Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

753 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      606
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      60
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

At man skal sitte i det amerikanske Senatet, nærmere bestemt Senatets "Homeland Security and Governmental Affairs Permanent Subcommittee on Investigations" å diskutere slike basale ting blir jo bare litt dumt?

Endret av Theo343
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Theo343 skrev (Akkurat nå):

At man skal sitte i kongressen å diskutere slike basale ting blir jo bare litt dumt?

Du oppsummere hele den amerikanske administrasjonen, og jeg er helt enig.. 

• Liker 6
Skrevet
Ogalaton skrev (1 time siden):

Nederst i posten her finner du en video hvor Fauci selv rett ut sier at PCR-syklus over 35 ikke rettmessig kan brukes

Jeg har ikke brukt tid på å sette meg noe inn i hvordan ting ble gjort i USA, men her hjemme sa de som jobbet med det at prøver ble analysert på nytt når man fikk utslag etter 35-37 sykluser. Nettopp fordi man ikke kunne konkludere med noe ut fra det. Det kunne være rester etter en tidligere infeksjon (altså at man straks var frisk), eller at man var helt i starten av en infeksjon. 

Prøvene ble lest av etter hver syklus. 

Derfor spiller det liten rolle om maskinen er innstilt på 25, 50 eller 100 sykluser. Har du masse virus i kroppen blir det oppdaget i en tidlig syklus uansett. 

Det er hvertfall min forståelse av det. Med forbehold om at jeg ikke er fagperson på dette, jeg stoler på de som er det. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Seriøst holder dere på med dette enda? Det er gått 5-6 år, vi vaksinerte har ikke blitt zombier enda eller noe annet spennende, vi lever som før. Stort sett iallefall. På tide å gå videre i livet, eller? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
:utakt skrev (56 minutter siden):

Jeg har ikke brukt tid på å sette meg noe inn i hvordan ting ble gjort i USA, men her hjemme sa de som jobbet med det at prøver ble analysert på nytt når man fikk utslag etter 35-37 sykluser. Nettopp fordi man ikke kunne konkludere med noe ut fra det. Det kunne være rester etter en tidligere infeksjon (altså at man straks var frisk), eller at man var helt i starten av en infeksjon. 

Prøvene ble lest av etter hver syklus. 

Derfor spiller det liten rolle om maskinen er innstilt på 25, 50 eller 100 sykluser. Har du masse virus i kroppen blir det oppdaget i en tidlig syklus uansett. 

Det er hvertfall min forståelse av det. Med forbehold om at jeg ikke er fagperson på dette, jeg stoler på de som er det. 

I debatten på NRK, med Svein Østvik, ser man klart at Nakstad nekter for at syklusen er så høy som 45. Hun som dukket opp etterpå, blir litt "blek i fjeset" idet hun bekrefter at "standarden er på 45, vi bruker 45". Oppfølgings-spørsmålet ble stilt: "som han sa?", hvor hun svarte "ja".

Her er en tydeligere versjon, som inkluderer alt:

Her sier også Nakstad at det ved over 30 er "mer usikkert", og at man kan stole på testen ved under 30.

Alt over 35 blir sjekket om igjen, men alt over 30 kan ikke stoles på og er derfor ubrukelig.

Dette er meget avslørende. Likevel er det slik at om man på død og liv ikke vil se et problem ved noe, så kan man som menneske bedra seg selv bort fra den ubehagelige sannheten... mennesker er flinke til slikt.

Narrativet under en pågående svindel vil alltid gjøre sitt beste for å skjule selve svindelen mens den enda virker. Hvem hadde vel trodd på Operation Snow White-varslerne FØR det faktisk ble avslørt i sin helhet som den gigantiske konspirasjonen det var? Tenk deg om. Hvis alle bare holder seg til det som til enhver tid blir tatt for å være sant av "autoriteter", uten å undersøke ting, så ville aldri en eneste konspirasjon/svindel bli avslørt... da hadde vi ikke visst om "Operation Snow White" heller.

Endret av Ogalaton
  • Hjerte 1
Skrevet
Ogalaton skrev (32 minutter siden):

Dette er meget avslørende

Det ENESTE dette avslører er din/deres inkompetanse og det charter-Svein sier er riv ruske galt.

Er du uenig i de protokollene som eksisterer bør du være så voksen at du forteller hva som er galt og hvorfor. 

