Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, shockorshot said:

Med mindre vi får til å få vaksinene ut raskt nok globalt, kommer den nok til å utvikle seg til å bli endemisk. Heldigvis muterer ikke covid like raskt som mange andre viruser, noe som gir håp for at det ikke kommer til å skje. Merk det at endemisk ikke nødvendigvis betyr at den fyker fritt rundt, man kan fortsatt begrense den ved lokale utbrudd.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6

Vi har jo allerede på et år fått mange mutasjoner, som både er mer smittsomme, mer dødeliger og omgår tidligere oppnådd immunitet. Eneste måten vi kan utrydde dette viruset på er å vaksinenere hele jordas befolkning med noen få måneders mellomrom i mange år fremover

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benbjo skrev (1 minutt siden):

Vi har jo allerede på et år fått mange mutasjoner, som både er mer smittsomme, mer dødeliger og omgår tidligere oppnådd immunitet. Eneste måten vi kan utrydde dette viruset på er å vaksinenere hele jordas befolkning med noen få måneders mellomrom i mange år fremover

Og i melltomtiden kan verdensøkonomien bare kollapse ikke sant? Men hvor skal pengene til vaksineprogrammene komme fra da da?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Benbjo said:

Vi har jo allerede på et år fått mange mutasjoner, som både er mer smittsomme, mer dødeliger og omgår tidligere oppnådd immunitet. Eneste måten vi kan utrydde dette viruset på er å vaksinenere hele jordas befolkning med noen få måneders mellomrom i mange år fremover

Mange mutasjoner, men mutasjonene oppstår fortsatt sakte hvis du ser på hvor fort det oppstår i andre virus som smitter lett. Det er en av få positive egenskaper covid har.

Det som mest sannsynligvis kommer til å skje er at vi kommer alle globalt til å bli vaksinert innenfor en 3-4 års periode, som senker smittenivået kraftig, hvor vi så må ta en booster shot som samler resterende mutasjoner som har kommet innenfor den 3-4 års perioden.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Just now, shockorshot said:

Mange mutasjoner, men mutasjonene oppstår fortsatt sakte hvis du ser på hvor fort det oppstår i andre virus som smitter lett. Det er en av få positive egenskaper covid har.

Det som mest sannsynligvis kommer til å skje er at vi kommer alle globalt til å bli vaksinert innenfor en 3 års periode, som senker smittenivået kraftig, hvor vi så må ta en booster shot som samler resterende mutasjoner som har kommet innenfor den 3 års perioden.

Ja, vi får nå sjå :)

De fleste eksperter mener at viruset blir endemisk og at vi må leve med det i lang tid. Vi har jo flere andre endemiske corona-virus. Noen av de har potensiale til å forårsake alvorlig sykdom. Vi får håpe at reinfeksjoner i stor skala i liten grad vil føre til alvorlig sykdom i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, shockorshot said:

Covid er IKKE økonomisk gunstig for sykehusene eller legene i USA. Det er en god grunn til at de har høyere satser enn influensa, som til tross for det fortsatt fører til økonomisk tap i forhold til normal drift.

Men diagnosen er gunstig når de får ekstra penger for bare diagnosen, særlig når de har økonomiske tap, ikke sant?

Lenke til kommentar
Just now, Hapi70 said:

Men diagnosen er gunstig når de får ekstra penger for bare diagnosen, særlig når de har økonomiske tap, ikke sant?

Ikke når kostnadene ved diagnosen er HØYERE enn hva de får.

Du går ikke i pluss om jeg gir deg idag 50.000 ekstra spenn å leve for, hvis det betyr at du samtidig må betale 100.000 spenn til noen andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Og dette var noe av målet med nedstigningen. Normale ting skal bli farlige og vi skal bli politi for hverandre:

https://steigan.no/2021/03/koronatiltakene-har-allerede-forandret-hjernene-vare/

Jeg har villet skrive om det psykologiske i dette før, men er ikke så god til å finne ordene. Det ligner veldig på hvordan man lever i et forhold med en psykopat. Man kan bli skadet for år fremover av å bli kontrollert slik. Man blir knekt som menneske og formet til noen som er redd for 'alt' fordi man kan få straff for 'alt'. Fant dette på facebook:

«Livet mitt er et fuckings helvete

Kjæresten min lar meg ikke besøke venner eller familien min. Han nekter meg å ha kontakt med dem, bortsett fra hvis det er per telefon. Men forrige uke sa han at det var okay at jeg spiste en lunsj ute med noen venninner... når jeg kom hjem fikk jeg huden full av kjeft 😭

Han gir meg hele tiden ulike beskjeder som gjør meg veldig forvirret. Han gir meg dårlig samvittighet for at jeg føler han er kontrollerende når det er jeg som er utakknemlig for at han forsøker å beskytte meg.
Han gjør alt dette fordi han er glad i meg og elsker meg så mye. 

Han nekter meg å gå på treninga, så det har jeg slutta med. Han sier også at jeg ikke trenger å jobbe, for han tar ansvaret med å forsørge oss. 
Jeg får bare lov å gå ut hjemmefra hvis det er virkelig viktige ærend. Og så må jeg rapportere til ham om hvor jeg går og hvor jeg er. 

