Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hugo_Hardnuts skrev (11 timer siden):

Facebook er ikke noe forskningsstudium - det er i beste fall anekdoter med ukjent opphav.

Konspirasjonsteoretikere har en god del ting til felles med religiøse. De stoler mer blindt på flere tusen år gamle bøker fra oldtiden skrevet ned av personer som trodde jorden var flat som en pannepake og mener at moderne vitenskap bare er løgn og fanteri fordi det strider mot disse 2000 år gamle bøkene deres. Å diskutere mot de mest fanatiske konspirasjonsteoretikerne blir som å forsøke å overbevise religiøse fundamentalister slik jeg ser det. De mener de har troen på sin side mens vi andre er hjernevasket og forledet av noe eliten kaller "vitenskap". Nå skal jeg ikke skjære alle konspirasjonsteoretikere og religiøse over samme kam, det finnes et spekter og det er de som er inne på noe og også har vist seg å være inne på noe hos de som ikke stoler på alle narrativene vi får høre, som for eksempel når det er snakk om amerikansk krigs- og våpenindustri. Men så har du de som er for langt ute i fantasiens verden og til disse hører med de som snakker om chemitrails, at vaksiner er laget for å utrydde verdens befolkning(isåfall sankker vi om et ekstremt mislykket forsøk på folkemord da verdens befolkning bare har mangedoblet seg siden den medisinske revolusjonen på slutten av 1800-tallet), at vakisner skal inneholde microchips, viruser finnes egentlig ikke, kreft finnes egentlig ikke(jeg skulle VIRKELIG ønske at det var sant, men det er desverre sant) øgler fra verdensrommet, at jorda er flat og at vi styres av en elite som egentlig er transkjønnede alle sammen....de som tror på disse teoriene er i landskapet av religiøs ekstremisme og beklager å måtte si det, ikke motakelig for argumenter basert på vitenskapelig beviste faktum; det eneste de tror på av "vitenskap" er kvasiteorier ofte fremmet av diskrediterte sjarlataner som gir dem confirmation bias; som sier det de liker å høre. Det at de stoler mer på anonyme Facebook-postinger enn forskere er sammenlignbart med de som tror mer på Bibelen og Koranen enn på vitenskapen.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Morromann said:

Og likevel lever folk både lengre og sunnere enn på noe annet tidspunkt i verdenshistorien. Men akk og huff så grusomt vi har det. Jeg tør vedde på at de som levde i slummen i Manchester på 1800-tallet ville byttet plass med deg hvilken dag som helst.

Ja, epidemien med kreft er jo akkurat fordi folk lever så lenge. Om alle dør innen de er 50 vil nesten ingen få kreft...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Ja, epidemien med kreft er jo akkurat fordi folk lever så lenge. Om alle dør innen de er 50 vil nesten ingen få kreft...

Om jeg er stille nå kan jeg høre motargumentet tastes ned: "men, men, men, men, flere yngre får jo kreft i våre dager" og ignorerer selvsagt at FLERE diagnosteres med kreft enn tidligere; slik at det som tidligere ble betegnet som "indre sykdom" uten noen diagnose nå diagnoseres som kreft og det faktum at en helt enorm befolkningsøkning i verden også betyr at flere krefttilfeller øker i absolutte tall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dette skrev jeg om tidligere i tråden, dødsfall og sykdom fra vaksinen kommer til å bli skyldt på korona. Han som poster dette skriver i kommentarene at dette er nære familiemedlemmer. Screenshot_2021-04-21-10-32-36.thumb.png.cab84596b3313569d7983012837df382.png

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Dette skrev jeg om tidligere i tråden, dødsfall og sykdom fra vaksinen kommer til å bli skyldt på korona. Han som poster dette skriver i kommentarene at dette er nære familiemedlemmer. Screenshot_2021-04-21-10-32-36.thumb.png.cab84596b3313569d7983012837df382.png

 

:sleep:......

