Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

I situasjonen som vi befinner oss i nå, stoler folk virkelig på det som kommer ut av kjeften på store selskaper som Nvidia og Asus!? Hvilke verden lever vi i? Det er vel bevist gang på gang igjennom menneskets historie at big fucking business ikkje går ann å stole på.

De er opptatt av 1 ting, tjene penger.
Det blir enda verre når selskapene er børsnoterte da de er pliktig til å gjøre alt i sin makt for å tjene mest mulig penger til sine aksjeholdere og må også gjøre alt de kan for at aksjeprisene deres holdes oppe og går videre oppover.

Aksjesiden av disse store selskapene gjør det slik at de er alle veldig opptatt av PR og holde oppe fasaden selvom de nedprioriterer, jukser og driver med shady tactics i bakgrunnen (som de gjør for å tjene mest mulig penger)

Så kort forklart, de gjør alt i sin makt for å tjene mest mulig penger samtidig som de gjør alt i sin makt for å opprettholde et positivt bilde rundt sitt brand og image (for å holde aksjeprisen oppe)..

Så om du forstår business, så veit du at i denne situasjonen vi er i nå.. så kan man ikkje stole på at informasjonen som blir gitt er riktig eller at noen over oss driver med rettferdig behandling.. Dette gjelder alle ifra Samsung, Micron til Nvidia, Asus og kanskje til og med Komplett.

Endret av MikeDaUnicorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer fint å vente. Mitt 1070 takler det det meste enda.

Det som plager meg derimot er mangelen på informasjon, fra asus mer spesifikt.

Gikk da 14 dager før det kom informasjon om at strix korta ikke var sendingsklare enda, mens de sendte ét kort for review rundt i UK og noen influensere fikk kortet som gave.

Edit: Kan også legge til at informasjon om at de ikke var sendingsklare kom fra en asus rep på ei DIY facebookgruppe, ingen direkte uttalelse fra asus sine sosiale medier.

Endret av Okdokk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Okdokk said:

Jeg klarer fint å vente. Mitt 1070 takler det det meste enda.

Det som plager meg derimot er mangelen på informasjon, fra asus mer spesifikt.

Gikk da 14 dager før det kom informasjon om at strix korta ikke var sendingsklare enda, mens de sendte ét kort for review rundt i UK og noen influensere fikk kortet som gave.

Har 1070 selv, og har ikke bråhast med å oppgradere. Tror det blir en 3070 så fort prisene og lagerbeholdningen stabiliserer seg.

Det er forøvrig interessant å merke seg at forskjellen for forbruker ville ikke vært stort annerledes om Nvidia hadde hatt nok kort på release. Man må jo vente på produksjonen uansett. Men skjønner godt at det er leit å vente.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (1 minutt siden):

Har 1070 selv, og har ikke bråhast med å oppgradere. Tror det blir en 3070 så fort prisene og lagerbeholdningen stabiliserer seg.

Det er forøvrig interessant å merke seg at forskjellen for forbruker ville ikke vært stort annerledes om Nvidia hadde hatt nok kort på release. Man må jo vente på produksjonen uansett. Men skjønner godt at det er leit å vente.

Usikker på hvordan etterspørslen kommer til å være på de, jeg synes de virker som en dårlig deal i forhold til 3080 korta. Mange av de er slik at du kan legge på 1000kr så har du et 3080 istedet. Men er de lette å få tak i så går de som nystekt brød.

Lenke til kommentar
3 hours ago, jon-t said:

Heiv meg på denne jeg også. Det 5. 3080 kortet jeg har i bestilling nå... Ser de nå har fjernet muligheten til å bestille, har ikke vært til salgs hos de tidligere og hadde bekreftet lagerdato i neste uke. Har kanskje troa på at denne skal gå gjennom, de får sikkert inn en leveranse med kort da. Spørsmålet er bare om en har fått inn bestillingen tidlig nok til å komme med. Mulig prisen var avskrekkende for mange. Kunne kanskje heller tenke meg STRIX for den prisen, er vel bedre på alle måter. 

Det skal sies at prisene er på vei oppover på kortene. Koster jo 10k for ett TUF OC kort hos Proshop også nå. Er vel ingen kort under 9k lenger ? 11k for ett top of the line 3080 er vel kanskje ikke helt på bærtur nå om dagen.

Ser jo ut som 3070 kortene også har økt med ca 1k i forhold til anbefalt salgspris.

Ja, det ser ut til å låte bra. Jeg dro faktisk inn til butikken og fikk lagt inn en verdikode med kjøpet, så det ble fine 1500 i avslag på mitt, til en 9669 total pris. Det at 3070 kortene ligger på fra 7000-9500kr gav meg en dårlig smak i munnen. Ganske happy da jeg så denne tilgjengelig. Godt sannsynlig den lå litt incognito pga det ikke er noe bilde på listingen.

Tror nok jeg kommer til å la denne sitte å vente om den ikke kommer med det første. Det at det nå står ikke tilgjengelig på kortet får meg til å tenke at de faktisk fikk en levering som ikke var listet/bekreftet før, evt at noen har avbestilt sine. Bare å krysse fingrene!

Synd at Cyberpunk 2077 ble utsatt igjen haha.

Lenke til kommentar
starflame skrev (7 minutter siden):

Ja, det ser ut til å låte bra. Jeg dro faktisk inn til butikken og fikk lagt inn en verdikode med kjøpet, så det ble fine 1500 i avslag på mitt, til en 9669 total pris. Det at 3070 kortene ligger på fra 7000-9500kr gav meg en dårlig smak i munnen. Ganske happy da jeg så denne tilgjengelig. Godt sannsynlig den lå litt incognito pga det ikke er noe bilde på listingen.

Tror nok jeg kommer til å la denne sitte å vente om den ikke kommer med det første. Det at det nå står ikke tilgjengelig på kortet får meg til å tenke at de faktisk fikk en levering som ikke var listet/bekreftet før, evt at noen har avbestilt sine. Bare å krysse fingrene!

Synd at Cyberpunk 2077 ble utsatt igjen haha.

Alle de andre kortene står det "100+ på nettlager" på, eller bekreftet 25.01, mens denne sto det 3. nov på. Det eneste er vel at det ikke sto noen steder hvor mange som var på lager, tenker hvis de fikk inn 10 stk og 100 har bestilt. Jeg bestilte et par minutter etter jon-t skrev en post her, vet ikke hvor lenge det var oppe. 

Det er 2987kr dyrere enn proshop sin Tuf Oc, og sikkert marginalt bedre. Har vel i det minste 14 dager på meg til å bestemme meg. 

Lenke til kommentar
Aetius skrev (5 minutter siden):

De forsvant på sekunder 😭

Edit: Har sittet å refreshet sikkert hvert 5-10 minutt, men stiller vel svakt mot alle bottene der ute.

Endret av Finalcell
Lenke til kommentar
1 minute ago, Aetius said:

Ja, Jebus heller! De forsvant før jeg fikk sjekket om det er plass i mitt kabinett. Gigabyte selv lister jo ikke denslags info, engang. Blæh.

Rakk å legge inn bestilling selv, men endte opp med blå firkant. :P Spennende å se om det endrer seg ila dagen.

 

Den er forsåvidt 319mm lang, 140mm dyp og 70mm høy. De har alle måla på kortene sine på hjemmesiden: https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3080AORUS-X-10GD/sp#sp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...