Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Protestene rundt valget


Anbefalte innlegg

USA har alltid vært litt "fuck you I got mine", det hører til både den religiøse kulturen og individualistkulturen.

Om Trump nå faktisk nekter å gå av og det er soleklart at han er blitt valgt ut, og påstander om juks mangler hold, så må alle gode krefter, også republikanere og høyresiden mobilisere for å få ham ut. MEN han har også en soleklar rett til å kjøre saken sin gjennom rettssystemet. Inkludert høyesterettsdommere han selv har valgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (5 timer siden):

Det der var jo relativt fredelig.

Her har man Bidenismen i eit nøtteskal.

Du missa poenget ser eg.. Du forstår ikkje idiotien når trumpistene står å hyle og grine om at lovlige stemmer skal stoppes å telles, samtidig som trumpistene hyler, skriker og griner om at stemmer i stater dei må ha fleire stemmer, må fortsatt å bli tellt?

Fredelig? Det Trump holder på med no, er ekstremt farlig.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/urix/biden-kan-bli-karet-til-vinner-i-natt-1.15232136 - videoen fra pressekonferanse

Herregud, har ingen i trump-administrasjonen vett nok i pannelappen til å stoppe klovnen fra slike "pressekonferanser" som dette nå... Trodde man var kommet et hakk lenger og at noen innså hans første rop om seier var en stor feil. På vegne av alle som har en anelse tro på demokrati, "vi må bare beklage denne klovnen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Egentlig synes jeg republikanerne skal gå veldig stille i gangene. Det er de som scorer langt høyere enn meningsmålinger anslo, samtidig som Trump direkte anbefalte valgfusk ved å stemme to ganger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
6 minutes ago, Tåkefyrste said:

Ja livsfarlig med fredelige demonstrasjoner. 

Har vært flere tilfeller av folk med våpen. Det høres ikke ut som om de har fredelige intensjoner.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Ikke noe farlig. Helt normalt i et demokratisk land.  Evnen til å ta innover seg at man støtter en president som innehar alle de egenskapene man forsøker å legge over på sine meningsmotstandere , er nok vanskelig å svelge.

Det ser man på de krampeaktige forsøkene på å rettferdiggjøre alt som kommer ut av DT og heller påpeke alt som er galt med den "andre" siden.

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tåkefyrste skrev (På 6.11.2020 den 4.46):

Om man bærer våpen eller ikke har ingenting med om demonstrasjonen er fredelig eller ikke. Bare se Biden supporterne som knuser alt de finner i Oregon, de har ikke våpen.

Hvorfor tror du de bærer våpen i det offentlig?  Tror du det er som å ha lue på seg?  Hvis politiet kom med handgranater og maskingevær ville det bli likegyldige for deg eller ville du lure på hva hensikten var

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

Hvorfor tror du de bærer våpen i det offentlig?  Tror du det er som å ha lue på seg?  Hvis politiet kom med handgranater og maskingevær ville det bli likegyldige for deg eller ville du lure på hva hensikten var

Som sagt, om man bærer våpen eller ikke er irrelevant. Hva som er viktig er hvordan man oppfører seg. De som bærer våpen har oppført seg fredelig, mens mange som ikke bærer våpen har ikke. Hvordan forklarer du det?

Det har jo selvfølgelig en avskrekkende effekt. Antifasøppelet tør ikke slå noen i hodet med en sykkellås om de bærer på et våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):

Som sagt, om man bærer våpen eller ikke er irrelevant. Hva som er viktig er hvordan man oppfører seg. De som bærer våpen har oppført seg fredelig, mens mange som ikke bærer våpen har ikke. Hvordan forklarer du det?

Det har jo selvfølgelig en avskrekkende effekt. Antifasøppelet tør ikke slå noen i hodet med en sykkellås om de bærer på et våpen.