Jeg savnet mamma så mye, så jeg måtte snike meg avgårde for å få litt tid med henne i smug.  Han tok meg såklart på fersken igjen, og da fikk jeg virkelig høre det :(
Mormoren min synger på siste verset på et gamlehjem, og jeg får heller ikke lov av han til å besøke henne før hun dør.

Jeg får ikke lov å gjøre en dritt uten at han skal gi meg tillatelse først!
Jeg hadde lyst å booke et fly for å besøke søstra mi i usa- men han sa nei ....
Han sier at jeg ikke får lov til å gå på kurs og lære meg noen nye ferdigheter heller. Jeg får ikke lov til en pøkk av denne fyren her!!!!

Men kanskje...kanskje hvis jeg bare holder ut *litt* til så klarer jeg å forandre han slik at han blir snill?  Jeg vet at han nok er snill innerst inne og vil gi meg tilbake selvråderetten over meg selv, og friheten min. Jeg må være tålmodig...
Han gjør alt dette fordi han elsker meg stakkars, alt dette er til mitt eget beste?

Oooops sa jeg "kjæresten min" ?     Sorry jeg mente egentlig "myndighetene"»

Og merk: Reglene som psykopaten setter gjelder ikke for dem selv.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hapi70 said:

snip

Artikkelen handler jo bare om at vi har vendt oss til pandemilivet. Når pandemien er over vil vi vende oss tilbake og se på dette som en merkelig periode igjen. Antar de måtte vende seg til en del forandringer under andre verdenskrig også, men vi har jo for lengst sluttet å blende vinduene..

Teksten fra Facebook er jo veldig individuell. Om han fyren er såpass overbeskyttende bør jo dama bare pakke sekken. Antar du forsøker å illustrere at tiltakene påvirker folk negativt, men fra teksten tolker jeg det heller som at fyren er livredd for at dama skal smittes av VIRUSET. Viruset eksisterer uavhengig av tiltakene dessverre, men med tiltak så slipper vi unna med færre syke.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 timer siden):

Jeg vet jeg ikke liker å tenke slik men av og til begynner jeg nesten å lure på om konspirfolket har et poeng likvel:

https://www.aftenposten.no/norge/i/7Kzlm4/vi-har-lagt-en-vond-vinter-bak-oss-dessverre-kan-den-neste-ogsaa-bli-t

Jeg mener; vi skal altså drite en lang marsj i å få livene våre tilbake selv etter vaksinen og vaksinen vil ikke beskytte befolkingen; ihvertfall ikke om så mye som 10 000 fullvaksinerte nordmenn skal dø av corona. Da snakker vi tidenes vaksinefiasko DE LUX! Men jeg håper og tror at dette bare er vanenlig "scaremongering" som vanlig fra Aftenposten som for lengst har sluttet med seriøs journalistikk og er mer og mer i samme tabloide grøfta som Dagbladet og VG. Frykt, panikk og horror selger som kjent.

Henrik Vogt tar for seg dette i denne kronikken: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/0K841G/helsedirektoratets-10000-doede Oppsummert: Departementet (og da også journalistene bak artikkelen du trakk frem) henger seg opp i tallene fra FHI sitt absolutte verstefallsscenario, et scenario som det egentlig ikke er noe holdepunkt for at vil kunne inntreffe:

Sitat

 

...av de tre scenarioene der man slipper opp helt, har direktoratets folk valgt å fremheve det aller mest pessimistiske scenarioet der vaksinene ikke er tenkt å beskytte mot videre smitte i det hele tatt. Smitten sprer seg som om ingen var vaksinert, og de gir heller ikke spesielt god beskyttelse. 2,1 millioner mennesker smittes. 10.000 dør.

av de tre scenarioene der man slipper opp helt, har direktoratets folk valgt å fremheve det aller mest pessimistiske scenarioet der vaksinene ikke er tenkt å beskytte mot videre smitte i det hele tatt. Smitten sprer seg som om ingen var vaksinert, og de gir heller ikke spesielt god beskyttelse. 2,1 millioner mennesker smittes. 10.000 dør.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Benbjo said:

Vi har jo allerede på et år fått mange mutasjoner, som både er mer smittsomme, mer dødeliger og omgår tidligere oppnådd immunitet. Eneste måten vi kan utrydde dette viruset på er å vaksinenere hele jordas befolkning med noen få måneders mellomrom i mange år fremover

Akkurat som influensa har blitt utryddet. Muterende virus kan ikke utryddes, og ikke er det ønskelig heller av de som har satt i gang dette her. Vi skal for evig være redd virus, og ikke ha noen andre løsninger enn det farmasien gir oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, shockorshot said:

Ikke når kostnadene ved diagnosen er HØYERE enn hva de får.

Du går ikke i pluss om jeg gir deg idag 50.000 ekstra spenn å leve for, hvis det betyr at du samtidig må betale 100.000 spenn til noen andre.