• Liker 8
Skrevet
:utakt skrev (21 minutter siden):

Hva med alle de som fikk utslag på, hva skal vi si, tenk på et tall, 4? 

Jeg er enig i resonnementet og det er selvfølgelig ingen som vil  svare deg på det.

til info blir lave ct (ct < 10 ) også tradisjonelt i PCR «forkastet» , ved at prøven blir da fortynnet 100 eller 1000 ganger og kjørt på nytt.

uansett gjøres manuelle vurderinger av amplifikasjonskurvene for både lave og høye ct. 
det er ingen automatikk at man ikke kan stole på hverken 30, 35 eller 40. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Ribo skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i resonnementet og det er selvfølgelig ingen som vil  svare deg på det.

til info blir lave ct (ct < 10 ) også tradisjonelt i PCR «forkastet» , ved at prøven blir da fortynnet 100 eller 1000 ganger og kjørt på nytt.

uansett gjøres manuelle vurderinger av amplifikasjonskurvene for både lave og høye ct. 
det er ingen automatikk at man ikke kan stole på hverken 30, 35 eller 40. 

Takk for info! :) 

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Theo343 said:

At man skal sitte i det amerikanske Senatet, nærmere bestemt Senatets "Homeland Security and Governmental Affairs Permanent Subcommittee on Investigations" å diskutere slike basale ting blir jo bare litt dumt?

Spesielt fordi det ikkje er politisk spørsmål. Vitenskap har protokoller for å finne ut av ting, og det er ikkje innkalling av tilfeldige personer til paneldebatt.

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Seriøst holder dere på med dette enda? Det er gått 5-6 år, vi vaksinerte har ikke blitt zombier enda eller noe annet spennende, vi lever som før. Stort sett iallefall. På tide å gå videre i livet, eller? 

Ja du kan så si, men det er ikke mange timene siden det vitenskaplige oraklet var ute med følgende

https://www.nettavisen.no/kjendis/slakter-charter-sveins-vaksineutspill-dette-er-for-droyt/s/5-95-2461752

hva skal man si… all grunn til bekymring.. all grunn til folkeopplysning ??

• Liker 3
Skrevet
Ogalaton skrev (På 1.6.2025 den 21.09):

I starten av "pandemien" ble det sagt i mediene våre, ved eksperter, at munnbind ikke hjelper. Denne 180º helomvendingen sier mye.

Alle, også såkalte eksperter, var så fastlåst i at munnbind skulle hjelpe deg selv. Det gjør de ikke. Men du reduserer risikoen for å smitte andre. Har du sett video/bilder av hvor mye spytt og snørr en person som nyser eller hoster slenger ut, og hvor langt, kontra en person som har på munnbind? Det er veldig stor forskjell.

Det blir definisjons-dansing å si at folk ikke er blitt genmodifisert

Artikkelen du linker til, er jo klokkeklar i sin tale om at det er feil å kalle seg genmodifisert om man har tatt en vaksine.

"Ingen av oss får varig endring av vårt arvestoff. Ingen av endringene er arvelige. "

Dét er narrativet ja... men det stemmer ikke (heller ikke om man tror på narrativet om at viruset er ekte)
(...) 
og det rådende narrativet
(...)
Dette er narrativ og ren løgn
(...)

I denne artikkelen ser vi også at forsvars-narrativet kommer inn for å påstå at det er vanlig
(...)
som de fleste narrativ-tro medier
(...)
Som jeg sa kom de med et forsvars-narrativ

Så lenge du kaller alle artikler, forskning og statistikk som ikke sammenfaller med din virkelighet for et "narrativ", blir det nyttesløst å diskutere med deg.

Plutselig var det ikke lenger mistenksomt at mennesker med perfekt helse bare dør på flekken.

Jeg har selv sittet og sett på fotballkamper, der en fotballspiller på banen bare plutselig faller om med hjertestans... lenge før covid-19 eksisterte. Og man hørte stadig om toppidrettsutøvere som plutselig fikk hjertestans. Du la nok ikke like mye merke til det før covid-19, ettersom du ikke bet deg like mye merke i det som nå, når du legger merke til det fordi det underbygger din oppfatning av virkeligheten. Men det skjedde like mye før, uansett hvor mye du kaller det et narrativ.

Og unnskyld at jeg sier det, men å bruke fiksjon for å underbygge virkeligheten, minner om mangel på argumenter.

