Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, PaladinNO said:

Jeg lagde meg en kjapp skisse på hvordan Gigabyte RTX 3080 Aorus Xtreme vil se ut i kabinettet mitt (Fractal Design R6):
Dette er bare et estimat; jeg har ikke gjort en pixel-til-pixel telling denne gangen for å få det helt nøyaktig.

Som antatt så må jeg flytte på noen harddisker - kortet er nesten dobbelt så høyt og nesten 5 cm. lengre sammenliknet med nåværene EVGA GTX 1080 FTW. ^^

IMG_0443_.jpg

Fatal design :p

Kan fort bli det når du skal flytte harddiskene :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (12 minutter siden):

Fatal design :p

Kan fort bli det når du skal flytte harddiskene :D

Det kommer dårlig frem på bildet grunnet vinkelen, men jeg har (heldigvis) god klaring i bredden (fra PCIe-sporet mot glassdøren), for 3080 Aorus er 1 cm. større denne veien også...

Ingen fare med harddiskene - har 11 spor å velge mellom til de 4 diskene. ;)

Men det kan se ut som ihvertfall PCIe-strømkabelen lengst til høyre kan måtte komme litt i knekk mot harddiskrammen. Håper det ikke blir for ille.

F**n for et monsterkort dette er!

EDIT:
Damn...det fancy displayet kan jo bli fullstendig gjemt bak HDD-buret. Jaja, jeg får tegne et smilefjes på en post-it lapp og klistre på metallplaten. :mellow:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (9 minutter siden):

Det kommer dårlig frem på bildet grunnet vinkelen, men jeg har (heldigvis) god klaring i bredden (fra PCIe-sporet mot glassdøren), for 3080 Aorus er 1 cm. større denne veien også...

Ingen fare med harddiskene - har 11 spor å velge mellom til de 4 diskene. ;)

Men det kan se ut som ihvertfall PCIe-strømkabelen lengst til høyre kan måtte komme litt i knekk mot harddiskrammen. Håper det ikke blir for ille.

F**n for et monsterkort dette er!

EDIT:
Damn...det fancy displayet kan jo bli fullstendig gjemt bak HDD-buret. Jaja, jeg får tegne et smilefjes på en post-it lapp og klistre på metallplaten. :mellow:

Fram med vinkelsliperen 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (14 minutter siden):

Det kommer dårlig frem på bildet grunnet vinkelen, men jeg har (heldigvis) god klaring i bredden (fra PCIe-sporet mot glassdøren), for 3080 Aorus er 1 cm. større denne veien også...

Ingen fare med harddiskene - har 11 spor å velge mellom til de 4 diskene. ;)

Men det kan se ut som ihvertfall PCIe-strømkabelen lengst til høyre kan måtte komme litt i knekk mot harddiskrammen. Håper det ikke blir for ille.

F**n for et monsterkort dette er!

EDIT:
Damn...det fancy displayet kan jo bli fullstendig gjemt bak HDD-buret. Jaja, jeg får tegne et smilefjes på en post-it lapp og klistre på metallplaten. :mellow:

kjøp deg noe billig hardware, i3 eller noe sånt og installer Freenas på den, så slipper du harddisker i gamer PCen

Lenke til kommentar
lals skrev (21 minutter siden):

kjøp deg noe billig hardware, i3 eller noe sånt og installer Freenas på den, så slipper du harddisker i gamer PCen

Har allerede gjort det. Står ~45 TB i serveren som jeg bygget, og flyttet 5 harddisker fra hoved-PCen over til den. :)
https://www.diskusjon.no/topic/1878449-fractal-design-define-r6-purity-nas/

Diskene i Gamer-PCen er: 1 stk. M.2 (OS), 2 stk. SATA SSD (Spill), og harddisker til henholdsvis Data, Opptak, .torrents, og som en buffer av filer for opplasting til serveren.

EDIT:
Pluss en BD R/W ROM. ❤️

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (2 timer siden):

Det kommer dårlig frem på bildet grunnet vinkelen, men jeg har (heldigvis) god klaring i bredden (fra PCIe-sporet mot glassdøren), for 3080 Aorus er 1 cm. større denne veien også...

