Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cardinal skrev (7 minutter siden):

kanskje fordi fremtidige leveranser blir RTX 3080 Strix LHR?  Og at de ikke vil få inn non-LHR?

Blir fort mange slike mailer fremover, er jeg redd

Kort som allerede er solgt skulle ikke bli berørt av LHR etter som jeg forstod og dette er jo kort Non har solgt etter mitt syn, selv om man ikke har fått de ennda.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (12 minutter siden):

Kort som allerede er solgt skulle ikke bli berørt av LHR etter som jeg forstod og dette er jo kort Non har solgt etter mitt syn, selv om man ikke har fått de ennda.

Solgt i nvidia sitt syn er kort som allerede er "solgt" og som faktisk har blitt levert. Produseres vel kun lhr nå. 

Lenke til kommentar

Fikk samme mail. Nå får vi 2-3 mail med 5 virkedagers mellomrom, før det blir helt tyst igjen.

Og slik jeg forstod det, så skal produsentene lage begge typer kort, etter hva de får av chip-sett fra Nvidia.

Hvis butikken leverer et kort med en "feature"/funksjon/etc som jeg ikke er enig i, fordi dette var ikke på produktsiden da jeg kjøpte i 2020, så blir det mye morro med Forbrukerrådet og Klagenemnder, osv. Hvis kortet jeg vil ha blir "umulig" å skaffe, så blir det snakk om kompensasjon, vil jeg tror. Evt en oppgradering til nærmeste kort uten LHR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gyrofalc0n skrev (25 minutter siden):

Fikk samme mail. Nå får vi 2-3 mail med 5 virkedagers mellomrom, før det blir helt tyst igjen.

Og slik jeg forstod det, så skal produsentene lage begge typer kort, etter hva de får av chip-sett fra Nvidia.

Hvis butikken leverer et kort med en "feature"/funksjon/etc som jeg ikke er enig i, fordi dette var ikke på produktsiden da jeg kjøpte i 2020, så blir det mye morro med Forbrukerrådet og Klagenemnder, osv. Hvis kortet jeg vil ha blir "umulig" å skaffe, så blir det snakk om kompensasjon, vil jeg tror. Evt en oppgradering til nærmeste kort uten LHR.

Slik jeg forstår det er kortene identiske, bare at det ene eksemplaret har sperre. Jeg tror du stiller svakt i en evt klage. Du har da fått grafikkortet med samme spec som du bestilte. At det ikke er full fres i mining er irrelevant, da et grafikkort er produsert for nettopp grafikkoperasjoner.

Lenke til kommentar
lucky666 skrev (Akkurat nå):

Slik jeg forstår det er kortene identiske, bare at det ene eksemplaret har sperre. Jeg tror du stiller svakt i en evt klage. Du har da fått grafikkortet med samme spec som du bestilte. At det ikke er full fres i mining er irrelevant, da et grafikkort er produsert for nettopp grafikkoperasjoner.

Er en grunn til at kortene blir merket med LHR og da er det egentlig ett annet produkt enn det man har bestillt, har ingenting å si om det er laget for gaming da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (19 minutter siden):

Er en grunn til at kortene blir merket med LHR og da er det egentlig ett annet produkt enn det man har bestillt, har ingenting å si om det er laget for gaming da.

Blir kortene merket på produktsiden til de forskjellige butikkene, slik at kunden kan se hva som er hva? Ser at nvidia skal programmere drivere bla for å sperre kortene. Skal de kjøre med to forskjellige drivere til 30xx serien da tro?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Sintox skrev (2 timer siden):

Noen som har fått RTX 3080 ROG Strix fra NoN bestilt 25.04 med forventet levering 28.05? Fikk nettopp mail om at produktet som jeg har bestilt finnes ikke på lageret deres etc. 

Til meg har de hver fredag sendt ut en tilsvarende mail om min bestilling på MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G.
Har aldri fått noen dato, men håper fortsatt på at jeg får det om ikke så lenge...

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett ikke at NVIDIA er dem som sitter igjen med problemene her. Det er nok nettbutikkene som har tatt altfor mange forhåndsbetalinger som får et eventuelt problem med kjøpsloven når det ikke finnes flere ikke-LHR kort igjen på markedet.

Minere kan like godt akseptere nederlaget, for man får nok ikke et ikke-LHR kort uansett hvor hardt man prøver om det er et LHR-kort som kommer i posten.

Sitat

Hvis butikken leverer et kort med en "feature"/funksjon/etc som jeg ikke er enig i, fordi dette var ikke på produktsiden da jeg kjøpte i 2020, så blir det mye morro med Forbrukerrådet og Klagenemnder, osv. Hvis kortet jeg vil ha blir "umulig" å skaffe, så blir det snakk om kompensasjon, vil jeg tror. Evt en oppgradering til nærmeste kort uten LHR.

Det spørs jo da om man kan regne miningytelse som en gyldig "funksjon" av produktspesifikasjonene, noe som det sannsynligvis ikke er. Her kan man nok lett argumentere for at mining ikke er markedsført som et gyldig bruksområde for GeForce-serien, og at NVIDIA dermed ikke bryter noen løfter ovenfor forbrukerne. Hadde NVIDIA markedsført forventet hashrate ved lansering av kortene sine hadde man gjerne fått et problem med etterbestillinger, men her får man nøyaktig hva man har bestilt i følge NVIDIAs lovnader og hva man da forventer utover det er fullstendig irrelevant. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gyrofalc0n skrev (4 minutter siden):

For meg som ikke miner, så vil fortsatt et LHR kort gi meg færre mulige kjøpere i brukt markedet, når jeg en gang skal oppgradere igjen. Ergo mest sannsynlig en "dårligere" salgspris, som ikke er store greiene for meg, men fortsatt surt. 🤷‍♂️

Det spørs jo når du skal oppgradere igjen. Om du ser etter et nytt kort om 2-4 år er det svært sannsynlig at Ethereum-mining er noe irrelevant som tilhører fortiden. Jeg ser ikke for meg at LHR kommer til å ha noe å si for prisen da. 

Lenke til kommentar
Sintox skrev (På 28.5.2021 den 11.54):

Noen som har fått RTX 3080 ROG Strix fra NoN bestilt 25.04 med forventet levering 28.05? Fikk nettopp mail om at produktet som jeg har bestilt finnes ikke på lageret deres etc. 

Bestilte 3080 Strix fra NoN for et halvt år siden og har ikke fått den mailen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...