Ogalaton skrev (På 1.6.2025 den 23.07):

etter kvakksinene

Et tips; vil du bli tatt seriøst, ikke bruk ord som ikke eksisterer. Dårlige ordspill hører ikke hjemme i en seriøs diskusjon.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Ogalaton skrev (4 timer siden):

Fauci sa den ikke rettmessig kan brukes over 35... men om ikke jeg tar meg tid til å forklare hvordan PCR-testing fungerer, så har ikke Fauci sagt det likevel?

Her er transkripsjon av videoen, på hvilke tidskode finner du støtte for din påstand.
Og hvor kan du vise til at jeg lyver. 

Sitat

0:00
exactly all right there have been number
0:03
of reports uh of patients who shed viral
0:07
RNA for weeks as determined by PCR
0:10
doesn't seem to be infectious virus and
0:12
the real question is are they a threat
0:13
for transmission and I'm wondering if
0:16
you think we could use a cut off of
0:19
viral loads determined by PCR to say
0:22
this patient is no longer infectious can
0:25
go home can go to a nursing facility
0:27
because right now the the Physicians are
0:29
really having a hard time with that
0:31
right again a good question and what is
0:35
now sort of U evolving into a bit of a
0:39
standard that if you get a cycle
0:42
threshold of 35 or more that the chances
0:46
of it being replication competent are
0:48
minuscule so that if somebody and you
0:50
know we do we have patience and it's
0:52
very frustrating for the patients as
0:55
well as for the Physicians somebody
0:57
comes in and they repeat their PCR and
1:01
it's like 37 cycle threshold but you
1:05
never you almost never can culture virus
1:09
from a 37 threshold cycle so I think if
1:13
somebody does come in with 37 38 even 36
1:17
you got to say you know it's just it's
1:19
just dead nucleotides
1:21
period yeah because as you know we can't
1:23
easily culture infectious virus you
1:25
don't have a bso3 lab everywhere exactly
1:28
exactly so uh the the threshold cycle uh
1:34
uh is reporting that a pretty standard
1:36
practice and doing a diagnosis now
1:38
rather than just positive or negative
1:40
okay good yeah yeah I mean if when you
1:42
go in when I get my test you know it's
1:45
negative when someone comes in and it's
1:47
positive they don't give them the
1:49
threshold until you go back and ask for
1:51
it okay but they know they've got it
1:54
they've got it they've got it

Endret av Ribo
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Ogalaton skrev (7 timer siden):

De testet med 45. Om testen slo ut ved over 35, så sjekket de det igjen. På ingen måte er det kommet frem at de senket syklusene til under 35, alt man fikk opplyst er at de sjekket det igjen... det hjelper ikke om de sjekket det igjen med samme ubrukelige syklus på 35.

Tenk hvor lett det ville vært for dem å opplyse om det da, hvis det virkelig var slik at de brukte lavere syklus da de dobbelsjekket.

Alle syklusene ble kjørt ferdig før man leste av resultatet, selv om resultatet kom raskere. Kanskje det er der misforståelsen oppsto. 

Det du på en måte argumenterer for er at man ikke kan måle 30 cm med en linjal på en meter.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Ogalaton skrev (8 timer siden):

@Ribo er enten et troll, eller så har han seriøse vanskeligheter med kognitiv sammenkobling av info som er blitt servert, hvor han med skylapper og blind tro overser ting som er så åpent og "frem i dagen" at man nesten bør tilkalle noen menn i hvite frakker.

Og likevel greier du ikke fortelle hvor jeg tar feil å hvorfor. 

Jeg stiller deg og dine til veggs for gale, tullete og løgnagtige uttaleser og påstander. At du ikke liker det, er ikke overraskende, men det blir ikke feil av den grunn. 

Jeg mente ikke at immunsystemet "har forskjellige varsellamper for vaksine kontra reel virus". Jeg mente at det er mer skremmende (tenning av varsellampe) med menneskelig tukling/programmering av våre celler enn når naturlige virus gjør det.

Igjen får jeg si at jeg ikke brukte charter-svein som støtte til "vaksine"-delen av min argumentering, men bare til PCR-delen.

Jeg er mye reddere for å bli programmert enn for å dø. Det bør alle oppegående folk være. En kokk kan i verste fall drepe meg, mens menneskelig tukling/programmering kan potensielt endre meg på grusomme måter.