Ingen fare med harddiskene - har 11 spor å velge mellom til de 4 diskene. ;)

Men det kan se ut som ihvertfall PCIe-strømkabelen lengst til høyre kan måtte komme litt i knekk mot harddiskrammen. Håper det ikke blir for ille.

F**n for et monsterkort dette er!

EDIT:
Damn...det fancy displayet kan jo bli fullstendig gjemt bak HDD-buret. Jaja, jeg får tegne et smilefjes på en post-it lapp og klistre på metallplaten. :mellow:

Hurra for kreative løsninger :) 

Her er hva jeg bruker det fancy displayet til:

 

Noen bruker skjermkort til folding mens jeg bruker det til ostespising ;) 

Endret av Emile the rat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
gurka skrev (1 time siden):

Til de som har kjøpt 3080 TUF non-oc. Elkjøp skulle ta til etteretning det Komplett har gjort i Sverige. Fint om flere sjekker dette også.

Gleder meg skikkelig til kortet kommer. Ser ut til at det var smart å bestille tidlig (8k).

Hva mener du?

 

Jeg har et 3080 TUF non-oc i bestilling fra Elkjøp til 8k

Lenke til kommentar
gurka skrev (1 time siden):

Til de som har kjøpt 3080 TUF non-oc. Elkjøp skulle ta til etteretning det Komplett har gjort i Sverige. Fint om flere sjekker dette også.

Gleder meg skikkelig til kortet kommer. Ser ut til at det var smart å bestille tidlig (8k).

Herlig.  Men Komplett Norge hører vi ikke en jævla dritt i fra. For en gjeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Jeg fikk aldri kode med mitt Zotac 3080 Trinity OC, gjaldt ikke den dealen ? 

Hvor lenge siden er det du bestilte kortet og når ble det sendt? 

Sitat

FOR EUROPA, MIDTØSTEN, AFRIKA OG INDIA

Tilbudet gjelder én digital nedlastingskode. Begrenset til én spillkode for et kvalifisert kjøp av en GeForce RTX 3080- eller GeForce RTX 3090-GPU, eller en stasjonær PC. Tilbudet gjelder bare gjennom autoriserte e-handelspartnere og detaljhandelspartnere. Instruksjoner for innløsing finner du her. Pakken er tilgjengelig fra 30.10.2020 til og med 10.12.2020 eller så lenge beholdningen rekker. Tilbudet kan ikke erstattes, byttes, selges eller innløses i kontanter eller andre varer eller tjenester. Tilbudet gjelder over hele verden, unntatt i Kina (gjelder ikke i områder hvor det er forbudt). Kunden er ansvarlig for eventuell omsetningsavgift. Tilbudet kan ikke kombineres med eventuelle andre tilbud, kontantkort, Game Time-kort og prisavslag eller rabattkuponger. Forbehold om tilgjengelighet da antallet er begrenset. Forhandlere, distributører og ansatte hos NVIDIA, Activision og deres agenturer/partnere kan ikke delta. Gjelder ikke i områder hvor det er forbudt. Begrenset til ett tilbud per person per transaksjon. Kunden mottar koden i forbindelse med kjøp av kvalifiserte NVIDIA-produkter. Kvalifiserte grafikkort må allerede være installert når spillet løses inn. Kunden må oppfylle spillets krav til minimumsalder på 17 år for å løse inn tilbudet. Krav til land/område – Enkelte kuponger krever at de løses inn i spesifikke områder eller land de ble kjøpt i. Sørg for å løse inn koden i riktig land/område. Innløsningsperioden avsluttes 11.01.2021. Stasjonære PC-er som er merkevarer fra deltakende forhandlere, og som har en kvalifisert GPU, er også inkludert. Sjekk beskrivelsen av produktet nøye på forhandlerens nettsted eller i butikken for å bekrefte at det er en del av kampanjen.

https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/campaigns/cod-black-ops-cold-war-bundle/terms-conditions/

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...