Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (9 minutter siden):

Haha, sist jeg sjekket er mine penger like mye verdt som alle andres, forøvrig er en del av kjøpene mine kort som går til "friends and family" :) 

Har man ikke fått tak i kort hittil så har man ikke forsøkt, så jeg har 0 sympati

Det er mange som er i en kjip situasjon pga butikker som lover uten å levere. Kjenner en som bestilte 3070 hos komplett i begynnelsa av januar, stod de fikk inn på lager i februar. Like før han skulle få står det utsatt levering til mars, og slik har de flytta hele veien, nå står det estimert september. Det jeg er mest kritisk til er butikker som ikke holder lovet leveringstid etc eller oppgir fiktiv lagerstatus. Jeg bestilte et 3060ti ventus på launchdag hos proshop, stod det var 15+ på lager. Dagene går, så kommer det frem at de aldri har hatt kortet inne og aldri får det inn. Dustin lova levering på samme kort uka etter, så ble det plutselig flytta til medio januar. Elkjøp innfridde heldigvis, men jeg er nok ikke alene om sånne opplevelser.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cowboystrekk said:

Det er mange som er i en kjip situasjon pga butikker som lover uten å levere. Kjenner en som bestilte 3070 hos komplett i begynnelsa av januar, stod de fikk inn på lager i februar. Like før han skulle få står det utsatt levering til mars, og slik har de flytta hele veien, nå står det estimert september. Det jeg er mest kritisk til er butikker som ikke holder lovet leveringstid etc eller oppgir fiktiv lagerstatus.

Jeg har hatt et 3090 i bestilling fra Multicom, som har vært omtrent som dette. Nå står det ikke noe dato, og de nekter å svare på om de har i det hele tatt hatt slike kort inne i perioden.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (14 minutter siden):

Det hadde nok vært best ja, men det er ikke en menneskerett (Selv om man noen ganger skulle trodd det) å kjøpe grafikkort og jeg synes heller ikke synd på de som ikke får tak i kort. 

Nå ble det heller ikke nevnt noe som vanskeligheter knyttet til å skaffe seg kort, så det var ingen som spurte om sympati i den sammenheng. 

Men man vinner ikke akkurat mange sympatipoeng når man er kjent som en massekjøper av grafikkort og/eller kryptominer og klager over avbestilling fra butikken. Da blir det heller å anse som et luksusproblem etter min mening, og selv som prinsippsak mister det mye verdi. 

Ingen har sagt at det er en menneskerett å kjøpe grafikkort, og det er heller ingen menneskerett å kunne hamstre i en global krise.

Lenke til kommentar
Fire skrev (1 minutt siden):

Tenker du på 3070 Ti kortene som ikke er til salgs enda, med plassholder pris på 99 999?

Om det er meg du henviser til så, nei jeg tenker på de Gigabyte Geforce Rtx 3070 Gaming Oc 8g kortene som ble varslet om i varslingstråden.

 

Varslingstråd for grafikkort som er tilgjengelig for bestilling (les første post) - Skjermkort og TV-kort - Diskusjon.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...