Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0laf skrev (1 time siden):

Pence har fått vaksinen

4480.jpg?width=620&quality=85&auto=forma

Dette er veldig viktig. På plass med litt ekstremt sjelden skryt til Pence for å gjøre dette offentlig. Det var ingen selvfølge at kreasjonisten og vitenskapsfornekteren Pence skulle gjøre dette. Mange anti-vaxxere blant Trump-supportere og republikanske velgere.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (21 minutter siden):

Dette er veldig viktig. På plass med litt ekstremt sjelden skryt til Pence for å gjøre dette offentlig. Det var ingen selvfølge at kreasjonisten og vitenskapsfornekteren Pence skulle gjøre dette. Mange anti-vaxxere blant Trump-supportere og republikanske velgere.

Pence er etter min mening en sinnsvak ultra religiøs dritt som jeg ønsker alt vondt. Han sørget i sin tid for å drepe mange hiv smittede i Indiana med sine forvridde ultra religøse holdninger. For meg kan fyren bare forsvinne. Hvor og hvordan han forsvinner er meg likegyldig, bare han forsvinner.

Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Haaland er et slektsnavn flere steder i Norge, og det er endel av dem. Jeg har noen av dem langt ut i min familie, uten at det er mitt navn. Deb har kanskje noen inngift Haaland i sin familie.

https://www.gulesider.no/telefonnummer+haaland/personer

Selvsagt, hennes far var J.D. «Dutch» Haaland, en norsk amerikaner, men hun blir kjent mer som Native American enn norsk.  Kanskje i Norge blir folk mer intersert i hennes norske røtter?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deb_Haaland

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Her er mannen jeg har etterlyst. Col. Lawrence Wilkerson uttaler seg om Bidens valg av forsvarsminister og sikkerhets folk.


Kanskje ikke veldig overraskende at en republikaner som tjenestegjorde under George Bush er negativ til Biden?

I Wilkersons tilfelle, så er jo han negativ til alle, også de presidentene han har tjenestegjort under, både i krig og under Colin Powell/Bush, samt Trump, Biden og alle andre, den eneste han ser ut til å gå overens med, er av en eller annen grunn Bernie Sanders.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (21 timer siden):

Biden kunngjør og presenterer sine nominasjoner for klimaarbeid etc, miljøvernminister, innenriksminister.

Smørdeigen blir kritisert for hans jobb i advokat firmaet McKinsey & Company (https://en.wikipedia.org/wiki/McKinsey_%26_Company) hvor han jobbet som ung mann (vel, yngre mann) før han vervet seg. Selv synes jeg at dette er ikke noe kritikkverdig ei heller hans tid som brorgermester i South Bend Indiana. Tror at smørdeigen er et bra valg jeg.

Men jeg tok en tur rundt internett og hva jeg ser av høyre ekstreme youtube kanaler er sjokkerende. Denne kanalen 'Eye Opener with Michael Lewis' advokerer for å avsette høyesterett og innføre unntakstillstand. Beordre militæret til å hærta alle 4 'swing statene' og holde nyvalg. Det er helt vannvittig det som pøses ut og hvis man ser på høyre sidens massive satsning på propaganda er 'Turning Point USA' et skrekkens eksempel. En vel finansiert media/propaganda show som bærer bud om hva krefter som er i sving. Biden tar over et land som er på randen av statlig sammenbrudd. 70% av folket stoler ikke på valget var riktig. Alt spunnet opp av Russiagate, Ukraingate, Riksrettsak fra Demokratene og nå hysteri og fasistiske angrep fra høyre. Hvordan dette landet vil utvikle seg er jeg jammen ikke sikker på, men at Biden får en jævlig jobb er sikkert.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Kan vel det, men da må du tolerere en del feilstaving.

Jeg er ikke stavepoliti. Men om en ønsker å bli tatt seriøst, så er det gjerne greit å ikke legge inn snubletråder som kreative kallenavn etc, som gjerne setter punktum for lesning av resten av innleggene. Det stopper iblant der for noen, når en ikke ser noe poeng i å lese resten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke stavepoliti. Men om en ønsker å bli tatt seriøst, så er det gjerne greit å ikke legge inn snubletråder som kreative kallenavn etc, som gjerne setter punktum for lesning av resten av innleggene. Det stopper iblant der for noen, når en ikke ser noe poeng i å lese resten.

