Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (29 minutter siden):

Etter en stund : Hva om det er bedre om alle får en microchip implantert i kjøttet mellom tommelen og pekefingeren? Da slipper du å gå med armbåndet...og du slipper å ha app på mobilen...og bankkort og mer. Så praktisk da dere...

Problemet er at en slik chip ikke er sporbar på noen fornuftig rekkevidde, ikke engang mobilen klarer å plukke den opp på lengre avstand en kanskje 1cm, så det vil ikke funke som noe form for alternativ til armbåndet.
Og i hvert fall ikke som ett alternativ for noen app..

Lenke til kommentar
2 minutes ago, aklla said:

Problemet er at en slik chip ikke er sporbar på noen fornuftig rekkevidde, ikke engang mobilen klarer å plukke den opp på lengre avstand en kanskje 1cm, så det vil ikke funke som noe form for alternativ til armbåndet.
Og i hvert fall ikke som ett alternativ for noen app..

Hvorfor ikke? I dette hypotetiske scenariet kan jo chippen fint ha f.eks 5G sender og mottaker. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Pallehysa said:

Kvifor er det ein bedre ide?

Jeg synes ikke microchip er en bedre idè, men folk flest vil synes den er veldig praktisk. Mye mer praktisk å sveipe hånden din foran en sensor hver gang du skal inn på et kjøpesenter, enn å måtte dra opp mobilen hver gang slik det blir i første omgang.

Edit : Ikke sikkert du trenger å sveipe hånden din engang...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
16 minutes ago, aklla said:

Problemet er at en slik chip ikke er sporbar på noen fornuftig rekkevidde, ikke engang mobilen klarer å plukke den opp på lengre avstand en kanskje 1cm, så det vil ikke funke som noe form for alternativ til armbåndet.
Og i hvert fall ikke som ett alternativ for noen app..

9 minutes ago, aklla said:

strøm, samt at 5G ikke klarer å penetrere inn under huden..

Hva om den kan bruke kroppen vår? Både få energi og bruke kroppen som en antenne. DNA molekylet er en sender og mottaker av informasjon, så kanskje de kan bruke en kobling der. Høres søkt ut kanskje, men mye kunne sies å være det bare for få år siden.

5G på høyere frekvenser da. (veldig sunt for oss også...)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ikke microchip er en bedre idè,

Men andre skal syns det er ein god ide? Det er faktisk ikkje meir praktisk å gå under kniven for eit midlertidig problem, karantene, når dei heller kan ha eit handband i eit par uker...

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Betroz said:

Jeg synes ikke microchip er en bedre idè, men folk flest vil synes den er veldig praktisk. Mye mer praktisk å sveipe hånden din foran en sensor hver gang du skal inn på et kjøpesenter, enn å måtte dra opp mobilen hver gang slik det blir i første omgang.

Edit : Ikke sikkert du trenger å sveipe hånden din engang...

Tror faktiskt det er enklare att lägga in sensoren i telefonen så den fungerar automatiskt i stället för att bruke ett chip i kroppen...

Men jag förstår mig ikke på vad dere skriver om dessa konspirationerna.

Ibland handlar det om att några få påverkar världen i en riktning som ingen vill genom att kontrollera media, vårdpersonal etc så att folk tror det finns ett farligt virus når det ikke ens finns virus. Allt som er naturligt för att stoppa det farliga viruset tas som bevis på att några få drar i alla trådar. 

Och ibland verkar det handla om att normal utveckling er bevis på konspirationen för att dere ikke liker den utvecklingen. Kort i stället för kontanter, en app för att betala för bussen i stället för vanlig hederlig byte handel med höns, poteter och guld.

Har ikke tänkt igenom det med just chip i kroppen men hvis det kommer i stor skala i framtiden så är det faktiskt inget bevis för att for eksempel Bill Gates vill kontrollera oss alla på samma sätt som att kort betalning istället för kontanter eller höns ikke heller er det. Det er bara vanlig utveckling som har många fördeler men också nackdelar med tanke på personvärn.  

Lenke til kommentar
Betroz skrev (30 minutter siden):

Hva om den kan bruke kroppen vår? Både få energi og bruke kroppen som en antenne. DNA molekylet er en sender og mottaker av informasjon, så kanskje de kan bruke en kobling der. Høres søkt ut kanskje, men mye kunne sies å være det bare for få år siden.

5G på høyere frekvenser da. (veldig sunt for oss også...)

Er ikke bare å bruke hva som helst som antenne for hva som helst, funker bare ikke sånn teknisk. Energi er teoretisk mulig, men krever ganske mye plass.
DNA-molekyl er for lite til å ta imot signaler fra 5G. Man må antagelig oppe i gamma-ray for å klare det.

Du er på viddene når du snakker om å bruke DNA-molekyl til å sende informasjon. man kan ikke bruke hva som helst for å sende informasjon heller. Joda, ting går fremover, men teoriene rundt det er fortsatt det samme.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, aklla said:

Du er på viddene når du snakker om å bruke DNA-molekyl til å sende informasjon. man kan ikke bruke hva som helst for å sende informasjon heller. Joda, ting går fremover, men teoriene rundt det er fortsatt det samme.

Mulig du har rett der. Uansett hvilken teknologi som vil bli brukt, så liker jeg ikke at samfunnet går i en mer totalitær rettning ala 1984. Jeg vet at jeg spores med mobilen hele tiden, men den kan jeg velge å legge igjen hjemme om jeg ønsker det. Jeg er ikke for et samfunn som stadig finner opp nye unnskyldninger for å ta bort vårt privatliv og frihet. De har presset disse grensene langt nok allerede synes jeg.

