Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

:utakt skrev (På 25.4.2023 den 18.11):

Ser at Biden stiller til gjenvalg. Mot Trump. 

Amerikanerne fortjener bedre enn å måtte velge mellom to dinosaurer. Hvorfor klarer de ikke finne noen yngre kandidater? 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pQ49gj/biden-stiller-til-gjenvalg

 

Det er Demokratene som avgjør hvem som blir deres kandidat. Biden har bare gjort det klart at han ønsker å stille. Flere kandaidater som er yngre stiller nok opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (På 25.4.2023 den 18.11):

Ser at Biden stiller til gjenvalg. Mot Trump. 

 

Hvis det blir en runde to mellom Biden og Trump, så vinner nok Trump. Jeg tviler dog på at Trump blir presidentkandidat ved neste valg. Det er en stor sannsynlighet at Biden blir demokratenes kandidat. Ikke fordi han har vært bra president (for det har han ikke vært), men fordi han er den sittende presidenten.   

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (12 minutter siden):

Hvis det blir en runde to mellom Biden og Trump, så vinner nok Trump. Jeg tviler dog på at Trump blir presidentkandidat ved neste valg. Det er en stor sannsynlighet at Biden blir demokratenes kandidat. Ikke fordi han har vært bra president (for det har han ikke vært), men fordi han er den sittende presidenten.   

De fleste eksperter hevder at Trump skal tape fordi flertallet independents og suburban republikanere ikke liker Trump.  Det er meget usannsynlig at dette endrer seg fordi alle kjenner godt  både Trump og Biden. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (47 minutter siden):

De fleste eksperter hevder at Trump skal tape fordi flertallet independents og suburban republikanere ikke liker Trump.  Det er meget usannsynlig at dette endrer seg fordi alle kjenner godt  både Trump og Biden. 

Ekspertene hevdet også at Trump ville tape mot Hillary. Uansett ser jeg det som usannsynlig at Trump igjen blir president-kandidat, så noe re-match tviler jeg sterkt på. At Biden stiller for demokratene er jeg ganske sikker på, at han blir gjenvalgt er jeg ikke like sikker på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (6 minutter siden):

Ekspertene hevdet også at Trump ville tape mot Hillary. Uansett ser jeg det som usannsynlig at Trump igjen blir president-kandidat, så noe re-match tviler jeg sterkt på. At Biden stiller for demokratene er jeg ganske sikker på, at han blir gjenvalgt er jeg ikke like sikker på. 

Ekspertene har flere valgresultater som de ikke hadde i 2016. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (9 minutter siden):

Ja, har jo vært valg siden 2016, hadde vært rart om de hadde hatt færre. Uansett så tror jeg ikke at ekspertene er synske og kan se fremtiden. 

Nei, ingen vet fremtiden, men sannsynlighet at ekspertene har rett øker betydelig når de har så mange mer datapunkter  på hvem stemmer på Trump og Biden enn før de hadde ingen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (58 minutter siden):

Nei, ingen vet fremtiden, men sannsynlighet at ekspertene har rett øker betydelig når de har så mange mer datapunkter  på hvem stemmer på Trump og Biden enn før de hadde ingen. 

Så hvis jeg har forstått deg rett. Ekspertene mener det blir omkamp pga flere meningsmålinger? 

Lenke til kommentar

Biden har økt ganske mye på noen målinger i det siste. Her er ferskeste Reuters/Ipsos poll:

Biden 44%
Trump 23%
DeSantis 22%

https://www.ipsos.com/en-us/desantis-trails-far-behind-trump-republican-support-2024-presidential-nomination

En interessant utvikling er at Bidens approval rating har økt i Rasmussens målinger. Rasmussens målinger er historisk de som har vært mest gunstige for Trump, og lite gunstige for Biden. Men Biden er nå på 50%+, og disapprove har sunket.

