Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Norwegian skrev (7 timer siden):

Føler at man ikke akkurat kan skylde på nettbutikkene med tanke på leveransen. De kan ikke akkurat kontrollere hvor mange kort som kommer inn.

Da dette er sant, føler jeg flere kunne gått samme rute som Proshop. De har i det minste vært transparente på mengden kort bestilt opp i mot kort mottatt osv. Komplett der i mot har kun sagt 'Det kommer når det kommer' hele veien, og har ikke gitt ut et fnugg av info i forhold til hva vi kan forvente. Jeg aner ikke hvor mange som er foran meg i køen, jeg aner heller ikke hvor mange bestillinger som er lagt inn på samme kort som jeg har bestilt, og hvor mange de faktisk har fått inn. Er det forventet flere store leveringer i løpet av oktober/november? Ingen ting, total radio silence.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sendte selv en epost til Proshop hvor jeg takket for at de la ut tall, noe jeg som kunde setter mye mer pris på enn stillhet. Det fremstår som mye mer ærlig og åpent, samt at de unngår totalt at noen blame legges på dem, bare leverandørene de jobber med. Hadde jeg hatt mulighet til å kansellere bestillingen min hos Elkjøp og få den opp med samme bestillingstidspunkt hos Proshop hadde jeg gjort det umiddelbart.

Jeg forventer at pga ferietidene som var nå nylig i taiwan og områdene rundt, og med tiden det tar for shipping av store kvantiteter av kort at det er en del på vei nå av flere av produsentene, men det gjenstår å se. Tenker at min Elkjøp dato som fremdeles står som 19.10 blir byttet i dag til november eller noe.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, starflame said:

Sendte selv en epost til Proshop hvor jeg takket for at de la ut tall, noe jeg som kunde setter mye mer pris på enn stillhet. Det fremstår som mye mer ærlig og åpent, samt at de unngår totalt at noen blame legges på dem, bare leverandørene de jobber med.

Jeg ser at flere og flere store PC relaterte nettsteder refererer til deres oversikt og bruker det som bevis på ekstremt dårlig tilgjengelighet. Bare det kan gjøre at kortprodusenter begynner å gi dem høyere prioritet 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som om Digital Impuls endelig klarte å klore seg fast til et RTX 3080 Ventus som de har stappa inn i en selv-bygd! 

https://www.digitalimpuls.no/digtal-impuls/147734/di-pc--moon-shine--rtx-3080-rtx-3080-i7-10700k-16gb-1tb-wifi-bt
 

Ut ifra bildene ser det ut som om de også har daisy-chainet PCI-e strømkabelen også, noe som virkelig ikke er anbefalt.


Så hvis noen er villige til å betale ~18.000,- (Alle de andre delene + windows blir skarve 13k alene) for å ha et Ventus 3080, så er det bare å løpe ned til Møllergata! :wow:

Endret av Mazothian
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Mazothian said:

Ut ifra bildene ser det ut som om de også har daisy-chainet PCI-e strømkabelen også, noe som virkelig ikke er anbefalt.

Vi fikk med oss dette tidlig ift. en som klagde på Ventus men han må ha gjort flere feil da @Mumriken og jeg begge kjører en daisychain kabel uten noen issues. Jeg avklarte det først. Jeg tipper noen har hatt svake 12V rails osv. i tillegg og noen andre issues.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kilko1337 skrev (18 timer siden):

Alle Netonnet-korta er på "nettlager".

Nettlager hos Netonnet er ikke det samme som nettlager hos Multicom. Netonnet har mange butikker rundt om kring, slik som på Alnabru i Oslo, og da er varene de har på sentrallageret sitt satt til nettlager, mens butikklager er det de har i butikkene som kan kjøpes der og da.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 timer siden):

Det er fakta :)

Det er få land i Europa som har fri på lørdag og søndag slik som her ja. Alt dette kommer nok med lastebiler inn i Norge vil jeg tro. Godt å vite at det er noen bedrifter som tar de imot på "fridager".

Vi har kontorer over ett større lager, det ringte på en sjafør fra polen eller noe slikt 15.35 onsdagen i påsken. Da hadde lageret stengt for påsken, og jeg fikk ikke tak i noen som kunne hjelpe han. Når jeg svingte inn på parkeringsplassen tirsdagen etter påske så stod han fortsatt å ventet. Da har man maks uflaks.

Lenke til kommentar
Finalcell skrev (12 timer siden):

Det virker helt ærlig talt som om de ikke hadde noe plan i det hele tatt. 

De hypet et produkt i flere måneder, kjørte på med masse PR om hvor fantastisk det kommer til å bli, sendte ut haugevis av kort ut til youtubere for ENDA mer ekstrem PR, men opp i alt hypen glemte de visst å produsere produktet de prøver å selge. Så sent i august startet de produksjonen for et produkt som lanseres i september, bra jobba 👍

Ifølge Tom på OC3D så har Asus 1 stk Strix OC som går på rundgang mellom de som tester det, så han fikk ikke lov å ta det fra hverandre. De får 1 uke med det hver. de hadde sendt ut flere Tuf, men ikke så mange der heller virker det som.

Lenke til kommentar
freakoftheweek skrev (1 minutt siden):

Fra en tråd på sweclockers hvor de som har fått kort skriver hvor/når de har bestilt kort. Diskutert før, men det er fortsatt veldig spesielt at en som har bestilt 2 dager etter launch har fått kort. Ser forøvrig at ingen der har fått kort fra elkjøp enda

Screenshot_20201020_091031.jpg

Flere som bestilte TUF OC etter 17.09 har fått kortet fra Komplett. Men vi som bestilte på lanseringsdato får kanskje i november. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mazothian said:

Ut ifra bildene ser det ut som om de også har daisy-chainet PCI-e strømkabelen også, noe som virkelig ikke er anbefalt.

Det har ingenting å si!
Dette er velutprøvd med XOC bioser og tildels ekstrme strømtrekk tidligere. Det et stock 3080 trekker er ca halvparten av hva 2080Ti XOC kan trekke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...