Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering fra OcUK butikk på deres forum i dag, de sier bl.a.:

"NVIDIA this week have promised me volumes are now ramping up and in the next 2-3 weeks, we will receive much improved quantities from board partners."

"Asus are going to be making none OC products as well, but as with all launches the first waves of stock are always the OC models, Asus have made no announcement stating none OC cards will be made and are still requesting resellers to setup and take orders for none OC products."

Vi får huske Asus OC neste release 😉

Edit: Proshop Michael er optimistisk med hensyn til tilgang på AMD CPUer ved lansering

Endret av shauge2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
shauge2 skrev (49 minutter siden):

Oppdatering fra OcUK butikk på deres forum i dag, de sier bl.a.:

"NVIDIA this week have promised me volumes are now ramping up and in the next 2-3 weeks, we will receive much improved quantities from board partners."

"Asus are going to be making none OC products as well, but as with all launches the first waves of stock are always the OC models, Asus have made no announcement stating none OC cards will be made and are still requesting resellers to setup and take orders for none OC products."

Vi får huske Asus OC neste release 😉

Edit: Proshop Michael er optimistisk med hensyn til tilgang på AMD CPUer ved lansering

Brannslokking fra Nvidia tenker jeg siden AMD snart har sin release. "Ikke avbestil, vi lover masse kort"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
thomjak skrev (4 minutter siden):

Brannslokking fra Nvidia tenker jeg siden AMD snart har sin release. "Ikke avbestil, vi lover masse kort"

Er jo en av store grunnen til Nvidia lanserte før AMD 😉 Ohh AMD kort yter faktisk veldig bra? men.. lovlig? de har jo ikke kort.. desperat og måtte lansere NÅ ?

Endret av koford
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nord1337 said:

Noen som har hørt noe fra Elkjøp? 

Har 1 TUF non OC med dato 19.10 og 1 TUF OC med dato 21.10..

Står datoen i dag på et strix kort, men ingen kort å se...
Scam hele greia 🤣

Heldigvis står det bekreftet på komplett.no hos meg til søndag. Så regner med at det kortet kommer i løpet av neste uke.
Nå spiller jeg "bare" med et 3080 referansekort aka Palit gaming OC :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Står datoen i dag på et strix kort, men ingen kort å se...
Scam hele greia 🤣

Heldigvis står det bekreftet på komplett.no hos meg til søndag. Så regner med at det kortet kommer i løpet av neste uke.
Nå spiller jeg "bare" med et 3080 referansekort aka Palit gaming OC :p

Haha..."bare", skule ønske jeg bare hadde ett 3080 kort 😛

Lenke til kommentar
28 minutes ago, thomjak said:

Brannslokking fra Nvidia tenker jeg siden AMD snart har sin release. "Ikke avbestil, vi lover masse kort"

De kan kjøre opp produksjonen av GPUer i dag, det er i sannsynligvis kun et kostnadsspørsmål for dem å kjøre opp produksjonen før yielden er helt topp. De har tidligere vist at de er villig til å gå langt for å konkurrere med Amd. Nå sier ryktene at Amd Navi kommer med 16GB i fra midten av November.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nord1337 said:

Noen som har hørt noe fra Elkjøp? 

Har 1 TUF non OC med dato 19.10 og 1 TUF OC med dato 21.10..

Jeg sjekket i går fikk en norsk kundebehandler som faktisk sendte en beskjed til de som driver med kortene, ringte inn i dag for å høre og fikk igjen en norsk kundebehandler som sjekket og uten at jeg sa noe fortalte meg at det allerede lå inn en beskjed til den avdelingen og at de bare ikke hadde svart enda, så jeg må vente til i morgen/til de svarer, så får jeg tilbakemelding av første kundebehandler.

Min står også fremdeles som 19.10.20 akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra (angivelig) en ansatt hos Komplett i chatten til thomaspaste (twitch):
 

 Kan røpe at vi får inn en god sending neste uke, fra MSI

Jeg har dessverre ingen datoer eller antall forran meg, men vi jobber på spreng. Møter daglig med Nvidia og kortprodusentene. Jeg kan garantere dere at vi får desidert mest kort i Norden og at vi håper på å åpne flere kort for salg iløpet av de nærmeste ukene

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er en Asus representant på Sweclockers som har endel gode og dårlige nyheter rundt Asus kortene.. 

Tror faktisk mange av oss som har bestilt RTX 3080 TUF (non-OC) må vente ganske lenge.. 

Er ganske krise når en fra Asus foreslår at folk kan sjekke om de får bytta ordren sin til OC.. Noe som vi alle veit ikkje går. 

 

Screenshot_20201021_085311_com.android.chrome.png.aa633fc82eed88d37404ab2da5ab48bc.png

 

Screenshot_20201021_085209_com.android.chrome.thumb.png.9fdca94fee09da2bb773b3d1aeab483e.png

 

https://www.sweclockers.com/medlem/93173/inlagg

Endret av MikeDaUnicorn
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...