Du ble ikke oppfordret til å diskutere med en YT-video. Du ble/blir forsøkt informert ved den/dem.

mRNA vaksine er ikke mere tukling/programmering enn tradisjonelle vaksiner, som heller ikke er noe mere enn vanlig smitte. 

Det er ikke noe "bare til PCR-delen" i mine øyne. Når du aktiv går inn for en slik vrangforestilling sier det mye om alt det andre du har å si om saken. 

Og JO, du NEKTET å gjøre rede for hvor i videoen du fant holdepunkter for dine påstander. Det var med andre ord nødvendig for meg å diskutere med videoen. Det skjedde ikke noe før jeg viste min motvilje til å undersøke ved å legge poste tekst for hele samtalen, at du tydeligvis følte det tvungen til å kommentere. 

Det er i tillegg en holdning hos deg som avsløres mtp din rene uvilje til å selv sjekke om det jeg sier stemmer. Alle videoene er veldig korte, og din innrømmelse om at du ikke gidder sjekke dem vitner om at du slett ikke er interessert i hva sannheten faktisk er. Det er altså tilsynelatende "helt på det rene" for deg å bare avvise ting helt usjekket, fordi du har en blind tro på at det bare være feil siden... hva?..... NRK har ikke sagt det?...... men NRK "sa" det jo faktisk på den ene videoen, men du bare ignorerer den fordi du mener det strider mot hva "hukommelsen" din sier deg... (!)

Ingen vilje til å sjekke... Det sier du i en post der jeg har hentet ut ALL tale til tekst fra en video du linket til, wow.. serriøst.. 

Og btw, hukommelsen min tok heller ikke feil, du fikk henvisning til en gjennomgang av den video som var helt i tråd med mitt standpunkt og frontkolliderte med ditt. 

Dessuten trenger jeg ikke sjekke så mye rundt PCR, jeg har selv kjørt 1000vis av dem i alle former og varianter. Det er ikke blind tro, det er hard fact... 

• Du misforstår FULLSTENDIG hva PCR er og gjør. 
  • Videre så tror jeg du ØNSKER å misforstå.
  • Derfor henter du støtte for vrangforestillingene hos idioter som charter-svein.
  • Du nekter å ta inn over deg forklaringer som viser deg feil, nå senest fra @:utakt hans linjal eksempel illustrerer vakkert hvor hjernedød din påstand rundt PCR er.  

...sier han som altså ikke gidder å sjekke det han blir servert engang. Du rundjuler deg selv her også. (Jeg viser til Fauci's video-uttalelser litt lenger nede)

Dette med Fauci videoen er så sykt flaut for din del at jeg tenker jeg bruker en egen post på den.. 
Har ikke tid nå så om du vil rette deg selv så har du mulighet. 

Om du ikke har tilstrekkelig engelsk kunnskaper så kan du sikkert kjøre hele suppa gjennom AI.. (men det er vel sikkert en global konspirasjon det også)

Du har altså sett programmet, uten å "huske" at Nakstad selv tydelig la frem at ved en PCR-syklus på over 30 så ble resultatene "mindre sikre", mens at den ved under 30 kunne stoles på... ok, men hvilken merittert grunn har du for da å ikke friske opp hukommelsen? Spesielt siden du fikk klippet (også hele sammenhengen på under 3 minutter) servert på sølvfat, som gjør det ekstremt lett for deg å sjekke...?

Jeg er ikke så opptatt av om Nakkestad har misforstått (eller om du misforsår han). Jeg var opptatt av hva charter-svein lyver om og det du støtter. Og DER husket jeg i allefall ikke feil. 

De manuelle vurderingene ble gjort etter den info som ble dem fortalt, de fikk "opplæring" i hva de skulle se etter, for deretter å godkjenne resultatene. Med andre ord, det testen lette etter ble manuelt vurdert til å "stemme". Alt som var nødvendig var altså et narrativ om hva som "stemte".

åå så PCR er en global konspirasjon og alle sykehus bruker millioner for bare later later som de finner noe. 
Ja, ikke sant..,... 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
10 hours ago, Ogalaton said:

Man kan jo undre seg over det fenomen at folk hater sannheten og derfor også hater dem som taler sannhet.

