Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (8 timer siden):

Vel, noen ganger er anekdoter alt man har.

"Dr Erik Christensen, Utah's chief Medical Examiner told KUTV proving vaccine injury as a cause of death is difficult and rare.
“Did the vaccine cause this? I think that would be very hard to demonstrate in an autopsy," he said.

Så då skal vi liksom være fornøgd med det då? Eller skal vi undersøke for å finne svaret? Og heller avvente med konklusjoner før vi faktisk har gjort jobben?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (3 timer siden):

Jeg får fortsatt den følelsen av at du ikke forstår hva jeg prøver å fortelle deg. Du skriver som om du har skylapper på, at du er veldig naiv og godtroende til systemet.

Når alternativet er å være naiv og godtroende til konspirasjonsteorier du finner på søppel sider på nettet, er det ikkje eit vanskelig valg for meg. Eg stoler på det etablerte, meir enn eg stoler på ein Facebook post. 

Men nei, eg er faktisk kritisk til all informasjon. Men bruker Occam`s barberhøvel flittig. Når det gjelder vaksiner og armbånd, ser eg ein rasjonell grunn for at det blir brukt. Det er ein pandemi, som har tatt livet av millioner allerede. Sjukehusene er/har vært på bristepunktet i fleire land. Og eg har fotsatt til gode å bli servert ein plausibel, rasjonell grunn for at heile verden, som om dei jobber ilag i ein massiv konspirasjon mot Ola Normann, skulle lyge og skjule i ein så stor skala, at det får månelandingen og landingen på Mars, til å sjå ut som ein søndagstur i Yarisen.

Det er absolutt ingen som er tjent med situasjonen idag. Bortsett fra kanskje bedriftene som utvikler vaksinene. Men staten, landene, alle andre bedrifter som er avhengig av eit normalt åpent samfunn. Dei sliter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Pallehysa said:

Men kva skal folk med ein app som er ubrukelig om få månader? Tenker dei fleste avinstallerer den eg, og heller installerer andre apper som krever personopplysninger.

 

Poenget mitt er at folk vise dette digitale passet for å kunne delta i samfunnet slik som før... De som ikke har appen, eller har en godkjent status, vil bli nektet visse ting. Dette skaper segmentering i samfunnet - de som har grønn status og dem som ikke er det. Vet ikke med deg, men et slikt samfunn minner meg veldig om apartheid!

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Pallehysa said:

Når alternativet er å være naiv og godtroende til konspirasjonsteorier du finner på søppel sider på nettet, er det ikkje eit vanskelig valg for meg. Eg stoler på det etablerte, meir enn eg stoler på ein Facebook post. 

Der tar du feil. Jeg har ikke hatt Facebook konto siden 2013, og er heller ikke på noen av de andre sosiale mediene.

Du tror kanskje at disse "konspirasjonsteoretikerene" bare sitter å dikter dette opp sikkert du. Men disse menneskene studerer historie, hva som har skjedd før - og ikke bare gjentar historien seg, ofte brukes de samme teknikkene for å manipulere mennesker. Hvis du tror at Hitler, Stalin og slike bare var noe som skjedde den gangen, så tenk om igjen. Den samme psykopatiske mentaliteten de hadde, finnes i ledere den dag i dag. De har bare blitt litt smartere siden den gang, og de vet enda mer om hvordan de kan manipulere oss nå.

Basert på folk sitt samtykke til det som nå holder på å skje, så vil dem få det til igjen - bare at nå vil det "4. Riket" bli globalt.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, aklla said:

Og hva skal til tenker du skal for å f.eks ikke få dra på en konsert om man har appen etter covid er ferdig?

Jeg har ikke tenkt å installere den appen uansett, og ikke tror jeg at dette systemet forsvinner heller. Selv om pandemien skulle være over i 2022/23, så vil systemet fortsatt være operativt i tilfelle nye pandemier eller bare nye mutasjoner. Pandemi vil bli endemi. De vil nok løse opp restriksjonene noe ja, men mesteparten vil stå. Kommer an på pushback fra folket, siden den beste plan kan endres om nok mennesker nekter å samtykke. Slik det ser ut per i dag, så får de ikke nok pushback og derfor vil planen rulle videre.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (32 minutter siden):

Du tror kanskje at disse "konspirasjonsteoretikerene" bare sitter å dikter dette opp sikkert du. Men disse menneskene studerer historie, hva som har skjedd før - og ikke bare gjentar historien seg, ofte brukes de samme teknikkene for å manipulere mennesker. Hvis du tror at Hitler, Stalin og slike bare var noe som skjedde den gangen, så tenk om igjen. Den samme psykopatiske mentaliteten de hadde, finnes i ledere den dag i dag. De har bare blitt litt smartere siden den gang, og de vet enda mer om hvordan de kan manipulere oss nå.

