Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Vel, mRNA-teknologien har man holdt på å utvikle siden 90-tallet, så helt ny er den ikke. Og dessuten er ikke alle covid-vaksinene mRNA-vaksiner.

Sant, men mitt poeng var at alle de som tar disse mRNA vaksinene deltar i et gigantisk medisinsk eksperiment. Folk får ta sitt valg, og leve med konsekvensene av det valget selv. Du vet...informert samtykke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (21 timer siden):

Kva versjon var det eg presangterte som du var uenig i?

"Alt er ikke konspirasjoner"

Du er vel ikke så naiv at du tror alle agendaer kommer fram i partiprogram og i Dagsrevyen? Jeg snakket ikke om konspirasjoner men et politisk prosjekt som ikke er så veldig godt skjult heller.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Sant, men mitt poeng var at alle de som tar disse mRNA vaksinene deltar i et gigantisk medisinsk eksperiment. Folk får ta sitt valg, og leve med konsekvensene av det valget selv. Du vet...informert samtykke.

Joda, men på et eller annet tidspunkt må man sette en strek for når man anser noe som sikkert nok, hvis ikke kan man aldri implementere noe som helst. Også diskuterer vi jo epler og bananer her; det er en vesentlig forskjell mellom å diskutere den generelle risikoen knyttet til vaksinering, og påstanden om at vaksinene er et virkemiddel noen benytter for å skade/drepe.

Lenke til kommentar
1 minute ago, amber said:

"Alt er ikke konspirasjoner"

Du er vel ikke så naiv at du tror alle agendaer kommer fram i partiprogram og i Dagsrevyen? Jeg snakket ikke om konspirasjoner men et politisk prosjekt som ikke er så veldig godt skjult heller.

Korrekt. Mye går under paraplyen "nasjonal sikkerhet". Problemet er at mye kan puttes under den paraplyen...og da gi perfekte unnskyldninger for å ikke fortelle folket om det.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Også diskuterer vi jo epler og bananer her; det er en vesentlig forskjell mellom å diskutere den generelle risikoen knyttet til vaksinering, og påstanden om at vaksinene er et virkemiddel noen benytter for å skade/drepe.

Det trenger heller ikke være så sort-hvitt at de skal bruke vaksinene kun for å skade/drepe folk. Menneske 2.0, eller et syntetisk-biologisk menneske vet jeg de jobber med. Mener det var Phizer som faktisk nevnte at deres mRNA vaksine skaper et slags operativsystem i kroppen. Hva de kan bruke det til, kan vi bare spekulere om. Eller var det Moderna. Usikker hvem av dem.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Det trenger heller ikke være så sort-hvitt at de skal bruke vaksinene kun for å skade/drepe folk. Menneske 2.0, eller et syntetisk-biologisk menneske vet jeg de jobber med. Mener det var Phizer som faktisk nevnte at deres mRNA vaksine skaper et slags operativsystem i kroppen. Hva de kan bruke det til, kan vi bare spekulere om. Eller var det Moderna. Usikker hvem av dem.

Man vet jo hva det "operativsystemet" brukes til. Det er snakk om å få kroppen selv til å produsere et spesifikt protein assosiert med koronavirus. Og så reagerer immunforsvaret på dette ukjente proteinet og lærer seg opp til å bekjempe det. Om man da får koronavirus i kroppen ved en senere anledning bekjempes viruset av immunforsvaret.

Det "operativsystemet" kan ikke brukes til noe annet enn å produsere det spesifikke proteinet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Man vet jo hva det "operativsystemet" brukes til. Det er snakk om å få kroppen selv til å produsere et spesifikt protein assosiert med koronavirus. Og så reagerer immunforsvaret på dette ukjente proteinet og lærer seg opp til å bekjempe det. Om man da får koronavirus i kroppen ved en senere anledning bekjempes viruset av immunforsvaret.

Det "operativsystemet" kan ikke brukes til noe annet enn å produsere det spesifikke proteinet.

Så skråsikker på det der ville jeg ikke vært var jeg deg. Ta vaksinen da, så kan du være forsøkskaninen de trenger.

Lenke til kommentar
amber skrev (23 minutter siden):

Du er vel ikke så naiv at du tror alle agendaer kommer fram i partiprogram og i Dagsrevyen?

Absolutt ikkje. Men eg er heller ikkje så naiv at eg tror på agendaer tatt ut av løse luften. Eller som du ville ha skrevet: "Det hevdes"

 

amber skrev (25 minutter siden):

Jeg snakket ikke om konspirasjoner men et politisk prosjekt som ikke er så veldig godt skjult heller.

