Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Dere tør vel ikke lese i disse bivirkningsgruppene, og så legge det sammen med avisoppslag om bivirkninger og dødsfall. Skriften på veggen sier jeg bare. Når så vi noe slikt med en vaksine noen gang? Og nå er det akseptert. Pytt pytt, færre dør av vsksinen enn viruset likevel.

Tipper de også kommer til å bruke bomstasjonene til å hindre folk i å bevege seg, har lenge tenkt at det er det disse er til. Man vil måtte ha vaksinepass for å komme ut av sin egen region. Allerede nå koster det jo nesten hundre kroner for meg å handle på felleskjøpet i regionen, fri ferdsel er snart en saga blott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Hapi70 said:

Dere tør vel ikke lese i disse bivirkningsgruppene, og så legge det sammen med avisoppslag om bivirkninger og dødsfall. Skriften på veggen sier jeg bare. Når så vi noe slikt med en vaksine noen gang? Og nå er det akseptert. Pytt pytt, færre dør av vsksinen enn viruset likevel.

Tipper de også kommer til å bruke bomstasjonene til å hindre folk i å bevege seg, har lenge tenkt at det er det disse er til. Man vil måtte ha vaksinepass for å komme ut av sin egen region. Allerede nå koster det jo nesten hundre kroner for meg å handle på felleskjøpet i regionen, fri ferdsel er snart en saga blott.

Disse bomstasjonene som ikke lenger er bemannet mener du? Hvordan skal disse være fysisk til hinder? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Smitten øker i Skien.

Mandag fikk Skien kommune meldt til sammen 12 positive covid-19 prøver. Nasjonalt ble det meldt om 15 smittetilfeller, det skyldes trolig forsinkelse i rapporteringen.

- Ti av disse smittetilfellene hadde kjente nærkontakter, skriver kommunikasjonssjef i Skien kommune, Anne Spånem.

Smittetrykket er høyt

- Skien kommune er stadig på risikonivå N3, og smittetrykket har ligger jevnt relativt høyt de siste fem ukene. Med smitte inn i to tjenesteområder, kan sårbare personer kan bli alvorlig syke og dø som følge av smitten. Dersom situasjonen forverrer seg ytterligere, må vi kanskje stenge ned igjen. For å unngå dette må befolkningen fortsette innsatsen med å overholde sosial distanse og å la seg teste ved symptomer, advarer kommuneoverlege Anne Gunhild Waagsbø-Kjellsen.

Det er registrert smitte i to tjenesteområder i Skien hittil denne uken. Både Gulset sykehjem og rusmiljøet er preget.

Medarbeider smittet

Mandag ble det påvist covid-19 hos en medarbeider ved Gulset sykehjem enhet 1. Det ble satt i gang smitteverntiltak og smittesporing umiddelbart.

- Det er også innført midlertidig besøksstans i første etasje inntil smittesituasjon er avklart og det vurderes forsvarlig med gjenåpning. Nærkontakter blant beboere og ansatte er satt i karantene, og berørte pårørende er informert, skriver Spånem.

Det er gjennomført tester av berørte beboere og ansatte. Hurtigtesting har ikke påvist ytterligere smitte og det avventes prøvesvar fra de ordinære testene.

Ytterligere smitte i rusmiljøet

Som TA har omtalt tidligere, er rusmiljøet i Skien rammet av viruset.

- Det tilpassede TISK-arbeidet mot personer tilknyttet rusmiljøet og oppfølgingen av smittede, ledet til at det ble påvist smitte hos ytterligere fire personer mandag, skriver Spånem.

Totalt er det nå 18 smittede med tilknytning til rusmiljøet. I perioden fra tirsdag 20. april er det testet om lag 140 personer fra det berørte miljøet.

- Tilnærmingen og tiltakene er innrettet på ivaretakelse, tilsyn og helseoppfølging av de smittede, slik at isolasjon og karantene overholdes i størst mulig grad. Det testes også utstrakt og regelmessig i de berørte miljøene for å få best mulig oversikt over smittesituasjon, avslutter Spånem.

https://www.ta.no/innforer-besoksstans-etter-smittetilfelle/s/5-50-1147626

Dette er hva dem kan få til med PCR testen. Evig pandemi basert på smittetilfeller. Jeg vil foreslå at folk slutter å teste seg, ellers vil vi måtte leve med dette i ÅREVIS. Men siden folk flest godtar dette, så blir dette den nye normalen.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Betroz said:

Dette er hva dem kan få til med PCR testen. Evig pandemi basert på smittetilfeller. Jeg vil foreslå at folk slutter å teste seg, ellers vil vi måtte leve med dette i ÅREVIS. Men siden folk flest godtar dette, så blir dette den nye normalen.

Hvis huset ditt brenner, og du lukker øynene dine. Slutter huset å brenne da?

Hvorfor skal vi ignorere smitten, når viruset lager så mye problemer? Døde folk, langtidssyke mennesker, barn med kronisk betennelse. Sverige har opprettet egne sykehus for disse barna for det er så mange av de.

Synes du ikke det er uansvarlig å gå rundt som en smittebærer og spre dette viruset?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Thor. said:

Hvis huset ditt brenner, og du lukker øynene dine. Slutter huset å brenne da?

Hvorfor skal vi ignorere smitten, når viruset lager så mye problemer? Døde folk, langtidssyke mennesker, barn med kronisk betennelse. Sverige har opprettet egne sykehus for disse barna for det er så mange av de.

Synes du ikke det er uansvarlig å gå rundt som en smittebærer og spre dette viruset?