Basert på folk sitt samtykke til det som nå holder på å skje, så vil dem få det til igjen - bare at nå vil det "4. Riket" bli globalt.

Sånne som Icke? Som visstnok skal opptre etterrettelig i det han har skrevet, men som ved en gjennomgang raskt viser seg å dra de fleste påstander og argumenter ut av løse lufta? Igjen, hvis logikken i argumentene til den man leser gjør at man kan påvise at verden styres av en reptilrase ved hjelp av denne, så bør man stille seg et spørsmål om hvorvidt logikken i utgangspunktet stemmer.

Logikken her henger ikke sammen. Du eksemplifiserer med Hitler og Stalin, og sier at slike ledere finnes i dag, også har du jo argumentert for at også våre politiske ledere er en del av denne bevegelsen. Men ser man på historien kjennetegnes den av motsetninger mellom maktfraksjoner, ikke av noe forsøk på enhetlig kontroll av disse.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å installere den appen uansett, og ikke tror jeg at dette systemet forsvinner heller. Selv om pandemien skulle være over i 2022/23, så vil systemet fortsatt være operativt i tilfelle nye pandemier eller bare nye mutasjoner. Pandemi vil bli endemi. De vil nok løse opp restriksjonene noe ja, men mesteparten vil stå. Kommer an på pushback fra folket, siden den beste plan kan endres om nok mennesker nekter å samtykke. Slik det ser ut per i dag, så får de ikke nok pushback og derfor vil planen rulle videre.

Ingen tanker rundt det?
Skal man f.eks bli nektet konsert om man har for dårlige karakterer på videregående?  for dårlig økonomi? eller hva er tanken din?

Svaret ditt er jo ikke innom spørsmålet mitt..

Lenke til kommentar

Konspirasjonsfolket begynner å få mye rett:

* Innføring av vaksinasjonspass for å gjøre ting i samfunnet
* Flytter på målstengene hele tiden. Nå er det snakk om senvåren 2022 før det gjenåpnes helt. 
* Varsler ny bølge til høsten etter at alle er vaksinert

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1 minute ago, Benbjo said:

Konspirasjonsfolket begynner å få mye rett:

* Innføring av vaksinasjonspass for å gjøre ting i samfunnet
* Flytter på målstengene hele tiden. Nå er det snakk om senvåren 2022 før det gjenåpnes helt. 
* Varsler ny bølge til høsten etter at alle er vaksinert

 

Vet ikke hvis jag kan si att de begynner få mycket rätt når den troligaste orsaken till det de eventuellt har förespått beror på viruset och inte någon konspiration om att kontrollera folket. 

Hvis man satte sig in lite i viruset och läste for eksempel rapporter fra FHI i mars föra året så är det som sker nu inte speciellt förvånande. Var faktiskt inget som tydde på att man skulle bli av med viruset och dess problem innan alla var vaksinerade (eller alla hade haft covid-19 vilket har visat sig vara en dålig lösning) vilket de sa antagligen skulle ta år. Problemet var mest att inga ville eller vågade tänka på att vi skulle trenge tilltak väldigt länge. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Men ser man på historien kjennetegnes den av motsetninger mellom maktfraksjoner, ikke av noe forsøk på enhetlig kontroll av disse.

Konkuranse mellom frontmenn er ikke imot agendaen, så lenge sluttmålet nåes. Jeg har sagt at de trenger ikke å kontrollere hver eneste person direkte. Det meste gjøres ved å manipulere informasjon og etterfølgende den oppfattningen folk får ut fra det igjen. Kontroll over penger og finanssystemet spiller også en viktig rolle - men pengene i seg selv er ikke sluttmålet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Pallehysa said:

Men kva skal folk med ein app som er ubrukelig om få månader? Tenker dei fleste avinstallerer den eg, og heller installerer andre apper som krever personopplysninger.

Den blir aldri ubrukelig så lenge du vaksinerer deg.