 

Jeg så en Facebookpost nå nettopp hvor en fyr skrev at Bibelen var helt sann og at verden virkelig bare er 5000 år gammel. Fordi en engel åpenbarte seg foran han nå i natt og fortalte sannheten og at alle vitenskapsmenn egentlig bare er Satans djevler forkledd som mennesker. Oj, der ble jeg overbevist. Og slik som jeg har blitt holdt for narr i alle år og trodd på denne såkalte vitenskapen og djevelen Darwin. Men nå vet jeg bedre.:grin:

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vdr. Janssen-vaksinen, har det nå kommet tall på hvor mange tilfeller av blodpropp-bivirkningen man har sett ved denne i USA så langt. 7 millioner personer er blitt vaksinert med denne, og man har sett 8 tilfeller av denne bivirkningen (1 er død). Det er med andre ord ett tilfelle pr. 875.000 vaksinerte: https://www.nrk.no/urix/ema_-mulig-sammenheng-mellom-janssen-vaksinen-og-blodpropp-1.15463988

Lenke til kommentar
Just now, Hugo_Hardnuts said:

Vdr. Janssen-vaksinen, har det nå kommet tall på hvor mange tilfeller av blodpropp-bivirkningen man har sett ved denne i USA så langt. 7 millioner personer er blitt vaksinert med denne, og man har sett 8 tilfeller av denne bivirkningen (1 er død). Det er med andre ord ett tilfelle pr. 875.000 vaksinerte: https://www.nrk.no/urix/ema_-mulig-sammenheng-mellom-janssen-vaksinen-og-blodpropp-1.15463988

Egentlig litt verdiløs statistikk uten å ha tallene skilt ned i aldersgrupper og kjønn.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Hapi70 said:

Dette skrev jeg om tidligere i tråden, dødsfall og sykdom fra vaksinen kommer til å bli skyldt på korona. Han som poster dette skriver i kommentarene at dette er nære familiemedlemmer. Screenshot_2021-04-21-10-32-36.thumb.png.cab84596b3313569d7983012837df382.png

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/sa-ektepar-som-doede-med-covid-var-vaksinerte.ZoYSC5dY2?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

Frustrerande med media som skriver det de inte ska enligt fritänkarna...

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Egentlig litt verdiløs statistikk uten å ha tallene skilt ned i aldersgrupper og kjønn.

Ikke satt meg dypere inn i det, utover at det opplyses at alderen for de som fikk denne bivirkningen var 18-49 år. Poenger her, er at det hevdes at vaksinene er farlige. Nå er selvfølgelig "hvor farlig er...?" et spørsmål på linje med "hvor langt er et tau?". Men når man overordnet ser slike tall, er i det i hvert fall i min verden slik at dette indikerer at risikoen er lav.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (7 minutter siden):

For å sitere deg: Hvordan vet du det?

Konspirasjonsteorier er religion. Religiøse underbygger ikke påstandene sine med emperi, men viser heller til vers i Bibelen, eller Koranen. Alt de trenger å vite står der nemlig. Det samme med de konspirasjonstroende, alt de trenger å vite er på Facebook og YouTube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Dette skrev jeg om tidligere i tråden, dødsfall og sykdom fra vaksinen kommer til å bli skyldt på korona. Han som poster dette skriver i kommentarene at dette er nære familiemedlemmer. Screenshot_2021-04-21-10-32-36.thumb.png.cab84596b3313569d7983012837df382.png

Jizuz...så verken de som reiste eller han som skrev tulle-innlegget på FB hadde fått med seg at man faktisk trenger TO injeksjoner for at vaksinen i det hele tatt skal fungere som forventet? *Facepalm*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Morromann said:

Konspirasjonsteorier er religion. Religiøse underbygger ikke påstandene sine med emperi, men viser heller til vers i Bibelen, eller Koranen. Alt de trenger å vite står der nemlig. Det samme med de konspirasjonstroende, alt de trenger å vite er på Facebook og YouTube.

