Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir plaget av folk i nærmiljøet som vil kjøpe 3070 og 3080 til skampris. Greier ikke folk å gå inn på prisjakt og se at det ikke er 3070 å oppdrive under 12k og ikke 3080 under 17500 og da med LHR på begge? Det skal i teorien være mulig å snappe opp 3080 Suprim X til 15k fra Proshop kl 14 en dag det legges ut for salg, men erfaringsmessig lar det seg ikke gjøre da det vil komme feilmelding straks man trykker kjøp.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5810917
https://www.prisjakt.no/product.php?p=5799213

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
9 minutes ago, BadCat said:

Jeg blir plaget av folk i nærmiljøet som vil kjøpe 3070 og 3080 til skampris. Greier ikke folk å gå inn på prisjakt og se at det ikke er 3070 å oppdrive under 12k og ikke 3080 under 17500 og da med LHR på begge? Det skal i teorien være mulig å snappe opp 3080 Suprim X til 15k fra Proshop kl 14 en dag det legges ut for salg, men erfaringsmessig lar det seg ikke gjøre da det vil komme feilmelding straks man trykker kjøp.

Nå har det vel vært flere rimeligere 3070 på lager denne uka til godt under 10k, så tenker at situasjonen begynner å bedre seg litt på den modellen iallefall.

Men hvorfor lar du det plage deg? Er det ikke bare å si at du ikke selger?

Lenke til kommentar

Det har vært "rimelige" kort noen uker, men nå er det tørke igjen.

Det er ikke mye rart man får for pengene nå, en lumpen 2-propeller for 7k5.
https://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3060-Ti-EAGLE-OC-LHR-8GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2963105

Skal man for eksempel ha et TUF må man kjempe om det ved et slipp. Ett eneste kort fordelt på alle gribbene som vil kjøpe. Det blir ikke mye på hver. Hvis man er heldig får man karet til seg et vifteblad eller en kondensator.
https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3060-Ti-TUF-OC-V2-LHR-8GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2958580

Lenke til kommentar
49 minutes ago, kjetilkl said:

Men hvorfor lar du det plage deg? Er det ikke bare å si at du ikke selger?

Jeg tipper du hadde blitt temmelig grinete hvis folk satte ut rykte om at du selger mange kort så det blir pågang på telefonen, i meldinger, i sosiale media og på døra.

Folk eier mer folkeskikk her på forumet. I løpet av 11,5 måneder er det kun én som har sendt PM om jeg ville bytte kort med ham.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Beklager å høre, BadCat.

Janteloven i full sving, dessverre :( Paraphrase; "Har ikke jeg, skal jeg f*** meg ødelegge for andre også"...

Skulle nesten ønske at det var (reelle) konsekvenser for å gjøre slikt mot andre.

(Kan du med et enkeltmannsforetak, sende konsulent faktura til de mest plagsomme? Litt som han som hang opp lapp på døra, om at den som ringer på, samtykker til den timeprisen som huseier avgjør. Og vips så var alle dørselgere, etc borte)

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Det er ganske alvorlig. Man ser i avisa at folk som lar seg intervjue eller bli med i reportasje om mining vil være anonym da kriminelle vil ha stor interesse i å vite hvor man kan få tak i relativt store og lett omsettelige verdier.

Ja da har du nok ikke gjort nok selv for å være anonym.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, BadCat said:

Det er ganske alvorlig. Man ser i avisa at folk som lar seg intervjue eller bli med i reportasje om mining vil være anonym da kriminelle vil ha stor interesse i å vite hvor man kan få tak i relativt store og lett omsettelige verdier.

Allerede en jeg har solgt noe mining greier til som har hatt innbrudd, var også en episode i bergen hvor en kar ble ranet med kniv for en PS5

Lenke til kommentar

Verre blir det vel hvis lockdown fortsetter i flere år til. Folks terskel for å bli skurk blir lavere for hver uke som går. Forståelig at mange vil ha PS5 eller skjermkort hvis de bare sitter og ser i veggen på grunn av halvannet år med permittering og ingen utsikter til å få ny jobb. I følge statistikk har ca 15% av vestlig befolkning en gründer i seg så da blir det mange som sitter og venter på bedre tider.