Spørsmålet er om de trenger å vise at de har brukt alle disse pengene på pasienten da, eller om det er nok å skrive "covid" på et papir for å få pengene. Erfaringer fra tannlegen tilsier at det sistnevnte ikke skal være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, shockorshot said:

Mange mutasjoner, men mutasjonene oppstår fortsatt sakte hvis du ser på hvor fort det oppstår i andre virus som smitter lett. Det er en av få positive egenskaper covid har.

Det som mest sannsynligvis kommer til å skje er at vi kommer alle globalt til å bli vaksinert innenfor en 3-4 års periode, som senker smittenivået kraftig, hvor vi så må ta en booster shot som samler resterende mutasjoner som har kommet innenfor den 3-4 års perioden.

Spørs det. Dette viruset muterer lettere enn det herpesviruset de har observert hos høns. Det endrer seg etter hvert som de kommer med en ny vaksine:

“If you don’t have these pathogens evolving in response to vaccines,” said Paul Ewald, an evolutionary biologist at the University of Louisville, “then we really don’t understand natural selection.”

https://www.quantamagazine.org/how-vaccines-can-drive-pathogens-to-evolve-20180510/

Og hvor mange sykdommer skal vi vaksineres mot og få "boostere" for hvert år nå? Det har nådd en latterlig mengde, og folk blir bare sykere og sykere også. Men folk er hjernevasket til å tro at vaksinene hjelper dessverre.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Det er ikke bra at samfunnet stenger ned på ubestemt tid i all uenedleighet fordi NOEN er resistente mot vaksinen. Slik vil det alltid være, med influsensa og med andre sykdommer, men slikt er ikke bærekraftig i lengden.

Er heller ingen som advokerer for nedstengt samfunn i all uendeligheit. Faktisk er det totalt motsatt. Alle advokerer for å gjenåpne samfunnet.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hapi70 said:

Spørsmålet er om de trenger å vise at de har brukt alle disse pengene på pasienten da, eller om det er nok å skrive "covid" på et papir for å få pengene. Erfaringer fra tannlegen tilsier at det sistnevnte ikke skal være så vanskelig.

For å svare på det spørsmålet, nei det er ikke nok å skrive covid på et papir for å få pengene. Med en gang du har en pasient med covid, som er rapportert, så kommer det en god del ekstrakrav. Tro det eller ei, men det er ikke sånn at man ikke følger opp covid smitte. Inkludert USA. Ingen rapportering, ingen penger. Rapportering? Utgifter. For å ikke snakke om utsettelse av operasjoner de faktisk tjener penger på.

Men la oss si, at det faktisk gikk ann, selv om vi vet at utbrudd har blitt fulgt med argusøynene, spesielt i republikanske stater, og at det er et svært system som blir satt igang med en gang noen får en covid diagnose. Hvor mange falske diagnoser måtte de ha lagd for å gå i null? Dette er jo heldigvis ganske enkelt å regne ut fra tallene AHA la fram i sin finansielle rapport.

Kan regne ut minimumstallet deres fra mars ifjor til desember 2020 da de tapte over 323 milliarder dollar for deg.

323.000.000.000 / 13.000 = 24.846.154

Første januar 2021 hadde USA ifølge sine egne tall, totalt 21.799.548 Covid diagnoser siden pandemien startet. Det er jo færre en minimumsantallet falske covid diagnoser de må gi for i hele tatt gå i null.

Ser du et problem her?

Kan det tenkes at sykehusene ikke tjener penger på dette? At de faktisk kunne tenkt seg å tjene mer penger sånn som før? At legene og sykepleierne som jobber til vanlig hva som er en ulovlig arbeidsuke i Norge, kunne tenke seg å slippe deres ekstremversjon av overtid, uke etter uke?

Er det derfor man får saker som denne hvor noen sykepleiere har fått sparken fordi de oppdaget at noen av pasientene hadde covid? Tapsprosjekt det for sykehuset.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Spørs det. Dette viruset muterer lettere enn det herpesviruset de har observert hos høns. Det endrer seg etter hvert som de kommer med en ny vaksine:

Det er jo ikke så rart fordi herpesvirus er veldig tregt til mutere iforhold til mange andre virus. Covid har fortsatt en ganske treg mutasjon forhold til andre, selv om den er raskere enn herpes. Litt samme som at jeg løper raskere enn et lite barn, men jeg er ikke veldig rask iforhold til andre på min egen alder.

We informally estimated the mutation rate over our alignment as 9.8 × 10−4 substitutions per site per year, which is consistent with previous rates estimated for SARS-CoV-21,2,3,4 (Figs. S1 and S2). This rate also falls in line with those observed in other coronaviruses25,26 and is fairly unremarkable relative to other positive single-stranded RNA viruses, which do not have a viral proof-reading mechanism27,28.

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19818-2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Pallehysa said:

Nei vi har jo masse eksempler på pandemier som aldri tar slutt.... Avhengig av kordan ein definerer ordet pandemi då selvfølgelig.

Slik som epidemien av kreft og kronisk sykdom, den tar aldri slutt og den blir bare verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...