34 minutes ago, Pallehysa said:

Men andre skal syns det er ein god ide? Det er faktisk ikkje meir praktisk å gå under kniven for eit midlertidig problem, karantene, når dei heller kan ha eit handband i eit par uker...

Du klarer tydeligvis ikke å se poenget mitt ut i fra dine spørsmål til meg.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (15 timer siden):

Det er mord når man kjenner bivirkningene, og det gjør disse selskapene som lager dem. Og om de ikke vet det fordi de ikke tester ordentlig så er det fortsatt drap. Og det er drap om noen dør av vaksinene under tester også. Og det er mange mange flere som dør enn det de offisielle tallene sier.

Nei, mord er og blir et det å ta livet av noen med viten og vilje, typisk det man juridisk omtaler som forsettlig eller overlagt drap. Alle medisiner har bivirkninger, og man ender alltid med en vurdering av hvorvidt bivirkningene oppveies av virkningen. Et medikament vil aldri kunne testes ut i en slik grad at man kan være helt sikker før den slippes på markedet - det er rett og slett for mange variabler. Dermed blir det også en vurdering om når man kan si at et medikament sannsynligvis er sikkert. Og der bommer man noen ganger. Også ser vi igjen en diskusjon som pågår nå om hvorvidt medikamentet er sikkert nok, noe som ikke er et enkelt ja-nei svar fordi det omtrent tilsvarer spørsmålet "Hvor langt er et tau?".

Ut fra argumentasjonen din, så ville vi ikke hatt legemidler fordi ingen testing kunne noen sinne la seg etisk forsvare ut fra dine premisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
amber skrev (3 timer siden):

Russisk macho-mentalitet er velkjent. men tapet av 27 millioner mennesker i 2.verdenskrig skapte samtidig en sterk pasifisme -en kjennskap til krigens gru som er der ennå.

Det samsvarer nå ikke så mye med det jeg har satt meg inn i, men er alltids åpen for andre perspektiver. Hvor kan man lese om dette?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Hva om den kan bruke kroppen vår? Både få energi og bruke kroppen som en antenne. DNA molekylet er en sender og mottaker av informasjon, så kanskje de kan bruke en kobling der. Høres søkt ut kanskje, men mye kunne sies å være det bare for få år siden.

5G på høyere frekvenser da. (veldig sunt for oss også...)

Dette er på linje med påstandene dine om at vaksinene skal forberede oss på integrasjon med AI og at hjernene våre skal hackes, noe jeg fortsatt venter på en forklaring om hvordan du ser for deg at skal skje. Vi er ikke en gang der at vi klarer å lage proteser av praktisk størrelse for å integrere med nervesystemet vårt ennå, og her snakker du om en teknologi som forutsetter å kunne integreres mot biologiske systemer på et ekstremt mye mer avansert nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, aklla said:

Problemet er at en slik chip ikke er sporbar på noen fornuftig rekkevidde, ikke engang mobilen klarer å plukke den opp på lengre avstand en kanskje 1cm, så det vil ikke funke som noe form for alternativ til armbåndet.
Og i hvert fall ikke som ett alternativ for noen app..

Fordi chipper utvikles ikke, de kommer til å være de samme hele tiden og f.ex. ny teknologi med GPS-sporing er ikke mulig å få til 🙄

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

Du klarer tydeligvis ikke å se poenget mitt ut i fra dine spørsmål til meg.

Eg ser poenget ditt. Eg prøver å få deg til å sjå at det ikkje er eit godt poeng. Du presenterer eit scenario som ikkje er reelt. Eg ser ikkje for meg at folk liner opp på legekontoret, eller sjukehuset for å få operert inn chipp, fordi det skal være så vanskelig å gå med eit armband i 2-4 månader.

At det kan komme chip til eit annet bruk, er godt mulig. Kanskje til og med lurt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Pallehysa said:

Eg tror fint på mennesker, om dei forteller meg sin historie til meg, og dei virker truverdig. Derimot det eg ikkje tror på, er Facebook klistermerker historier, som ofte viser seg å være fabrikert søppel. 

Og kvifor skulle media skjule ein slik vanvittig bivirkning av covid vaksinen? Alle mediehus, uavhengig av politisk tilhørigheit, skjuler denne fantastiske historien du fant på Facebook? Kvifor det, burde du spørre deg sjøl. Gjerne gjentatte ganger til du finner eit rasjonelt svar...

Kanskje du burde spørre deg sjøl om kvifor du tror på historier på Facebook, og ikkje journalisme...

Så du tror på mennesker som virker troverdige? Er de mindre troverdige på facebook enn i Dagbladet eller Daily Mail? Hvor troverdige er de på Youtube? Hvor troverdige er disse to foreldrene som forteller om sine trillinger som ble autistiske samme dag som de ble vaksinert? Hvor troverdige er de hundrevis av foreldrene som forteller lignende historier på video? Hvor troverdig er min nære venninne som forteller meg at sønnen hennes som er autistisk var normal før han ble vaksinert? Ville hun vært mer eller mindre troverdig om hun fortalte det i Sogn Avis?

 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Hvor troverdige er disse to foreldrene som forteller om sine trillinger som ble autistiske samme dag som de ble vaksinert?

Uten å sjå videoen, så er dei sikkert veldig troverdige. Resten av det du skriver er ikkje verdt å kommentere.

Men kva er poenget ditt? At autisme er ein bivirkning av vaksine? Det finnes det ingen beviser for, sjøl om du finner mennesker som dessverre lever i ein virkeligheit som dei du linker her, der dei prøver å finne svar, og ser til vaksinen som svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...