Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet streetmerchant mot bl.a. NetOnNet for ca 4 uker siden.
Innen 1-2 minutter ble jeg blokkert.
Regnet med at de gjorde som alle andre på denne planeten, dvs rate limiting (429)
Neida, det blokkerte bare all traffik fra ip'en.
Tenkte selvsagt at de åpnet igjen (automatisk) etter noen timer.
Etter noen få dager uten tilgang så kontaktet jeg support fra en annen ip.

Fikk denne nå.
"Denna personen har blivit blockerad för att han kör plugin som letar efter grafikkort på siten. Jag släpper på spärren men om det händer igen så blockeras han permanent."
Var sterkt fristet til å svare på denne da det er så mye galt der og de har ikke lov til det.
Kanskje også nevne det at de har trukket relativt store beløp 2 måneder før levering, som ikke er lov.
Men ville ikke oppnått noe utenom å plage hun hos support som bare sitter som ett mellomledd.

Vet ikke om de sjekker User-Agent eller om det bare antall requester (default konfigurasjon) som trigget.
Men nå vet iallefall dere hvordan de jobber
 

Endret av isa
Lenke til kommentar
4 minutes ago, isa said:

Testet streetmerchant mot bl.a. NetOnNet for ca 4 uker siden.
Innen 1-2 minutter ble jeg blokkert.
Regnet med at de gjorde som alle andre på denne planeten, dvs rate limiting (529)
Neida, det blokkerte bare all traffik fra ip'en.
Tenkte selvsagt at de åpnet igjen (automatisk) etter noen timer.
Etter noen få dager uten tilgang så kontaktet jeg support fra en annen ip.

Fikk denne nå.
"Denna personen har blivit blockerad för att han kör plugin som letar efter grafikkort på siten. Jag släpper på spärren men om det händer igen så blockeras han permanent."
Var sterkt fristet til å svare på denne da det er så mye galt der og de har ikke lov til det.
Kanskje også nevne det at de har trukket relativt store beløp 2 måneder før levering, som ikke er lov.
Men ville ikke oppnått noe utenom å plage hun hos support som bare sitter som ett mellomledd.

Vet ikke om de sjekker User-Agent eller om det bare antall requester (default konfigurasjon) som trigget.
Men nå vet iallefall dere hvordan de jobber
 

Vi er flere som har skrivit at NoN driver med ip-bans i den her traaden, nok er traaden lang men du kunde soekt pa det for du testet ut SM.

Du trenger en liste med proxies for NoN (eller vpn hopping) men de andre norske AF som finns i SM trenger du ikke proxies for. Men jeg skulle ikke brukt SM uten vpn eller proxy.
SM randomiserer User-Agenten fra en liste  med top50 user-agents iirc.

Endret av rfm
Lenke til kommentar
6 minutes ago, isa said:

Testet streetmerchant mot bl.a. NetOnNet for ca 4 uker siden.
Innen 1-2 minutter ble jeg blokkert.
Regnet med at de gjorde som alle andre på denne planeten, dvs rate limiting (529)
Neida, det blokkerte bare all traffik fra ip'en.
Tenkte selvsagt at de åpnet igjen (automatisk) etter noen timer.
Etter noen få dager uten tilgang så kontaktet jeg support fra en annen ip.

Fikk denne nå.
"Denna personen har blivit blockerad för att han kör plugin som letar efter grafikkort på siten. Jag släpper på spärren men om det händer igen så blockeras han permanent."
Var sterkt fristet til å svare på denne da det er så mye galt der og de har ikke lov til det.
Kanskje også nevne det at de har trukket relativt store beløp 2 måneder før levering, som ikke er lov.
Men ville ikke oppnått noe utenom å plage hun hos support som bare sitter som ett mellomledd.

Vet ikke om de sjekker User-Agent eller om det bare antall requester (default konfigurasjon) som trigget.
Men nå vet iallefall dere hvordan de jobber
 

Hvorfor blokkerer de akkurat streetmerchant. Hva er streetmerchant og hvor ofte og hvordan sjekker den?

Lenke til kommentar
1 minute ago, shinsengumi said:

Hvorfor blokkerer de akkurat streetmerchant. Hva er streetmerchant og hvor ofte og hvordan sjekker den?

Den besoker vel ca 1 side per sekund som default. Spors lite pa datorn du kjorer det pa. Besoker alle detaljsider for produktene for a sjekke lagerstatus.


NoN blokkerer ikke kun SM uten de blokkerer ipn hvis du besoker siten for mye.

Endret av rfm
Lenke til kommentar
1 minute ago, rfm said:

Den besoker vel ca 1 side per sekund som default. Spors lite pa datorn du kjorer det pa. Besoker alle detaljsider for produktene for a sjekke lagerstatus.


NoN blokkerer ikke kun SM uten de blokkerer ipn hvis du besoker siten for mye.

Akkurat, 1 side per sekund er vel litt overkill? 😅 

var en i tråden her en gang som ble banna fra NoN pga 5 sek interval på distill. 

Jeg har alltid har kjørt 1 min så ikke cpu tar helt av. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...