Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, shinsengumi said:

De kjører sist til mølla prinsippet 😅 han betalte sikkert mer vettu.... NoN nærmer seg shitlist...

Nar ting finns pa lager pa NoN virker man kunne komme seg litt fore i kon hvis man betaler prioritert frakt fwiw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, ManglerGPU said:

Det er skikkelig frustrerende, altså... Det hjelper faen ikke å snakke med om det heller 😡

De håper vel i lengden at folk kansellerer eldre ordre som ble solgt til lavere priser ala Multicom. Venta 3 uker på ram de hadde på lager men som hadde gått opp 50% i pris siden min bestilling. Da skjedde ikke ting før jeg klaga.

edit: disse vattnissene tenker ikke så langt at kanskje folk sitter og deler erfaringer så de tar en spansk(svensk) en

Endret av shinsengumi
Lenke til kommentar
2 minutes ago, shinsengumi said:

De håper vel i lengden at folk kansellerer eldre ordre som ble solgt til lavere priser ala Multicom. Venta 3 uker på ram de hadde på lager men som hadde gått opp 50% i pris siden min bestilling. Da skjedde ikke ting før jeg klaga.

edit: disse vattnissene tenker ikke så langt at kanskje folk sitter og deler erfaringer så de tar en spansk(svensk) en

Ah, det suger. Har lånt de penger for et MSI RTX 3080 10GB VENTUS 3X siden November, så dette var betryggende å høre 😅

Lenke til kommentar
8 minutes ago, ManglerGPU said:

Non greier aldri å bekrefte noe som helst, men samtidig sender de ut kort til nye bestillinger i hytt og gevær🤑

Jepp, en kompis chatta med NoN for å spørre om dato på hans 3070 for noen mnd siden. De "visste ikke" og var lite hyggelige også. Så ble kortet sendt samme dag.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (12 minutter siden):

Tror nok uansett Asus sine kort er hypet opp ganske mye, samme med Hk osv... tipper Både Msi og flere andre lager like gode kort uten å ha satt meg noe særlig mer inn i det, men som regel bruker det å være litt sånn "Go with the flow"

På papiret bruker Asus kvalitetskomponenter i ganske strøkne PCB-layouts. Resultatet er at de i snitt leverer bedre enn de fleste andre. MSI på den andre siden bruker for eksempel ikke utelukkende MLCC-kapasitatorer, som Asus, men en blanding, som de fleste andre. MSI har også en litt kjipere PCB (gjelder også Suprim). I praksis har ikke disse tingene nødvendigvis noe å si og det som avgjør ytelsen på et kort (under høy belastning) er ikke alltid like lett å konstruere med høy forutsigbarhet. 

Asus er hypa, men de har til en viss grad forsvart hypen. For eksempel, 3080 TUF til MRSP er uslåelig. Personlig har jeg ikke Asus nå fordi kortene jeg har testet har vært marginalt svakere enn alternativer fra andre leverandører (feks Suprim vs Strix). Men om jeg skulle kjøpt ett kort fra én leverandør og ikke hadde hatt muligheten til å returnere det eller teste flere og plukke det beste, hadde jeg gått for Asus fordi sjansen for å få et bra kort sannsynligvis er høyest der. Imo.

Edit: Jeg har kun MSI nå, men forventer at HOF brutaliserer disse når det kommer.

Endret av snp
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Dragonlove said:

Tror nok uansett Asus sine kort er hypet opp ganske mye, samme med Hk osv... tipper Både Msi og flere andre lager like gode kort uten å ha satt meg noe særlig mer inn i det, men som regel bruker det å være litt sånn "Go with the flow"

reint teknisk sett, dvs komponenter brukt på kortet, så er asus bedre enn msi, gigabyte m.fl. Selv TUF har bra komponenter som er bedre enn både suprim og aorus xtreme men er kastrert via bios og bare 2x 8pin. Eneste korta som er bedre teknisk enn asus er galax/kfa HoF, kingpin og colorful (diskutabelt) 

dette er selfølgelig hvis man ser helt bort ifra hvem som har best luftkjøler fra fabrikk (suprim/ftw3) som gjør andre kort subjektivt bedre.

Lenke til kommentar

@Dragonlove
Du har vel fått med deg at hovedkortene kommer i en prisstige der man kan velge etter behov. Hvis man kjøper kort til 6k uten å ville presse minnet, bruke dual ethernet, Thunderbolt, 10+ USB-porter osv så feiler man som kunde siden man burde ha kjøpt et hovedkort til 1k5-3k.

Problemet med Stix grafikkort er de termiske putene og GPU Tweak II/III. Ellers er det bortimot så bra som det går i den prisklassen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...