Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Hexazar said:

Da fikk jeg ett stk. av "den stygge andungen" også, så nå gjenstår det bare å se hva som klokker best av den og Asus kortet, ønsker alle andre lykke til med sine kjøp og håper dere får kort før Jul!

image.thumb.png.d0ee4656ab0823c5bdb69e33f105e217.png

Palit er kjent for være et av de bedre klokkekorta mener jeg å huske, tipper du slår Asus med det. (om jeg ikke husker feil)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For dere som selger kort på finn nå. Har noen opplevd at kjøper trekker seg etter man har sendt pakken? En kamerat fikk den beskjeden i dag "Dessverre men jeg fikk nå tak i et kort på komplett" og han leverte pakken på post-i-butikk på torsdag. Kjøperen fikk også en forholdsvis god pris for rask beslutning, 10K.

Krever dere forhåndsbetaling? Hans pakke ble sendt i postoppkrav.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Juggel said:

Nå har ikke jeg forbrukerjussen i hodet, men er ganske sikker på at kjøper ikke kan trekke seg slik uten videre.

Det er en inngått og avsluttet avtale om kjøp. Kjøper er bundet til avtalen på lik linje som selger.

Ganske sikker på at det er slik det fungerer.

Han har prøvd å få tak i selger men hører ikke noe. Må han da anmelde?

Dette skaper issues og hodebry med tanke på hvordan BF pakker, julepakker og alt annet hoper seg opp nå så er det ikke sikkert han får solgt den til noen andre før lang tid har gått.
  

7 minutes ago, unicorndeath said:

Jeg krever alltid forhåndsbetaling før jeg sender noe, og nei det er ikke god folkeskikk å gjøre slik etter man har sendt pakken, da får han isåfall stå for returfrakten selv.

Virker som folk ikke bryr seg om folkeskikk lenger. Bruker du Finn funksjon ifb. med betaling eller bare Vipps?

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

For dere som selger kort på finn nå. Har noen opplevd at kjøper trekker seg etter man har sendt pakken? En kamerat fikk den beskjeden i dag "Dessverre men jeg fikk nå tak i et kort på komplett" og han leverte pakken på post-i-butikk på torsdag. Kjøperen fikk også en forholdsvis god pris for rask beslutning, 10K.

Krever dere forhåndsbetaling? Hans pakke ble sendt i postoppkrav.

Jeg har tatt forhåndsbetaling med vipps. Evt. 10% av beløpet på vipps og resten i oppkrav.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Han har prøvd å få tak i selger men hører ikke noe. Må han da anmelde?

Dette skaper issues og hodebry med tanke på hvordan BF pakker, julepakker og alt annet hoper seg opp nå så er det ikke sikkert han får solgt den til noen andre før lang tid har gått.
  

Virker som folk ikke bryr seg om folkeskikk lenger. Bruker du Finn funksjon ifb. med betaling eller bare Vipps?

Amatør feil. Jeg nekter konsekvent postoppkrav. Får alltid betaling til konto eller vipps før jeg sender noe solgt på Finn.

Han kan ringe posten og sende ut stoppkrav. Da får han pakken tilbake raskere men det koster 200kr.

https://www.posten.no/sende/pakke/postoppkrav-pakke

Endret av Pc Lynet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Han har prøvd å få tak i selger men hører ikke noe. Må han da anmelde?

Dette skaper issues for han fordi med hvordan BF pakker, julepakker og alt annet hoper seg opp nå så er det ikke sikkert han får solgt den til noen andre før om lenge.

I dette tilfellet vil nok pakken komme i retur. Og da er kjøper pliktig å betale frakten tilbake.

Strafferettslig vil det være vanskelig å anmelde kjøper så lenge selger får varen tilbake.

Men jeg skriver dette med forbehold om at jeg ikke har jussen helt klart for meg.

Åpner det seg en mulighet for anmeldelse hadde jeg ikke nølt. Altfor mange idioter som holder på slik.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Theo343 said:

Takker for meget gode tips. Da blir nok helgens hans noe bedre da jeg sender noen sms og tar en prat med ham etterpå. Han hadde de beste intensjoner og ville sørge for at kjøper fikk kortet raskest mulig.

hva slags kort solgte han? hvis det er 3080 strix, så kjøper jeg det av han 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...