttet fra sendingen da han kritiserte Rahm Emanuel (CIA venn og tidligere IDF soldat, stabsjef i det Hvite Hus og tidligere ordfører i Chicago). Hvis man skal vurdere CNN utifra journalistiske kreterier så feiler de massivt etter min mening. https://thegrayzone.com/2020/02/25/vanderbilt-anderson-cooper-cia-college/

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (36 minutter siden):

CNN=CIA er figurativt ment. Sjefs anker Anderson Cooper kom direkte fra CIA for å jobbe i CNN. 

Når en uttrykker seg slik... figurativt, så blir man fort oppfattet som useriøs... figurativt. ;)

Andersen Cooper er ikke CNN's sjefs-anker. Han er anker i et eneste program som går daglig (kveld i USA, om natten i Norge) på CNN, AC360. Mener du da AC360 (=CIA), eller skal vi fortsette på dette?
Såvidt jeg kan se var Coopers engasjement hos CIA, som CNN selv ikke legger skjul på, begrenset til noen år som sommerpraktikant ved Langley mens han gikk på universitetet. Praktisk talt en student-sommerjobb. Da er han antagelig hardbarket psyop-agent til han ligger i graven da eller...? :fun:

Det virker nesten som du aktivt ønsker å ikke bli tatt seriøst, og går inn for å få det slik.

Endret av xRun
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (42 minutter siden):

CNN=CIA er figurativt ment. Sjefs anker Anderson Cooper kom direkte fra CIA for å jobbe i CNN.


Haha, kom rett fra CIA, faktisk ?

Han hadde en sommerjobb der som ung, midt på åttitallet. Han jobbet også som kelner i en periode under studietiden.

Han bodde så i Vietnam i ett år, jobbet ti år hos den lille kanalen Channel One, deretter nesten ti år hos ABC, blant annet som programleder for reality-TV, før han fikk jobben hos CNN etter 9/11, når Cooper var midt i tredveårene.

Alt dette står helt åpent på Wikipedia-siden om Anderson Cooper, inkludert sommerjobben hos CIA !

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (4 minutter siden):

Når en uttrykker seg slik... figurativt, så blir man fort oppfattet som useriøs... figurativt. ;)

Andersen Cooper er ikke CNN's sjefs-anker. Han er anker i et eneste program som går daglig (kveld i USA, om natten i Norge) på CNN, AC360. Mener du da AC360 (=CIA), eller skal vi fortsette på dette?
Såvidt jeg kan se var Coopers engasjement hos CIA, som CNN selv ikke legger skjul på, begrenset til noen år som sommerpraktikant ved Langley mens han gikk på universitetet. Praktisk talt en student-sommerjobb. Da er han antagelig hardbarket psyop-agent til han ligger i graven da eller...? :fun:

Det virker nesten som du aktivt ønsker å ikke bli tatt seriøst, og går inn for å få det slik.

He he. 'once a spook, alaways a spook'. Alt du sier kan være sant. Men vil bare ha sagt at CNN er et spesiellt mediehus. Det kan vi vel være enige i?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

He he. 'once a spook, alaways a spook'. Alt du sier kan være sant. Men vil bare ha sagt at CNN er et spesiellt mediehus. Det kan vi vel være enige i?

De fleste mediehus er litt spesielle, hvert på sitt vis. CNN utmerker seg ikke mer enn en lang rekke andre i så måte. Ikke nok til å kalle dem CIA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (3 minutter siden):


Haha, kom rett fra CIA, faktisk ?

Han hadde en sommerjobb der som ung, midt på åttitallet. Han jobbet også som kelner i en periode under studietiden.

Han bodde så i Vietnam i ett år, jobbet ti år hos den lille kanalen Channel One, deretter nesten ti år hos ABC, blant annet som programleder for reality-TV, før han fikk jobben hos CNN etter 9/11, når Cooper var midt i tredveårene.

Alt dette står helt åpent på Wikipedia-siden om Anderson Cooper, inkludert sommerjobben hos CIA !

Her får man så hatten passer. Men tilbake til hva min opprinnelige post var. Bidens opprinnelige forbindelser til WestExec Advisors og Paine Island Capital. CNN er vel bare en avsporing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...