Men du har jo ikkje klart å kaste lys på det heller. "Det hevdes" fra både den eine kanten og den andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (14 minutter siden):

Det trenger heller ikke være så sort-hvitt at de skal bruke vaksinene kun for å skade/drepe folk. Menneske 2.0, eller et syntetisk-biologisk menneske vet jeg de jobber med. Mener det var Phizer som faktisk nevnte at deres mRNA vaksine skaper et slags operativsystem i kroppen. Hva de kan bruke det til, kan vi bare spekulere om. Eller var det Moderna. Usikker hvem av dem.

Men da er vi fortsatt over til å diskutere noe helt annet, som igjen krever at påstander sannsynliggjøres gjennom dokumentasjon eller logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
amber skrev (20 minutter siden):

Det kommer også en tredje type vaksine fra Novavax, en subenhet vaksine. Denne bygger på en mer konvensjonell vaksineteknologi, og lignende vaksiner brukes mot ulike influensatyper og mot hepatitt B. Personlig ser jeg mest frem til denne vaksinen, da jeg er litt skeptisk til mRNA vaksiner.

Det er kanskje ikke 100% logisk, men jeg kjøper heller ikke en førsteutgave av andre ting heller. Samtidig er jeg skeptisk til at vi nærmest nå presses til å brukes mRNA vaksiner, da vektorvaksinene ser ut til å bli kastet ut. Klassiske vaksiner, med inaktiverte virus slik som de kinesiske vaksinene er ikke et tema en gang. Jeg forstår tankegangen, men jeg savner en diskusjon. Jeg ønsker ha mer frihet i valg av behandlingsmidler slik som med andre legemidler og behandlingshjelpemidler. Vi burde rett og slett ha fått større frihet til å velge vaksiner, slik de gjør i andre land. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Men eg er heller ikkje så naiv at eg tror på agendaer tatt ut av løse luften

Det er ikke tatt ut av luften, det er en sentral politisk diskusjon som har pågått i mange år. Her er en kritisk artikkel av 'de baltiske tigrene' av den kjente økonomiprofessoren Michael Hudson. Det som skjedde der etter 'frigjøringen' var en ny katastrofe for de hardt prøvede baltiske folk: Friedman-ideologer fikk boltre seg fritt.

https://www.counterpunch.org/2011/12/06/the-baltic-tigers-false-prophets-of-austerity/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Guest 31a75...8fd said:

Det kommer også en tredje type vaksine fra Novavax, en subenhet vaksine. Denne bygger på en mer konvensjonell vaksineteknologi, og lignende vaksiner brukes mot ulike influensatyper og mot hepatitt B. Personlig ser jeg mest frem til denne vaksinen, da jeg er litt skeptisk til mRNA vaksiner.

Det er kanskje ikke 100% logisk, men jeg kjøper heller ikke en førsteutgave av andre ting heller. Samtidig er jeg skeptisk til at vi nærmest nå presses til å brukes mRNA vaksiner, da vektorvaksinene ser ut til å bli kastet ut. Klassiske vaksiner, med inaktiverte virus slik som de kinesiske vaksinene er ikke et tema en gang. Jeg forstår tankegangen, men jeg savner en diskusjon. Jeg ønsker ha mer frihet i valg av behandlingsmidler slik som med andre legemidler og behandlingshjelpemidler. Vi burde rett og slett ha fått større frihet til å velge vaksiner, slik de gjør i andre land. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Nå ser vel faktisk kineserne på å også bruke mRNA vaksiner. De kinesiske vaksinene er ikke veldig effektive, med noe sånt som 50%. Pfizer og Moderna er mer i området 95+%. Det spiller stor rolle for å få slått ned viruset fullstendig. Spesielt når det gjelder den sørafrikanske varianten, som alle vaksinene har dårligere virkning mot.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
amber skrev (Akkurat nå):

Det er ikke tatt ut av luften, det er en sentral politisk diskusjon som har pågått i mange år. Her er en kritisk artikkel av 'de baltiske tigrene' av den kjente økonomiprofessoren Michael Hudson. Det som skjedde der etter 'frigjøringen' var en ny katastrofe for de hardt prøvede baltiske folk: Friedman-ideologer fikk boltre seg fritt.

https://www.counterpunch.org/2011/12/06/the-baltic-tigers-false-prophets-of-austerity/

Men kva har det med covid eller Norge å gjere? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...