Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Nei vi er heldige som har Komplett her på berget. Fikk min 3080 TUF OC nå i kveld. Sto ubekreftet 01.11 helt til den ble sendt. Har en kamerat som ble veldig glad. Siden jeg klarte å kjøpe Zotac RTX 3090 noen timer før jeg visste at TUF OC kom.

Når bestillte du og hva var ordre nummeret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, fwj__ said:

Er det noen som har fått 3080 TUF standard versjon fra Komplett? 

Den kommer nok ikke før neste år en gang, de fokuserer på OC først.  Fra Gibbo fra OCUK. 

Asus none OC cards.
I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021.

Lenke til kommentar

Komplett bør i det minste tilby oss en plass bakerst i OC køen om den køen blir ferdig før de får non-OC kort.. Ser eg at OC kortene kommer for salg igjen før eg har mottatt non-OC kan de dra til helvete..

Skulle ønske vi hadde Webhallen i Norge og ja eg veit at de er eid av Komplett men kundeservicen de driver med er faktisk helt utrolig bra, sjekk ut Sweclockers og se hvor dyktige de er. Ser også ut som om de får inn flere RTX 3080 enn Komplett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MikeDaUnicorn skrev (1 minutt siden):

Komplett bør i det minste tilby oss en plass bakerst i OC køen om den køen blir ferdig før de får non-OC kort.. Ser eg at OC kortene kommer for salg igjen før eg har mottatt non-OC kan de dra til helvete..

Skulle ønske vi hadde Webhallen i Norge og ja eg veit at de er eid av Komplett men kundeservicen de driver med er faktisk helt utrolig bra, sjekk ut Sweclockers og se hvor dyktige de er. Ser også ut som om de får inn flere RTX 3080 enn Komplett. 

Helg enig. Vurderer å sende en mail i morgen for å høre om de har gjort seg noen vurderinger rundt det, men har en følelse på at vi alle kan tenke oss svaret. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Erik09 skrev (54 minutter siden):

Helg enig. Vurderer å sende en mail i morgen for å høre om de har gjort seg noen vurderinger rundt det, men har en følelse på at vi alle kan tenke oss svaret. :)

"Det er dessverre noe vi ikke har kontroll over eller mulighet for å endre manuelt da hele vår nettbutikk er bygd opp og kontrollert av et kompleks AI system, vi er dessverre egentlig bare ansatt for å gi Komplett et mennesklig fjes. Husk å følg med på ordresiden din for oppdatert informasjon!" - Komplett

Endret av MikeDaUnicorn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm, mens jeg hentet mitt 3090 kort på pick up point for Komplett i Oslo så ser det ut til at et 3080 kort er på vei med Postnord snart... ser ut som det er for sent å annullere ordren.  Det skulle ikke vært på lager før om noen dager i følge siste oppdatering i ettermiddag. Men altså mens jeg var borte for å hente et 3090 kort så... ja ja. 

Så da kan jeg ende opp med et 3080 kort som jeg ikke ønsker. Da blir det enten retur til komplett alternativt privatsalg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (2 minutter siden):

Hmmm, mens jeg hentet mitt 3090 kort på pick up point for Komplett i Oslo så ser det ut til at et 3080 kort er på vei med Postnord snart... ser ut som det er for sent å annullere ordren.  Det skulle ikke vært på lager før om noen dager i følge siste oppdatering i ettermiddag. Men altså mens jeg var borte for å hente et 3090 kort så... ja ja. 

Så da kan jeg ende opp med et 3080 kort som jeg ikke ønsker. Da blir det enten retur til komplett alternativt privatsalg. 

Hvilket kort har du? Er interessert :) (Får ikke sendt pm..)

Lenke til kommentar
7 hours ago, -Mr.Mullet- said:

Jøss. Der var også mitt på lager og jeg bestilte seint... Stod 7 november tidligere i dag.

Ordre 3791xxxx

image.png.bfd7ce575b6ddb3b309027666259116c.png

3790xxxx og jeg venter fremdeles ubekreftet 7 november.

 

På den lyse siden gir det meg muligheten til å se hva AMD har å tilby. Hvis de gjør det bedre på 1080p/1440p så kan det fort hende jeg bytter.

Endret av vara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 timer siden):

Mange som bestilte TUF OC fra komplett i slutten av september er ikke ventet å få kort før langt ute i november og kanskje ennå senere. Så å krangle om køplass der tror jeg er nytteløst.

Nåja. Basert på det (lille) vi ser av informasjon rundt ikke-OC ASUS kort, så er det ikke helt usannsynelig at dette er kort de fleste av oss ikke vil få før neste år. Og mtp. at det har vært 2 leveranser av OC-kortene de siste 7-10 dagene, så ville jeg ikke sagt at det er helt nytteløst å i det minste være inne på tanken.

Lenke til kommentar
starflame skrev (12 timer siden):

Jeg sjekket hos Elkjøp på denne i dag: https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/220656/evga-geforce-rtx-3080-ftw3-ultra

Fikk lagt inn bestilling og lagerdato ser ut til å stemme, fikk en kar på kundeservice som testet med å legge inn en simulert bestilling som han parkerte for å se om det var noen feilmeldinger eller annet som dukket opp, og ting så ut til å stemme. Kan ikke garantere noe men dere kan evt prøve å bestille 

image.png.09070363be64e088832d9cef1100a356.png

Heiv meg på denne jeg også. Det 5. 3080 kortet jeg har i bestilling nå... Ser de nå har fjernet muligheten til å bestille, har ikke vært til salgs hos de tidligere og hadde bekreftet lagerdato i neste uke. Har kanskje troa på at denne skal gå gjennom, de får sikkert inn en leveranse med kort da. Spørsmålet er bare om en har fått inn bestillingen tidlig nok til å komme med. Mulig prisen var avskrekkende for mange. Kunne kanskje heller tenke meg STRIX for den prisen, er vel bedre på alle måter. 

Det skal sies at prisene er på vei oppover på kortene. Koster jo 10k for ett TUF OC kort hos Proshop også nå. Er vel ingen kort under 9k lenger ? 11k for ett top of the line 3080 er vel kanskje ikke helt på bærtur nå om dagen.

Ser jo ut som 3070 kortene også har økt med ca 1k i forhold til anbefalt salgspris.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...