Der kom det varsel og 3080 på lager og helt tomt like raskt som det kom. Er det noen som fikk med seg prisen på 3080 Aorus Extreme? Kan det ha vært 13490?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (29 minutter siden):

Folks terskel for å bli skurk blir lavere for hver uke som går.

Det var å ta litt hardt i synes jeg. Det er neppe skjermkortene dine de fleste kriminelle er interessert i, og interessen for dem er garantert mindre enn hva du tror selv. Montér et skikkelig overvåkningssystem og skaff deg en bedre forsikring om du absolutt er redd for slikt. 

Dagens kriminelle tjener adskillig mer på identitetstyveri og nettkriminalitet (og dette slipper de unna med også) enn innbrudd hos privatpersoner. Er heller hytter/sekundærbolig og slikt det foregår innbrudd i, mens innbrudd i bolig blir det mindre av for hvert år.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte generelt, ikke på meg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal vri det til meg når jeg henviser til hva andre har uttalt.
 

Quote

Dette handler om personvern. For meg blir det å stå fram i avisen med trynet mitt som å skyte meg selv i foten. I tillegg vil jeg heller ikke ha innbrudd. Hadde du (journalisten) spurt hvem som helst som driver med dette, ville de også vært anonyme, sier han.

Forsikring hjelper ikke. Kort uten sperre er uerstattelig. Heller tvilsomt at forsikringsselskapet vil dekke tapt inntekt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hentet et kort i går. Denne gangen var det posten som var synderen i at en pakke så ut som et trekkspill da den kom frem.

Jeg vurderer å kontakte noen oppover i systemet der og høre hvordan de kan forsvare at de kontinuerlig håndterer relativt kostbare forsendelser (verdi tilsvarende månedslønna til de som håndterer pakkene) såpass dårlig. Folk behandler posene som skal i restavfallet bedre enn fraktselskapene behandler pakkene og de posene er ikke verdt noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

Hentet et kort i går. Denne gangen var det posten som var synderen i at en pakke så ut som et trekkspill da den kom frem.

Jeg vurderer å kontakte noen oppover i systemet der og høre hvordan de kan forsvare at de kontinuerlig håndterer relativt kostbare forsendelser (verdi tilsvarende månedslønna til de som håndterer pakkene) såpass dårlig. Folk behandler posene som skal i restavfallet bedre enn fraktselskapene behandler pakkene og de posene er ikke verdt noe.

Det er så enkelt at folk eier ikke respekt for andres eiendom, man ser det når man skal parkere bilen, kjerringa klager hver gang vi er å handler for jeg parkerer lengst unna inngangen, men det er så enkelt at da unngår man at noen tullinger slenger med døra, jeg har ikke tenkt å ha fullt i handlevogns bulker i bilen.

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hva som er relativt "gode" modeller av 3060/70/80 kort? Hva er verdt pengene og bør kjøpes så snart sjansen byr seg, for dem som er ute etter ny gpu? Jeg har ikke lyst på noe støyete varmt buggy tull som jeg kommer til å ergre meg over å ha brukt en liten formue på.

Endret av BlackBabyJesus
Lenke til kommentar
BlackBabyJesus skrev (22 minutter siden):

Kan noen si meg hva som er relativt "gode" modeller av 3060/70/80 kort? Hva er verdt pengene og bør kjøpes så snart sjansen byr seg, for dem som er ute etter ny gpu? Jeg har ikke lyst på noe støyete varmt buggy tull som jeg kommer til å ergre meg over å ha brukt en liten formue på.

Entusiastene vil vel si Asus ROG Strix, jeg sier MSI Suprim x, kjølige og stille kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...