Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Ephrus skrev (12 minutter siden):

Står ingen ting i kjøpsvilkårene til NoN, som gir dem rett til å kansellere slik som de gjorde. Så siter gjerne kilden hos NoN med en link

Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når NetOnNet har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av NetOnNets database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid.

Jeg antar her at Netonnet forbeholder seg retten til å endre ut fra "Maks 1 per kunde" her. At de ikke gir beskjed er selvfølgelig synd, men de tar seg kanskje ikke bryet om de ser samme person har bestilt opp 5-10 skjermkort som alle er på lager.

MariusJS skrev (13 minutter siden):

Proshop sin har jeg ingen problemer med, så nå tror jeg du stokker om på ett eller annet her.

Proshop er også proffe nok til å sende ut en epost, samt refundere pengene.

Proshop sin er nå like utydelig:

På grunn av stor etterspørsel er antall kjøp begrenset til 1 stk. pr. kunden ettersom vi ønsker å imøtekomme så mange som mulig.

Mot Netonnet:

  • Maks 1 stk. per kunde

Angående refundering av penger, så kommer det an på hvor de har plassert regnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

😂 Har opplevd alt av det som nevnes i artikkelen - venter fortsatt på kort fra 17.09 fra en butikk. En annen butikk slettet min bestilling. Rett etterpå økte de prisen og nektet dekningskjøp når jeg kjøpte kort et annet sted. En tredje butikk slettet bestilling for jeg kjøpte kort hos dem tidligere (for ca. 2 måneder siden). Rene Texastilstander.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, MariusJS said:

Konge artikkel

image.png.b5ae3e49cb89260b78d9083bc942d270.png

Her har du ett spørsmål du kan stille til PR ansvarlig hos NoN, mener de virkelig det er hjemmel i kjøpsloven for å kansellere ordre uten å informere kundene?

Vil vel uansett være Forbrukerkjøpsloven, ikke Kjøpsloven.

Men ikke sikkert jeg skriver noen oppfølgingssak til den der, dessverre. Vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (13 minutter siden):

Vil vel uansett være Forbrukerkjøpsloven, ikke Kjøpsloven.

Men ikke sikkert jeg skriver noen oppfølgingssak til den der, dessverre. Vi får se.

Så kan man jo spørre seg hvorfor man har fått lov til å bestille flere kort av noen typer kort mens andre ikke, når kom det systemet der på plass likssom?

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er bra butikkene tok grep, kjipt for endel av dere, men nå er det faktisk mulig å få tak i kort for alle, desverre til kjipe priser. Husk at mange sitter uten kort i det heletatt. Sitter man med 4 3080 og 4 3070-kort synes jeg ikke veldig synd på hen om 3 kort blir kansellert.

Joda, bra at butikkene tar grep sånn sett, men da skal/bør det gjøres skikkelig å på lovlig vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (1 minutt siden):

Da får NoN legge inn fysisk begrensning i systemet som gjør at du ikke kan fullføre kjøpet, hvis du har kjøpt tidligere. Utenom dette eller si maks 1 gpu per kunde totalt, for at de skal være lovlig

Om du bestilte kort i september visste nok NON lite om hvor ille situasjonen kom til å bli så forstår at de ikke sa fra da. At penger ikke automatisk tilbakeføres ved kansellering er jeg enig i at er en uting.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Cowboystrekk said:

Om du bestilte kort i september visste nok NON lite om hvor ille situasjonen kom til å bli så forstår at de ikke sa fra da. At penger ikke automatisk tilbakeføres ved kansellering er jeg enig i at er en uting.

Ordren er fra april, de har sittet på pengene siden da, og kansellerte ordren i går, det var faktisk bare tilfeldig at jeg var inne og sjekket "mine ordre" og så at flere ordre manglet.

 

Men som nevnt mange ganger, å endre "reglene" med tilbakevirkende kraft er neppe lov, samt å være så vag på måten de skriver det er poengløst imo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det beste hadde vært om dem som allerede sitter på et lass med nye grafikkort slutter å legge inn bestillinger. 🙂

En del av dem som skriker høyest her er trolig også en del av dem som bidrar mest til problemet.

Endret av MTH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MTH skrev (4 minutter siden):

Det beste hadde vært om dem som allerede sitter på et lass med nye grafikkort slutter å legge inn bestillinger. 🙂

En del av dem som skriker høyest her er trolig også en del av dem som bidrar mest til problemet.

Det hadde nok vært best ja, men det er ikke en menneskerett (Selv om man noen ganger skulle trodd det) å kjøpe grafikkort og jeg synes heller ikke synd på de som ikke får tak i kort. 

Men nå er jeg ikke like grådige som visse andre her inne heller som bestiller 10-20 kort i slengen, eller hva sier du @MariusJS :lol:

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dragonlove said:

Det hadde nok vært best ja, men det er ikke en menneskerett (Selv om man noen ganger skulle trodd det) å kjøpe grafikkort og jeg synes heller ikke synd på de som ikke får tak i kort. 

Men nå er jeg ikke like grådige som visse andre her inne heller som bestiller 10-20 kort i slengen, eller hva sier du @Mariusjs? :lol:

Haha, sist jeg sjekket er mine penger like mye verdt som alle andres, forøvrig er en del av kjøpene mine kort som går til "friends and family" :) 

Har man ikke fått tak i kort hittil så har man ikke forsøkt, så jeg har 0 sympati

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Haha, sist jeg sjekket er mine penger like mye verdt som alle andres, forøvrig er en del av kjøpene mine kort som går til "friends and family" :) 

Har man ikke fått tak i kort hittil så har man ikke forsøkt, så jeg har 0 sympati

Det sier de alle :lol:

Ja at man ikke har kunnet skaffe seg kort skjønner nå ikke jeg, greitt nok at man ikke kan sitte klistret til skjermen hele tiden og det kan ikke jeg heller men likevel så har jeg nå fått tak i kort.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dragonlove said:

Det sier de alle :lol:

Ja at man ikke har kunnet skaffe seg kort skjønner nå ikke jeg, greitt nok at man ikke kan sitte klistret til skjermen hele tiden og det kan ikke jeg heller men likevel så har jeg nå fått tak i kort.

Tja, jeg er vel den eneste i tråden som har solgt kort til kjøpspris til noen andre her i tråden også? ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...