Ditt sort / hvitt syn her er like fortellende om din egen overbevisning. Vi kan dra den så langt som å si at "ateisme" er en religion også, og mange av verdens vitenskap folk kaller seg for ateister. For meg betyr ikke ateist bare at man ikke tror på en Gud og et skaperverk, men også et syn på verdenen kun ut i fra ren logikk (venstre hjernehalvdel dominert tankegang), men også et verdenssyn basert utelukkende på de 5 menneskelige (fysiske) sansene. I praksis tenker man veldig likt med en maskin eller kunstig intelligens ville ha gjort.

At ikke flere kan se at responsen til Covid er politisk motivert ut i fra The Great Reset planene forundrer meg enda... Det begynner å bli veldig åpenbart nå, for de som ønsker å se det.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (27 minutter siden):

At ikke flere kan se at responsen til Covid er politisk motivert ut i fra The Great Reset planene forundrer meg enda... Det begynner å bli veldig åpenbart nå, for de som ønsker å se det.

Det handler jo om at dere verken har klart å sannsynliggjøre at The Great Reset planene har den formen dere hevder at den har (jeg har spurt deg gjentatte ganger om hvor du finner grunnlaget for din fortolkning av denne "planen", uten at det har kommet så mye i retur), eller at den vil kunne la seg gjennomføre. Igjen; du forstår verden ut fra en antagelse om en intensjon, men du har ikke klart å underbygge denne intensjonens eksistens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Betroz said:

 Det begynner å bli veldig åpenbart nå, for de som ønsker å se det.

Enig, du är väldigt bra på att se det du vill se. 

Är ju det det handlar om. Du ser det du vill se och det förklarar generellt väldigt många ideer som går imot vetenskap och annan kunskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det handler jo om at dere verken har klart å sannsynliggjøre at The Great Reset planene har den formen dere hevder at den har (jeg har spurt deg gjentatte ganger om hvor du finner grunnlaget for din fortolkning av denne "planen", uten at det har kommet så mye i retur), eller at den vil kunne la seg gjennomføre. Igjen; du forstår verden ut fra en antagelse om en intensjon, men du har ikke klart å underbygge denne intensjonens eksistens.

Jeg vil jo ikke frarøve deg gleden av å finne ut av ting selv :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dere bare skjønner ikke hva som er iferd med å skje nå. Dette er rett og slett ren og pur ondskap i forkledningen til en "kur". Dette kommende året og de kommende årene kommer det til å bli helt sinnssykt med kroniske lidelser etter denne massevaksineringen, og de som står bak vet det. Akkurat hvem dette er, og hvor langt "ned" ondskapen går, det vet jeg ikke. Men når slike som Suharid Bhadki ser det FØR vaksinene er distribuert, da er det nok ganske mange som står for distribusjon av denne galskapen som ser det også. Dette er ikke tilfeldig, dette er ikke et uhell.

Hjerneskadet 18-åring etter vaksinen: https://childrenshealthdefense.org/defender/teen-surgeries-blood-clots-johnson-johnson-vaccine/?utm_source=salsa&eType=EmailBlastContent&eId=862a4102-d542-4df5-883b-3574d22cd4b4

Disse "anekdotene" er altså ødelagte liv. Barn får ikke blodpropp i hjernen sånn helt ut av det blå. Å sitte og se på dette uten å kunne gjøre noe er bare for mye.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Hapi70 said:

Men når slike som Suharid Bhadki ser det FØR vaksinene er distribuert, da er det nok ganske mange som står for distribusjon av denne galskapen som ser det også.

Du nevnte tidligere at de som oppdaget konspirasjonen ble enten fjernet eller ble drept. Hvordan har det seg at han ikke har blitt fjernet eller drept? Er han med på det eller har han et helt sykt sikkerhetsopplegg?

 

Quote

Det finnes store hjerner i verden, men de slipper ikke til i medisin. De blir sparket eller drept om de kommer på sporet av noe som helst.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...