Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, unicorndeath said:

Tipper det kommer ett stort lass med 3080 kort før big navi blir presentert 28 oktober, de er nok redd for at mange blir å avbestille kortene sine hvis amd kommer med no bra greier.

Jeg tviler på at særlig mange vil avbestille pga. en presentasjon fra AMD. Det som vil være avgjørende er hvor fort AMD kan få nok kort ut i butikkene, hvis de yter bra nok ift. pris.

3070 kortet er mest sannsynlig på mange måter "AMD" killeren, ikke 3080 og 3090. Selv om AMD får et kort opp tett opp mot 3080 (~5%) så er det nok en stor andel potensielle AMD kjøpere som stikker av med 3070 om de kommer først i butikken.

Har AMD gode nok kort blir det avgjørende hvor fort de får de ut i butikkene og selv 28. oktober kan bli noe sent hvis Nvidia får 3070 ut tidligere. Men vi får se, det er spennende :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Theo343 said:

Jøss er det en debatt på det om facebook? Jaja, folk kjeder seg skjønner jeg. Det er begrenset hva man kan laste en butikk for i en slik situasjon som med Ampere kortene. Jeg ville heller sagt at scalperne er problemet.
"but what can you do. It is what it is"

Det jeg mente er at denne debatten passer på facebook iblandt politikk 😅 Der kan folk være lekepoliti og lekepolitiker.  Noen tror jo at noen bryr seg om hva som står på facebook 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å sette opp automatisk handel på komplett. Skal prøve å skaffe meg et 3070 kort ettersom 3080 handelen gikk elendig og jeg mangler grafikkort i PCen min nå. Vet at folk bruker slike verktøy til å skaffe seg mange flere enn de har bruk for så de kan selge kortene videre. Dette er jeg ikke interessert i. Ønsker bare å sikre meg et kort.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, tbfk said:

Noen som vet om det er mulig å sette opp automatisk handel på komplett. Skal prøve å skaffe meg et 3070 kort ettersom 3080 handelen gikk elendig og jeg mangler grafikkort i PCen min nå. Vet at folk bruker slike verktøy til å skaffe seg mange flere enn de har bruk for så de kan selge kortene videre. Dette er jeg ikke interessert i. Ønsker bare å sikre meg et kort.

Alt er mulig men jeg ville ikke oppfordret til det. Det gjør bare hele situasjonen mer kaotisk. Personlig håper jeg butikkene har gode nok systemer til å sperre for mye av dette.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Alt er mulig men jeg ville ikke oppfordret til det. Det gjør bare hele situasjonen mer kaotisk. Personlig håper jeg butikkene har gode nok systemer til å sperre for mye av dette.

Får håpe på det ja, men kan ikke si at jeg er veldig optimistisk. 

Lenke til kommentar
Balli skrev (8 minutter siden):

Fikk pakker fra Nvidia i dag 😱

Bestilt når det var lagerbeholdning forrige torsdag(tok en uke for de som venter på sitt).

rtx.jpg

Det ble double-dipping ja :D Nydelige kort! Når på dagen ble det kort tilgjengelige ? Legger de fortsatt ut mon tro?

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

  

Just now, Mala said:

Det ble double-dipping ja :D Nydelige kort!

 

 

Hadde mulighet og vil teste begge på egne vilkår for å finne ut hvilket jeg skal ha.

Det jeg ikke skal ha kan jeg lett selge(nå kommer sikkert noen til å bli irritert, men sånn er markedet) med grei profitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Balli said:

  

Hadde mulighet og vil teste begge på egne vilkår for å finne ut hvilket jeg skal ha.

Det jeg ikke skal ha kan jeg lett selge(nå kommer sikkert noen til å bli irritert, men sånn er markedet) med grei profitt. 

Dette er jo ikke en typisk scalping situasjon og det er jo helt legitimt å selge noe med profitt :) Det er rimelig mange som har bestilt flere kort for å bestemme seg for hvem de blir sittende med. Noe som er forståelig når ikke kort #1 på ønskelista er tilgjengelig og de ikke har erfaring med de som er tilgjengelig.

Det har også vært en håpløs NDA i denne runden hvor man nesten ikke vet noe om kortene før man skal kjøpe dem. Hadde all informasjon vært tilgjengelig med Powerlimits og den slags før kaoset start 17. kl. 15 hadde det etterfølgende kaoset også blitt mindre. Folk hadde i mindre grad bestilt kort de var usikre på.

Så jeg håper Nvidia tillater tredjepart og reviewers å gi tilstrekkelig med informasjon før neste slipp, men tror jeg prater for døve ører.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...