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/biden_administration/biden_approval_index_history

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, jjkoggan said:

De fleste eksperter hevder at Trump skal tape fordi flertallet independents og suburban republikanere ikke liker Trump. Det er meget usannsynlig at dette endrer seg fordi alle kjenner godt  både Trump og Biden. 

Flertallet liker heller ikke Biden. Republikanere som ikke liker Trump kommer likevel til å stemme på ham for at Biden ikke skal vinne om disse to vinner nominasjonene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Flertallet liker heller ikke Biden. Republikanere som ikke liker Trump kommer likevel til å stemme på ham for at Biden ikke skal vinne om disse to vinner nominasjonene. 

En blir ikke president selv hvis 100% av republikanerne stemmer på Trump.  Independents viste i 2020 og 2022 at de foretrekker Biden foran Trump selv om både er upopulære 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (3 timer siden):

Jeg har de samme, jeg har også resultater fra kommunevalg og stortingsvalg, men det betyr ikke at jeg vet hvem som blir Norges neste statsminister. 

Som sagt, ingen vet fremtiden, men ikke alle har like god sjansen til å spå valgresultater.  Du og jeg får bare overflaten og oppsummeringer når det gjelder data og ikke er like informerte som ekspertene, selv om vi kan har rett og de tar feil av og til 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, jjkoggan said:

En blir ikke president selv hvis 100% av republikanerne stemmer på Trump.  Independents viste i 2020 og 2022 at de foretrekker Biden foran Trump selv om både er upopulære 

Folk som stemte Biden i 2020 kommer ikke til å stemme Biden igjen etter å ha sett hvordan han er som president. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (21 minutter siden):

Folk som stemte Biden i 2020 kommer ikke til å stemme Biden igjen etter å ha sett hvordan han er som president. 

De støttet Bidens politikk og kandidater foran Trumps kandidater og politikk i 2022. En «vi hater Biden «bølge skjedde ikke 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (45 minutter siden):

Som sagt, ingen vet fremtiden, men ikke alle har like god sjansen til å spå valgresultater.  Du og jeg får bare overflaten og oppsummeringer når det gjelder data og ikke er like informerte som ekspertene, selv om vi kan har rett og de tar feil av og til 

Her er vi enige :) Som sagt jeg tror at Trump ikke blir republikanerens kandidat, jeg vet ikke.  

Lenke til kommentar

Ang. Trump vs. Clinton 2016 fikk Clinton 2,8 mill flere stemmer enn Trump, noe som viser at han ikke var den mest populære kandidaten da heller. Muligens avhengig av partitilhørigheten til de velgerne som stemte. Likevel vant han valget fordi han vant de rette delstatene og derav flere valgmenn.

Trump vs. Biden 2020 førte til 7-8 mill flere stemmer til Biden etter nesten fire år med Trump. Ikke bare tapte han the popular vote for andre gang, han tapte også valget med bortimot samme antall valgmenn i motsatt favør, 232-306.

Uansett hva man kan si om lojaliteten til velgerne hans har han i hvertfall ikke satt seg selv i noen bedre posisjon siden 2020 mtp. oppførsel, siden han mest av alt minner om en gammel mann som oppfører seg som en treåring i trassalderen.

Biden er kanskje ikke  mye bedre, men han er i det minste ikke en forvokst unge som vil trekke USA ut av Nato og ser på seg selv som verdensmester i både ett og annet og oppriktig tror at han bare kan tape hvis motparten jukser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

How the Bidens used shell companies to enrich themselves (nypost.com)

Hva var det Bidens hadde som var så ettertraktet? Hva fikk de penger for?

Hvorfor var det nødvendig å skjule opphavet til disse enorme pengesummene ved å vaske dem gjennom skallselskaper?

Hvorfor gjorde Hunter Biden nesten utelukkende "forretninger" med folk som senere er tatt og dømt for korrupsjon? Hva kunne han tilby disse, som gjorde at det strømmet penger inn i Biden-familien?

 

Bank-Memorandum-5.10.23.pdf (house.gov)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...