Kultur og stammetilhørighet har alltid overstyrt ny informasjon. Informasjon trenger svært mye tid for å bake seg inn i samfunn, og vil som regel ikke bli allment akseptert før det blir godkjent av en eller flere autoriteter i stammen. Men som hovedregel er det en stor fordel for autoriteters makt i de fleste stammer verden over, å aldri godkjenne ny informasjon.

Folk i stammen gjør det som folk i stammer har gjort i hundretusener av år. Assimilere seg i stammen for å overleve fysisk og spre sine gener gjennom samarbeid med alle andre i stammen. Det er helt normal menneskelig adferd.

En person som kommer til en stamme med ny informasjon som stammen ikke er kjent med, vil som regel bli sett på som en fiende av stammen, fordi ny informasjon kan være veldig forstyrrende for folks tilhørighet og bindende kultur.

Ny informasjon sin vei til å bli akseptert i en stamme kan utarte seg i at mange nok personer snakker om det, slik at autoriteter selv adressere den ved å godkjenne den. Men veien dit er ofte veldig lang, eller rett og slett umulig. Autoriteter har en tendens til å avfeie ny informasjon, fordi det er den tryggeste måten å beholde makt. Og folk i stammen må da innrette seg i at denne nye informasjonen ikke er velkommen, som betyr det samme som noe fiendtlig for stammen. Og folk vil som regel gjøre sin oppfattet plikt for å bekjempe den nye informasjonen. Dette er også helt menneskelig adferd.

Du kan prøve å gå inn ett sted der alle drikker alkohol, og si at "alkohol er svært farlig for alle, og man kan lide stort både psykisk og fysisk, og dø svært mye tidligere av å drikke alkohol." Så får du se hva jeg snakker om. Du vil bli regnet som en prekær fiende for deres stamme, og derfor angrepet med sterke følelser. Først verbalt, men hvis du ikke gir deg, så vil det nok utarte seg fysisk også.

En del personer som virker svært sinte og angriper deg, kan gjøre det fordi de oppfatter det som sin plikt i møte med det de har blitt forespeilet som noe fiendtlig for stammen. Dette har vært helt vanlig i hundretusener av år.

Skrevet
Ogalaton skrev (12 timer siden):

Jeg må legge til at PCR-testens oppfinner het Kary Mullis, og var en intelligent og eksentrisk type, som vant nobel-prisen for oppfinnelsen, og som døde bare få måneder før "pandemien", i 2019 (!) Merk tidspunkt (!) Han sa dette:

https://rumble.com/ve5ta9-dr-kary-mullis-explains-the-pcr-test.html

(Mindre enn 4 minutter)

Her sier han at PCR-testen i seg selv ikke kan misbrukes, men at resultatene og tilknyttede tolkninger lett kan misbrukes. Han sier at testen nesten kan "finne hva som helst i hvem som helst". At testen brukes for å gjøre "veldig mye ut av noe". Han sier en hel del her, så seriøst... se denne.

Ok, "veldig mye ut av noe" er temmelig forskjellig fra ditt standpunkt "veldig mye ut av ingenting".

ALLE resultat skal tolkes, det spiller ingen rolla hva og hvilken disiplin det er. Kan resultatene feiltokes, ja, men svært lite sannsynlig om man følger protokollene. 

Man er meget godt kjent med både styrker og svakheter med PCR. Det er akkurat som du tror ingen vet noe om dette. 
At du da heller velger å fullstendig ignorere det vi vet og ersatte det med tomme grunnløse spekulasjoner som er så absurd forvirdd at det blir som å mene at en tomstok på 1meter kan ikke måle 30cm.

Seriøst vi ER der.. så ille er det faktisk.. 

Så på jordet er du om hva PCR er og gjør. 

Ogalaton skrev (12 timer siden):

Og i denne andre videoen nedenfor her blir noe av det samme gjengitt, men om man spoler frem til 1:38 og ser derfra, så forklarer han om den korrupte Fauci, som ikke våger å debattere, er agenda-drevet osv:

https://rumble.com/v6t3aun-dr.-kary-mullis-genius-inventor-of-pcr-murdered-just-before-the-covid-scam.html

(Under 3 minutter)

Jeg greier ikke tyde det han sier annet at er sterk misfornøyd med Fauci. Er du noe du er enig får du ta det opp, om ikke får han og Fauci ta diskusjon selv.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Du kan prøve å gå inn ett sted der alle drikker alkohol, og si at "alkohol er svært farlig for alle, og man kan lide stort både psykisk og fysisk, og dø svært mye tidligere av å drikke alkohol." Så får du se hva jeg snakker om. Du vil bli regnet som en prekær fiende for deres stamme, og derfor angrepet med sterke følelser. Først verbalt, men hvis du ikke gir deg, så vil det nok utarte seg fysisk også.

