Det som har vært en greie så langt, er at kost av bussjåfører og drivstoff veier mot skinnegåendes elektrisitet og en enkel fører, med litt skala virker det fort logisk å bruke et slags tog.
Jeg vil tro det er direkte banalt å lansere førerløse elektriske busser på gummihjul i et lukket område, som et tunnellnettverk. Bare tenk på mulighetene for å ha ulike linjer med ekspress/lokal hvor de enkelt kan kjøre forbi ved stans på stasjon. Ved arbeid på linjen kan nok omkjøring lages.
Mye kan gjøres for å jobbe mot kvalitetene vi liker med skinnegående, som stillhet, regularitet, hurtighet, lite bevegelse og romslighet. Jeg mener at gummihjul, elmotorer, intelligent autopilot, kjørelinjer og enkel backup hybridløsning for bruk utenfor banen kan være en perfekt løsning for mindre byer, hvor befolkningsgrunnlaget ikke kan rettferdiggjøre de sinnsyke prosjektene som blir lansert her. Man kan få raskere transport i rushtiden, bedre regularitet om natten, en fleksibel flåte med kjøretøy og spare en massiv mengde areal på at vedlikehold og oppbevaring ikke trengs å gjøres på skinner og svingradius er en helt annen.