Gå til innhold

Bankkort Sperret - Hvordan få handlet nå?


Pame

Anbefalte innlegg

Hei,

Kortinformasjonen min har dessverre kommet på avveie, så banken måtte derfor sperre det. Jeg har ingen andre kort å bruke. Det jeg lurer på er derfor helt praktisk hvordan jeg skal løse dette med betaling frem til jeg mottar det nye kortet mitt? (ca 10 dager). Er det mulig å få tatt ut kontanter på en eller annen måte, eller få ordnet typ et betalingskort på dagen? Bor alene så har ikke mulighet til å få andre til å handle for meg.

Setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Pame said:

Hei,

Kortinformasjonen min har dessverre kommet på avveie, så banken måtte derfor sperre det. Jeg har ingen andre kort å bruke. Det jeg lurer på er derfor helt praktisk hvordan jeg skal løse dette med betaling frem til jeg mottar det nye kortet mitt? (ca 10 dager). Er det mulig å få tatt ut kontanter på en eller annen måte, eller få ordnet typ et betalingskort på dagen? Bor alene så har ikke mulighet til å få andre til å handle for meg.

Setter stor pris på hjelp.

Bestill et kredittkort, alltid greit å ha til sånne situasjoner, bare ikke misbruk det. Tar sånn 2-4 dager før du får det i posten. Ellers kan du vel bruke vipps noen steder

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (8 minutter siden):

Min vipps er knyttet til bankkortets nummer og cvc. Hvordan kan men betale med vips når kortet er deaktivert/sperret ?

Mente det var mulig å linke til banknummer men godt mulig det ikke funger med alle banker, skandiabanken f.eks. Prøv legg til konto i vipps appen får du opp kontonummer.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (15 minutter siden):

Mente det var mulig å linke til banknummer men godt mulig det ikke funger med alle banker, skandiabanken f.eks. Prøv legg til konto i vipps appen får du opp kontonummer.

Dette finner man informasjon om på vipps sine sider:
For å bruke vipp på terminal (i butikk) trenger man den knyttet til et bankaksept kort.
Knyttet til bankkonto kan man kun vipse til venner og belaste regninger (eks legge opp faste regningsbetalinger).

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (9 minutter siden):

Dette finner man informasjon om på vipps sine sider:
For å bruke vipp på terminal (i butikk) trenger man den knyttet til et bankaksept kort.
Knyttet til bankkonto kan man kun vipse til venner og belaste regninger (eks legge opp faste regningsbetalinger).

For be butikke lage en regning i så fall? Kan vel ikke være helt umulig, hvis det er så får man bare høre med venner eller ligdene familje? De neste 10 dagene.

Fleste har enten kontanter eller flere kort. Så er vel egentlig trådstartet sin feil hvis det ikke blir noe løsning.

God mulig det finnes gavekort eller ligdene hvis man bare får betalt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (26 minutter siden):

For be butikke lage en regning i så fall? Kan vel ikke være helt umulig, hvis det er så får man bare høre med venner eller ligdene familje? De neste 10 dagene.

Fleste har enten kontanter eller flere kort. Så er vel egentlig trådstartet sin feil hvis det ikke blir noe løsning.

God mulig det finnes gavekort eller ligdene hvis man bare får betalt.

Ingen mulighet at ansvarlige kassaoperatører hos matbutikkene kan utstede regninger/faktura 

Nå har trådstarter kun ett kort (bankaksept/bankkort) som er sperret , så det er vel dette vi forholder oss til i diskusjonen om relevante råd/tips.

God ide: Uten å vite hvor trådstarter bor og om det er matbutikker som har tilknytning til storsentere, kunne man i teorien benyttet et slikt (sentergavekort). Eller om man får kjøpt selv m/kontanter eller får en venn/familiemedlem til å skaffe seg et Rema1000 gavekort https://www.rema.no/gavekort/ 

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjekk med banken din (evt. sjekk på denne listen) om du kan bruke «Kontanttjenester i butikk». Tidligere kunne man ta ut penger via ‘Post i butikk’ men den løsningen ble avviklet tidligere i år. Helst pass men førerkort skal også gå som ID.

Du kan ta ut og sette inn kontanter i NorgesGruppens butikker over hele landet: alle butikkene i Meny og Kiwi, nesten alle Spar og noen av Joker-butikkene.

 

Lenke til kommentar
Pame skrev (15 timer siden):

Hei,

Kortinformasjonen min har dessverre kommet på avveie, så banken måtte derfor sperre det. Jeg har ingen andre kort å bruke. Det jeg lurer på er derfor helt praktisk hvordan jeg skal løse dette med betaling frem til jeg mottar det nye kortet mitt? (ca 10 dager). Er det mulig å få tatt ut kontanter på en eller annen måte, eller få ordnet typ et betalingskort på dagen? Bor alene så har ikke mulighet til å få andre til å handle for meg.

Setter stor pris på hjelp.

Som nevnt, kontakt banken din. Dem har løsning for deg.

Alltid lurt å ha noen hundre kroner i kontanter. Vipps og banktjenester er nede av og til, da er kontantene greie å ha.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (7 minutter siden):

He, he... Hadde det vært mulig hadde nok XXL blitt et veldig populært sted for byens løse fugler.

Hva definerer du som byens løse fugler?
Usikker på hva du mener, men om du skal betale med faktura så blir du kredittsjekket, så du må ha inntekt/betalingsevne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (13 minutter siden):

Hva definerer du som byens løse fugler?
Usikker på hva du mener, men om du skal betale med faktura så blir du kredittsjekket, så du må ha inntekt/betalingsevne

Det var et spøkefullt svar på et spøkefullt innlegg.

Dersom det var mulig å gjøre det slik hadde noen "løse fugler", personer med pengetrøbbel, sett det som en mulighet til å få kontanter i hånda på en litt annen måte, i desperasjon.

Betalingsevne og inntekt er forresten ikke vesentlig for å få kreditt under 50.000. Derfor havner noen i kredittgjeld fra fylte 18 år. F.eks. partytur til varme land på nytt kredittkort, noen uker etter 18 års dagen.

Bare for å gjøre det klart, så ikke noen misforstår. Man får aldri penger tilbake over disk i butikk, på åpent kjøp, hvis ikke varen er betalt med kontant eller vanlig bankkort over disk.

Uansett, dette skal ikke spore av trådstarter sitt spørsmål.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...