Her sier jo Erna det vi spår: Det blir sertifikat for vaksinerte og det blir egne smitteråd for dem. Altså; samfunnet fortsatt stengt for uvaksinerte, samfunnet åpnes for vaksinerte:

https://www.dagbladet.no/video/jobber-med-coronasertifikat/evrZXPJP

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Konkuranse mellom frontmenn er ikke imot agendaen, så lenge sluttmålet nåes. Jeg har sagt at de trenger ikke å kontrollere hver eneste person direkte. Det meste gjøres ved å manipulere informasjon og etterfølgende den oppfattningen folk får ut fra det igjen. Kontroll over penger og finanssystemet spiller også en viktig rolle - men pengene i seg selv er ikke sluttmålet.

Nei, men lista for graden av kontroll de har, flyttes stadig registrerer jeg. Og om man nå med stor velvilje klarer å få "kartet til å passe overens med terrenget", så er nå allikevel faktum at vi har et annet kart som krever langt mindre velvilje for å stemme.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Hapi70 said:

Den blir aldri ubrukelig så lenge du vaksinerer deg.

Her sier jo Erna det vi spår: Det blir sertifikat for vaksinerte og det blir egne smitteråd for dem. Altså; samfunnet fortsatt stengt for uvaksinerte, samfunnet åpnes for vaksinerte:

https://www.dagbladet.no/video/jobber-med-coronasertifikat/evrZXPJP

Ja, og det synes jeg er fryktelig fryktelig skummelt. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, men lista for graden av kontroll de har, flyttes stadig registrerer jeg. Og om man nå med stor velvilje klarer å få "kartet til å passe overens med terrenget", så er nå allikevel faktum at vi har et annet kart som krever langt mindre velvilje for å stemme.

Terrenget forandrer seg fordi flere har fått opp øynene sine og gjør pushback. Jeg har aldri påstått at eliten har 100% kontroll. Hadde de hatt det, så hadde vi ikke sittet her å pratet om dette emnet. De er få, vi er mange. Derfor avhenger deres plan om at de kan overbevise massene til å gi fra seg sin makt til dem.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (34 minutter siden):

Terrenget forandrer seg fordi flere har fått opp øynene sine og gjør pushback. Jeg har aldri påstått at eliten har 100% kontroll. Hadde de hatt det, så hadde vi ikke sittet her å pratet om dette emnet. De er få, vi er mange. Derfor avhenger deres plan om at de kan overbevise massene til å gi fra seg sin makt til dem.

"Terrenget" her er historiske hendelser, som 2. vk og Sovietunionens kollaps. Det er ikke et terreng som forandrer seg, og der passer ikke kartet ditt spesielt godt.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
34 minutes ago, Wheeljack said:

Forstår godt at konspirasjonsteorier får god grobunn sånn som ting er i ferd med å bli. Vaksinepass vil i praksis si tvangsvaksinering. Nå har jeg ikke så mye imot det å ta ei vaksine, men jeg tenker litt på presedensen det setter.

Vi visste allerede for ett år siden at det kom til å skje med denne pandemien. Og man trenger minst en vaksine i året da viruset muterer hele tiden.

Nå åpner også Damnark for de med vaksinepass: 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1BJ4kG/nu-oppnar-danmark-upp--med-coronapass-och-boteshot?fbclid=IwAR3iyNwJ4izLHe4Ori6vSvCcBqFfwE3RJBJLGR9mM65Ykv3IyGKO6jpgvUE

Det kommer fortsatt til å bli sagt at samfunnet ikke kan bli normalt før alle vaksinerer seg (men det blir aldri normalt igjen), og de uvaksinerte kommer til å få skylda for de fortsatte 'tiltakene', for smitte, sykdom osv. 

Så nå kan vi uvaksinerte begynne å sy gule stjerner på klærne.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

"Terrenget" her er historiske hendelser, som 2. vk og Sovietunionens kollaps. Det er ikke et terreng som forandrer seg, og der passer ikke kartet ditt spesielt godt.

Joda. 2. VK muliggjorde dannelsen av FN systemet, som var et viktig steg videre i sentraliseringen av makt. Sovietunionen var i likhet med Kina en inkubator, en kontrollert fase, av det systemet de vil rulle ut globalt (bare mer extremt enn selv disse).

I årene fremover, så vil du høre at de snakker mer og mer om "globalt lederskap", "Global Governance" og kanskje også "Global Government". Ikke bare for å takle pandemier, terrorisme, kriger  - men også : klima problemer. Massivt kaos i verden på flere fronter vil preppe folket til å godta denne nye verdens ordenen - "Great Reset."

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...