Du må da også gjøre det på Burger King, McDonalds, alle dagligvarekjedene, alle resturantene. Generelt alle plasser der du enten tar noe inn i eller på kroppen. 

Du vil (burde) nå raskt se at for flere av de plassene du må oppsøke har du selv navnet ditt på stolen. 

Poenget er ikke å forsvare alkohol, transfett eller noen av E-stoffene. Poenget var at du velger å ta en sak ut av proposisjoner på noe du kanskje strengt talt ikke har noe med og presentere det på et sted og publikum som ikke har signert opp for det. Og det er nok det siste her som vil være problemet for folk. 

MEN, vi er ikke der... vi er langt fra der.. 

Vi er i den situasjon at det er noen stormer inn der et serveres alkohol og gir følgende "lærdom".

* Ikke drikk alhohol, det er dragepiss og det får blodet ditt til å koke.  
* Ikke drikk alkohol det er en global konspirasjon for å få CIA til å styre tankene dine.

Altså det er ikke sannhet det er løgner og konspirasjoner. De siste sider i denne tråden kan du bytte ut enhver "pub og alkohol" med "laboratorium og PCR".

Fra enkelte her er der løgner og konspirasjoner, ikke sannhet, som blir servert. 

Endret av Ribo
  • Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Ribo said:

Du vil (burde) nå raskt se at for flere av de plassene du må oppsøke har du selv navnet ditt på stolen.

Jeg unngår alt som ikke er bra for kroppen nå.

1 hour ago, Ribo said:

Altså det er ikke sannhet

Jeg sa informasjon. Informasjon må ikke være feil eller riktig, uansett fra hvem eller hvor det har opphav.

1 hour ago, Ribo said:

det er løgner og konspirasjoner.

Takk for at du viser alle ett eksempel på hva jeg fortalte om. Det var en del av planen min. ❤️

Som sagt, ganske vanlig adferd hos en del mennesker for å forsvare stammen.

Skrevet
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Som sagt, ganske vanlig adferd hos en del mennesker for å forsvare stammen.

Nå er vel forskjellen mellom en "stamme" og dagens samfunn, at det finnes tusenvis av kilder som både viser at covid-19 viruset er reelt, og at vaksinen ikke er laget for å drepe. Det finnes også mange kilder som påstår det motsatte, så man kan, om man vil, lese begge sider av saken og gjøre seg opp en mening.

Personen som Ribo diskuterer med, får servert en rekke kilder som viser det motsatte av det hen mener, men kaller alle sammen for et narrativ, ofte uten å komme med nye argumenter. Personen nevner "narrativ" et utall ganger i sine poster, fordi er i mange tilfeller hens eneste argument. Hen er ikke interessert i å i det hele tatt vurdere om det kan være noe sannhet i det, fordi det er allerede et narrativ i hens øyne. Slike personer er det utmattende å ha en diskusjon med.

De siste sidene med diskusjoner med denne personen er omtrent:

*A: Her er et bevis på at 2+2=4 (link til troverdig kilde)
*B: Nei, det er ikke sant. Det er et narrativ, fordi person X sier at 2+2=5 (link til en video hvor en tilfeldig person sier dette)
*A: Her er enda et bevis på at 2+2=4 (link til troverdig kilde)
*B: Det er også et narrativ, fordi alle matematikere i hele verden vil vi skal være vranglærte (ikke noen link til ny kilde)

Noen er det langt enklere å diskutere med, faktisk kan man lære litt og få et litt annet syn på saken. Jeg har selv både moderert meg, og endret mening i flere covid-19 relaterte diskusjoner, på grunn av at den jeg diskuterer med legger frem noen interessante og troverdige kilder. Du er et slikt eksempel. Personen som Ribo diskuterer med, tillegger ikke diskusjonen noe som helst nytt, troverdig eller interessant.

Nå kan jeg imidlertid ikke se hens siste innlegg her inne, derav min delvise anonymisering av personen. Har de blitt slettet, av vedkommende selv, eller noen andre?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...