Du svarer ikke spørsmålet.  Hvorfor tror du disse folk bærer våpen på disse protestene? Du gir inntrykket at det er like tilfeldig som en jakke eller lue og ikke betyr noe særlig. Tar jeg feil? Hva prøver de å si, hvorfor gjør de det?  Skremme folk?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (20 minutter siden):

Muligens for å avskrekke den intolerante skokken med folk som mener Trump-supportere er fritt villt.

Er det så ille for deg at de bærer våpen når det ikke skjer noe som helst?

Du svarer ikke spørsmålet igjen.  Hvorfor er det så vanskelig for deg å svare?  Jeg tror ikke det er tilfeldig at de gjør det, de vil vise andre noe med det. 
 

Det kan godt være at de fleste ikke ville bruke våpene sine, jeg har ikke sagt noe om det. Jeg bare lure på hva du mener 

jeg kjenner personlig mange våpeneire, ingen av dem går rundt i det offentlig fordi de mener andre ville ta det som en trussel og øke sjansen at noen uskyldig blir drept når det er helt unødvendig å gjøre

Mulig å få et ærlig svar fra deg?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ligger mange videoer ut nå der man ser venstreradikale banker og lemlester folk som deltok i den nylige avholdte støttemarkering for Trump, radikal løgnaktig venstreradikal propaganda 24/7 er farlig.

Bare synd at Norge er 100 ganger verre enn USA politisk, vi blir vi mer og mer like Frankrike, England, USA osv.. samt Sverige er i samme båt som Norge. Vi har en mye større innvandring enn det USA hadde under kolonitiden.

Finnes ikke et eneste multikulturelt og multietnisk samfunn som fungerer bra.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (2 timer siden):

Ligger mange videoer ut nå

Er dette på nettsteder hvor en ansvarlig redaktør vil få pisk på pung hvis han er ansvarlig for innhold som viser seg å være jug?

Eller er det steder hvor «redaktøren» ser løgner som en nødvendig oppskrift for å aktivisere en fanbase som han kan utnytte til politiske formål?

Sitat

Bare synd at Norge er 100 ganger verre enn USA politisk, vi blir vi mer og mer like Frankrike, England, USA osv.. samt Sverige er i samme båt som Norge.

Lista di over dårlige samfunn er mao ganske lang?

Sitat

Finnes ikke et eneste multikulturelt og multietnisk samfunn som fungerer bra.

Det er leit at du ser det sånn.

-k

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (4 timer siden):

Jeg har svart deg 2 ganger på hvorfor jeg tror de bærer våpen. Om det ikke er svaret du vil ha så er det ditt problem.

Ok og jeg som trodde vi kunne diskutere mer enn overfladiske troper og cheap shots bare ment til å ydmyke meningsmotstandere

Blir det aldri mulig å diskutere hva Antifa egentlig er og deres motstandere uten  «din side er verre enn min side» retorikk?

Virkeligheten er mye mer nyansert og intersannt når det gjelder disse grupper, men jeg har inntrykket at mange er mer interserte i å banke på hverandre enn å utdype hva disse grupper er 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Blir det aldri mulig å diskutere hva Antifa egentlig er og deres motstandere uten  «din side er verre enn min side» retorikk?

Så hva er Antifa i følge deg?

For meg virker det som en løs samlebetegnelse på et spekter av individer fra de som fredelig vil markere sin avsky mot fascisme, via anti-fascister som benytter omdiskuterte metoder for å få fram et politisk budskap, til "hooligans" som ser dette som en arena til å få utløp for aggresjon.

For å unngå forvirring så tenker jeg på meg selv som anti-fascist (fordi jeg forakter fascisme), men ikke som Antifa (tm) fordi jeg ikke vet hva det er.

På samme måte så er jeg en sterk tilhenger av likestilling og likeverd, en som setter pris på det feminine, men jeg regner meg ikke som feminist (tm) fordi oppfatningen av hva det innebærer å være feminist later til å sprike i alle retninger.

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...