Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alak87 skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det dere får varsling om kort egentlig? Jeg skulle gjerne knabbet til meg et Vision-kort, men hadde ikke peiling på at det var tilgjengelig nå nettopp :S. Har dere tips til hva man bør gjøre for å følge med?

Jeg har installert distill. Men har også varsling på noen av kortene jeg ser er tilgjengelig, med distill på 30 sekunders oppdateringsfrekvens så kommer fortsatt mail fra komplett før den har fått kjørt ferdig sjekken.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Okdokk said:

Jeg har installert distill. Men har også varsling på noen av kortene jeg ser er tilgjengelig, med distill på 30 sekunders oppdateringsfrekvens så kommer fortsatt mail fra komplett før den har fått kjørt ferdig sjekken.

Ah, så Komplett er såpass kjappe på å sende mail om tilgjengelighet nå? Jeg ble ganske skeptisk etter lanseringsdagen, da jeg fikk epost om lagerbeholdning fire timer etter det var utsolgt :P.

2 minutes ago, dnm93 said:

image.png.bc4483d60e829949140ce1bd09a805ec.png

Aaaaaaaah, NÅ ER JEG VEL I MÅL!?

Dette blir nok ikke kortet jeg beholder for alltid, men skal bli godt å endelig gå over fra 980 til 3080!

Skal huske dere når jeg til slutt får tak i min Strix OC eller FE!

 

image.png

Gratulerer :D Hvis du får Strix og skal selge dette videre er jeg interessert 😛 

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (Akkurat nå):

Ah, så Komplett er såpass kjappe på å sende mail om tilgjengelighet nå? Jeg ble ganske skeptisk etter lanseringsdagen, da jeg fikk epost om lagerbeholdning fire timer etter det var utsolgt :P.

Gratulerer :D Hvis du får Strix og skal selge dette videre er jeg interessert 😛 

Noterer deg ned som førstemann på lista, så får vi se etterhvert! Har bestilt hos Elkjøp, så ikke forvent noe. 😅

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (1 minutt siden):

Ah, så Komplett er såpass kjappe på å sende mail om tilgjengelighet nå? Jeg ble ganske skeptisk etter lanseringsdagen, da jeg fikk epost om lagerbeholdning fire timer etter det var utsolgt 😛

Er det stort trykk så kan man ikke stole på automatisering generelt sett 😛

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Kalle23 said:

Er det noen som har erfaring med å bestille fra andre enn Komplett? Eller er det rett og slett kun hos dem man i det hele tatt kan håpe på å få seg et 3080 på denne siden av året?

Elkjøp hadde nettopp slipp på en håndfull EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra kort, men det er nå tomt.
https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/220656/evga-geforce-rtx-3080-ftw3-ultra

 

Dette var status da jeg skrev om den i går:
image.png.09070363be64e088832d9cef1100a356.png


Dette er status i dag:

image.png.ec5e348061ffa5932e5df6ec59d91f66.png

 

Så det er noen slipp av kort, men det er av typer de ikke har hatt under "første slipp" og launchen av kortene. Litt vanskelig å holde styr på, men slik som Vision OC kortet som komplett nettopp la ut noen av, som gikk fort. Virker som om Elkjøp ikke aner hva de får inn, så det er noe håp der.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Garvis said:

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/243902/geforce-rtx3080-gamerock

Om noen skulle ønske seg ett flashy-kort 😅

Merk at det er Play som selger kort som "partner" hos Elkjøp så kortet skal faktisk være på lager, en bekjent fikk tak i et Palit 3080 for en stund tilbake.

Grøss... Jeg har lyst på et 3080, men det får nå være grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, dnm93 said:

Skal følge nøye med den neste timen! Takk!

 

Fornøyd med Vision, forresten?

Ganske fornøyd så langt! Har undervolta det og satt ned klokkefrekvensen for å få litt mer stabil performance/lavere temperatur og strømforbruk nå som vinteren kommer med høye strømpriser :) Ligger på maks 67C og trekker ~230W ved intense spill.

Prøvde å overklokke det litt, men ved minneoverklokk på 300Mhz+ kræsjet Control jevnlig. Justerte ned, og kom silkemykt gjennom hele spillet etterpå. Metro Exodus har jeg bare kommet halvveis gjennom, fordi maskinen kræsjer når jeg kommer til et visst område uansett hva jeg prøver på i afterburner. Så er ikke 100% fornøyd med disse småfeilene. Prøver derfor å kapre et Aorus Master/Xtreme, tror jeg kan få litt bedre resultater av det.

Kræsjene mine kan også være pga software, så holder alltid utkikk etter nye drivere :D

 

Menmen, det er et 3080! Som er mye bedre enn mitt tidligere 980 ti, så sjela er ved ro. :woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Alak87 said:

Grøss... Jeg har lyst på et 3080, men det får nå være grenser.

Ja.. en 3080 er en 3080..

Kan alltids selge den om du får tak i et penere kort imo.

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/243902/geforce-rtx3080-gamerock

 

Edit:

Men det må jeg si, jeg er mye mer fan av Komplett som legger ut kort når de får dem, istedenfor Elkjøp som lister "Bekreftet inn på lager". Er ikke happy med å vente mer når det allerede var så uklart hva dem får inn. Komplett gjør det bra der.

Endret av starflame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...