Det der forutsetter at informasjonen som kommer vår vei stemmer, noe jeg mener at den ikke gjør.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Dette er hva dem kan få til med PCR testen. Evig pandemi basert på smittetilfeller. Jeg vil foreslå at folk slutter å teste seg, ellers vil vi måtte leve med dette i ÅREVIS. Men siden folk flest godtar dette, så blir dette den nye normalen.

Men i land hvor de har slått ned smitten, som New Zealand og Australia er det INGEN som tester positivt. Hvordan forklarer du det?

Og det som skjer i India nå; det minner ikke rent lite om tidligere tidsperioders byllepest. Der er man nært nivået med hauger av lik som baller seg opp. Er det bare svindel også? Er scenene vi ser fra India på nyhetene spilt inn i Hollywood?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (6 minutter siden):

Enkelt - de kjører PCR på lavt antall sykluser :)

Med vitende og vilje altså. For at de skal si til verden "se så flinke vi er" og "lockdown virker"? Men da må jo isåfall de som kjører testene være klar over at de er med på en svindel og fått beskjed fra høyere hold om å kjøre på lavere antall sykluser på bestemte personer og i bestemte perioder. Er de isåfall rasister også siden de da, hvis denne teorien stemmer kjører flere sykluser på tester av personer fra bestemte minoritetsmiljøer i Vest-Europa og USA? For å gi dem skylden og polarisere folk?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Benbjo skrev (41 minutter siden):

Enkelt - de kjører PCR på lavt antall sykluser :)

Helt feil. I Australia kjører de mellom 40-45 sykluser, og på New Zealand kjører de 40. Det er samme antall sykluser som i Norge, men alt over 35 kjøres på nytt. 

https://www.abc.net.au/news/2021-03-12/coronacheck-pcr-tests-ct-cycles-misinformation/13237684

https://www.faktisk.no/artikler/k2L/10-sporsmal-og-svar-om-pcr-testene

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest 31a75...8fd said:

Helt feil. I Australia kjører de mellom 40-45 sykluser, og på New Zealand kjører de 40. Det er samme antall sykluser som i Norge, men alt over 35 kjøres på nytt. 

https://www.abc.net.au/news/2021-03-12/coronacheck-pcr-tests-ct-cycles-misinformation/13237684

https://www.faktisk.no/artikler/k2L/10-sporsmal-og-svar-om-pcr-testene

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Ikke i følge konspirasjonsteoretikerne :)

Djevelens advokat: Hvordan _vet_ du at de kjører på 40-45 sykluser? For alt vi vet så kan jo dette være løgn og at de kjører på høyere eller lavere som det passer de for å generere få eller mange positive. 

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Morromann said:

Med vitende og vilje altså. For at de skal si til verden "se så flinke vi er" og "lockdown virker"? Men da må jo isåfall de som kjører testene være klar over at de er med på en svindel og fått beskjed fra høyere hold om å kjøre på lavere antall sykluser på bestemte personer og i bestemte perioder. Er de isåfall rasister også siden de da, hvis denne teorien stemmer kjører flere sykluser på tester av personer fra bestemte minoritetsmiljøer i Vest-Europa og USA? For å gi dem skylden og polarisere folk?

Ja, det er jo det som er hele konspirasjonen. En skjult elite som styrer denne pandemien 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, graavik said:

En konspirasjonsteori, som folk som ikke har bedre ting å finne på, regelrett har dratt ut av  ræva si . Når ingenting av fakta tyder på at det er noen konspirasjon, så er det i 99.9999% av tilfellene heller ingen konspirasjon.

Hadde du levd i Tyskland på 1920 og 30 tallet da Hitler og nazistene kom til makta, så hadde du vel sagt det samme. "Ingenting å se her..." Eller i Kina da Mao tok over. ++++

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Kan slå begge veier det argumentet der, ettersom Hitler nettopp gjorde stor bruk av konspirasjonsteorier for å bane vei for sitt politiske prosjekt.

Jeg ville formulert det litt annerledes : Hitler brukte propaganda til å nå sine mål. Samme hvilken diktator vi snakker om, så brukte dem mange av de samme teknikkene for å overtale folk. F.eks å kontrollere hvilken informasjon folket har tilgang til er viktig når man skal drastisk endre samfunnet. Det at media og Silicon Valley selskaper i disse dager sensurerer internett for informasjon som motsier WHO og narrativet er i samme gata som da Hitler (og andre) brente bøker før. Det neste etter sensur av internett, blir å begrense hvem som har tilgang til det, eller hvilke deler av nettet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Hadde du levd i Tyskland på 1920 og 30 tallet da Hitler og nazistene kom til makta, så hadde du vel sagt det samme. "Ingenting å se her..." Eller i Kina da Mao tok over. ++++

Så fordi jeg ikke støtter propaganda og konspirasjonsteorier idag så ville jeg gjort det på 1920-30 tallet istedet? Er det det du mener? 😮

Lenke til kommentar
36 minutes ago, graavik said:

Så fordi jeg ikke støtter propaganda og konspirasjonsteorier idag så ville jeg gjort det på 1920-30 tallet istedet? Er det det du mener? 😮

Jeg mente det mer i den rettningen av at jeg mener du har skylapper på, og ville ikke sett det åpenbare som skjedde den gangen heller, hadde du levd da, for liknende krefter prøver IGJEN å forme verdenenen i rettning fascisme. Jeg burde kanskje ha brukt et annet eksempel/sammenlikning. Beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...