Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

 

Djevlen90 skrev (5 minutter siden):

Så summa summarum:

  • 6800XT er bedre enn RTX 3080 i 1080p, og likt/marginalt bedre i 1440p. 
  • RTX 3080 skalerer betydelig bedre enn 6800XT jo høyere opp i oppløsning du spiller i.
  • RTX 3080 har betydelig bedre Ray tracing ytelse.
  • RDNA2 er strømgjerrig.

Bryr du deg ikke om Ray Tracing og spiller i 1440p eller under er 6800XT et godt kjøp, ellers er RTX 3080 "bedre". Man blir nok fornøyd uansett hvilket av de to GPU'ene man ender opp med å få tak i. 


 

Godt oppsummert. 

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Emile the rat said:

Helt enig, når jeg ser RT og ytelsen i høyere oppløsning er jeg glad jeg ikke venta ;)

Men Radeon blir et konge fort for 1080p (i 1440p og forsåvidt), det sier jeg ikke imot :)

Godt for deg :thumbup:

Ja tenk det, her kunne jeg kanskje sittet med Asus 3080 TUF til 8 tusen (kr 400 mer kun, enn 6800)

Emile, er det noen gode sammenlikninger mot eldre kort, en slags comparison side som har fått inn 6800 og 6800 XT tallene i listene sine enda?

F.eks. 5600XT vs. 6800 vs. 6800XT

Kunne vært artig å sett mot det gamle kortet som kostet langt under halve prisen når det hadde januar 2020 launch.

Endret av G
Lenke til kommentar
Djevlen90 skrev (2 minutter siden):

Så summa summarum:

  • 6800XT er bedre enn RTX 3080 i 1080p, og likt/marginalt bedre i 1440p. 
  • RTX 3080 skalerer betydelig bedre enn 6800XT jo høyere opp i oppløsning du spiller i.
  • RTX 3080 har betydelig bedre Ray tracing ytelse.
  • RDNA2 er strømgjerrig.

Bryr du deg ikke om Ray Tracing og spiller i 1440p eller under er 6800XT et godt kjøp, ellers er RTX 3080 "bedre". Man blir nok fornøyd uansett hvilket av de to GPU'ene man ender opp med å få tak i. 


 


Blir nok 6800xt på meg da, om jeg bare får tak i et.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Emile the rat said:

Ingen som kjøper 3090 kort for å bruke det i 1080p ;) Regner vel med at man har råd til noe litt bedre skjerm om man vurdrer 3090.

Sjekk 1440p og 4K du ;)

For ikke å snakke om i RT, da kommer det ikke spesielt godt ut om man sammenligner det med 3090.

Den beste skjermen, ser bort fra CRT, har 1080p. Kun useriøse bruker høyere oppløsning i spill. Det handler om å vinne.

https://rog.asus.com/us/Monitors/23-to-24-5-Inches/ROG-SWIFT-360Hz-PG259QN-Model/

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Den beste skjermen, ser bort fra CRT, har 1080p. Kun useriøse bruker høyere.

 Kan ikke du være så snill å kutte ut å si hvem som er seriøse eller ikke seriøse. Det har ikke du fasiten på. Ikke alle har samme prioriteringer på bilde som deg. Kan ikke du være litt mer seriøs på forumet her, siden du skryter så fælt av hvor seriøs du er når det kommer til spilling? Bare en observasjon

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (9 minutter siden):

Helt enig, når jeg ser RT og ytelsen i høyere oppløsning er jeg glad jeg ikke venta ;)

Men Radeon blir et konge fort for 1080p (i 1440p og forsåvidt), det sier jeg ikke imot :)

Ja, i de to oppløsningene uten RT så blir det helt konge. Selv liker jeg å spille med all eye candy på, så er glad jeg valgte 3090.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Djevlen90 skrev (3 minutter siden):

Når man ser hvordan RDNA2 yter i Valhalla er det vel liten tvil om at det spillet har vært optimalisert for de nye konsollene. Bør nesten være en stor asterisk ved de tallene når de blir lagt frem fra diverse reviewers. 

Dette er jo en liten fordel for AMD, siden de leverer RDNA2 GPUer til både Xbox Series X og Playstation 5.

Lenke til kommentar

Er dette et standardsvar? Deler det likevel så Komplett får litt fred. Spurte om andre ting også, antok at svaret på det ekstraspørsmålet besvart nedenfor stillet seg slik ja:

Quote

Vi har dessverre ikke mulighet til å undersøke hvilken plass du har i køen. Alle bestillingene som har kommet inn vil bli sendt ut i rekkefølgen de kom inn. Vi gjør ekstra tiltak for å forsikre oss om at denne prosessen er 100% riktig. Derfor vil det kunne ta litt tid før ordren din viser korrekt status. 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
CavemaNz skrev (1 minutt siden):

Dette er jo en liten fordel for AMD, siden de leverer RDNA2 GPUer til både Xbox Series X og Playstation 5.

Og bra for spill som kommer.. ;) (som naturligvis vil være veldig godt optimalisert for konsoll, mao. RDNA2). Så ikke bli overrasket om flere nye spill vil yte ala. Godfall vs Ampere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...