Ok. ☺️

Lenke til kommentar

 Siste:

Flere medier melder at Trumps justisminister William Barr sier han ser ingen grunn til å oppnevne en spesialetterforsker for å granske Hunter Biden, og at han ikke kommer til å oppnevne en.

Dette kommer etter omtale i nyhetsdekning de siste dagene vedr. lekkasjer fra WH om at Trump ønsket en slik spesialetterforsker oppnevnt slik at han fikk tilfredsstillelsen av å se en slik granskning strekke seg langt inn i Bidens administrasjon, etter at Trump har forlatt WH neste måned.
Dette ville da være en slags "hevn" for Mueller-granskningen som Trump skal ha oppfattet som et intensjonellt forsøk på å skade hans presidentskap, og ikke en følge av FBI og justisdept's mye omtalte reaksjon på Trump og hans kampanjes aktiviteter under Trumps kampanje i 2016.

 

Barr Says No Reason to Appoint Special Counsel on Hunter Biden
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-21/barr-says-no-reason-to-appoint-special-counsel-on-hunter-biden?utm_medium=social&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=twitter&utm_content=business&cmpid=socialflow-twitter-business

Sitat

“To this point I have not seen a reason to appoint a special counsel and I have no plan to do so before I leave,” Barr said at the Justice Department on Monday.

 

Barr says he sees no reason to appoint special counsel to investigate Hunter Biden; says he won’t appoint one
https://www.washingtonpost.com/politics/barr-says-he-sees-no-reason-to-appoint-special-counsel-to-investigate-hunter-biden-says-he-wont-appoint-one/2020/12/21/70aedd5e-43a6-11eb-ac2a-3ac0f2b8ceeb_story.html

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (16 minutter siden):

Dette ville da være en slags "hevn" for Mueller-granskningen som Trump skal ha oppfattet som et intensjonellt forsøk på å skade hans presidentskap, og ikke en følge av FBI og justisdept's mye omtalte reaksjon på Trump og hans kampanjes aktiviteter under Trumps kampanje i 2016.

Det kan vel så være, men en kan også si at Hunter Biden er en aktuell kandidat. Men han har ikke en offisiell stilling og en spesial etterforsker mot en sivil person vet jeg ikke om er lov engang. Det vil være DOJ og vanlig etterforskning som gjelder tror jeg. Barr har rett hvis det er tilfelle. Men at Trumpen vil ha hevn er helt i tråd med diagnosen hans. Selv om jeg kanskje selv ville hatt trang til hevn hvis det var meg all dritten Demokratene har slengt ut var rettet mot.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (15 minutter siden):

Men han har ikke en offisiell stilling og en spesial etterforsker mot en sivil person vet jeg ikke om er lov engang. 


Så vidt jeg vet er det lov, justisdepartementet kan starte en spesialetterforskning av sivile personer, men det er en del forutsetninger, slik som at det må dreie seg om alvorlig korrupsjon på kryss av landegrenser, statsfinansiert aktivitet som bryter med internasjonale lover, alvorlige brudd mot menneskerettigheter og den slags.

FBI etterforsker kun innenlands kriminalitet, som er brudd på føderale lover.
Så vidt jeg har forstått etterforskes Hunter Biden for skatteunndragelse og hvitvasking, etter at han har tatt i mot penger og gaver fra utenlandske forretningsforbindelser.

Jeg ville tro dette falt direkte under IRS, ikke hverken FBI eller noen form for spesialetterforskning, men det er ingenting i veien for at IRS kan samarbeide med FBI dersom saken er slik at det er behov for det.

Dersom det drever seg om svært alvorlig kriminalitet på tvers av landegrenser, så kan det også nedsettes spesialetterforskning, som de andre departementene må samarbeide med, men det er så langt ingenting som tyder på at dette er i nærheten av noe slikt, dersom Hunter Biden blir funnet skyldig, så er dette nærmest som en forseelse å regne.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...