Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, 1stn00b said:

Har 17/09/2020 15:16, står september hos meg :( 

Gjentar meldingen jeg postet her for 21 timer siden:

Dessverre betyr ikke bekreftet tidspunkt noe for sortering, men derimot ordrenummer. For sammenligningen ble min ordre 378991xx med TUF endret til TUF OC levert for ca 3 uker siden.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, ps5 said:

Gjentar meldingen jeg postet her for 21 timer siden:

Dessverre betyr ikke bekreftet tidspunkt noe for sortering, men derimot ordrenummer. For sammenligningen ble min ordre 378991xx med TUF endret til TUF OC levert for ca 3 uker siden.

Tidligere bestilling = lavere ordrenr, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, ManglerGPU said:

Tidligere bestilling = lavere ordrenr, eller?

Har flere eksempler på at jeg har lagt inn ordre FØR andre, har LAVERE ordrenummer enn andre og de får kort før meg. 

Elkjøp er no skikkelig ubrukelige. "Nei vi kan ikke se noen feil her.." KS er totalt blottet for innsikt/forståelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (21 timer siden):

Jeg vet ikke hva som er verst - at Asus nekter å oppgi den informasjonen (hvilket ikke egentlig overrasker meg, siden det er Asus det dreier seg om) eller at Fjasboka har blokkert den videoen fra å bli lagt ut hos dem pga. flere brukere har rapportert den som fornærmende.

Et lite "right to repair"-sidesprang her: jeg spurte Asus for en tid tilbake om hvordan jeg skulle åpne min Asus N73Jn laptop (som jeg skrev var kjøpt 2010, fordi det var et obligatorisk felt) for å bytte kjølepasta og gi maskinen en generell rengjøring innvendig. Jeg så først en video på hvordan åpne maskinen, men alt satt like godt fast selv etter å ha fjernet alle de nødvendige skruene.

Så jeg spurte Asus om en servicemanual og at jeg ønsket å bytte kjølepasta. Fikk svar tilbake at de ikke hadde servicemanualer - det fantes ikke. Og Asus support anbefalte videre at jeg sendte maskinen inn så en Asus tekniker kunne gjøre jobben på en "trygg og sikker måte". 3 ganger gjentok jeg at dette var en 10 år gammel maskin! Så maskinen er ennå ikke blitt skrudd opp, sammen med CPU-en jeg ønsket å prøve å oppgradere til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, PaladinNO said:

Jeg vet ikke hva som er verst - at Asus nekter å oppgi den informasjonen (hvilket ikke egentlig overrasker meg, siden det er Asus det dreier seg om) eller at Fjasboka har blokkert den videoen fra å bli lagt ut hos dem pga. flere brukere har rapportert den som fornærmende.

Et lite "right to repair"-sidesprang her: jeg spurte Asus for en tid tilbake om hvordan jeg skulle åpne min Asus N73Jn laptop (som jeg skrev var kjøpt 2010, fordi det var et obligatorisk felt) for å bytte kjølepasta og gi maskinen en generell rengjøring innvendig. Jeg så først en video på hvordan åpne maskinen, men alt satt like godt fast selv etter å ha fjernet alle de nødvendige skruene.

Så jeg spurte Asus om en servicemanual og at jeg ønsket å bytte kjølepasta. Fikk svar tilbake at de ikke hadde servicemanualer - det fantes ikke. Og Asus support anbefalte videre at jeg sendte maskinen inn så en Asus tekniker kunne gjøre jobben på en "trygg og sikker måte". 3 ganger gjentok jeg at dette var en 10 år gammel maskin! Så maskinen er ennå ikke blitt skrudd opp, sammen med CPU-en jeg ønsket å prøve å oppgradere til.

Heldigvis finnes det representanter fra asus som oppgir pædd tjukkelser fra asus på reddit etc, og folk som Safedisk og Shamino som kommer med betabioser og andre triks som redder dagen for overklokkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du er heldig om du får over 12k for et 3070, selv om det er snakk om suprim 
solgt 1 suprim for ca 2 uker siden, fikk 12 for den 
3070 + psu ble solgt for 13k 

Virker ikke som at prisen har endret seg fra hva den var for 1-2 mnd siden

Edit : du tenker kanskje på butikkpris og ikke videresalg 

Endret av ilalo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 20.5.2021 den 17.18):

Har noen hørt fra Dustin i det siste? Svaret jeg fikk sist var så lite entusiastisk at jeg tviler på at jeg orker å kontakte de igjen. Det føles omtrent som å spørre en bussjåfør som kjører med bind for øynene om hvor langt det er til neste stopp.

BQPYH9YU6sbLHxBnN4Et6f1qSRr52yhjhPu5RK7b

Her lukter det klipp og lim.

Quote Dustin:

Når det kommer til skjermkort så er det mangel på råvarer oppimot produksjon som er en av årsakene til at kortet du har bestilt ikke har kommet inn til lager enda. Per nå har vi ingen bekreftet/estimert dato for når kortet kommer inn til vårt lager. Vi oppdaterer deg per e-post så fort det foreligger en oppdatering.

Lenke til kommentar
FonkyKong skrev (22 minutter siden):

Quote Dustin:

Når det kommer til skjermkort så er det mangel på råvarer oppimot produksjon som er en av årsakene til at kortet du har bestilt ikke har kommet inn til lager enda. Per nå har vi ingen bekreftet/estimert dato for når kortet kommer inn til vårt lager. Vi oppdaterer deg per e-post så fort det foreligger en oppdatering.

For noe bs, begrensiningen er ikke bare råvarer. Produksjonen hos TMC er jo 100%, mer råvare hjelper lite i en slik situasjon 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Cowboystrekk said:

Tsmc produserer for AMD, Samsung for Nvidia, det er lite GDDR6 minne og, flere mangler på en gang. 

Folk mangler også tolmodighet til å vente, og mangler evne til å bare kjøpe ett skjermkort av gangen :p

Det er nå utrolig mange som har kjøpt flere enn ett 30 serie skjermkort. Ja dette er både gamere, scalpere og minere. Mange er ofte alt på en gang ;)

Skulle ikkje forundre meg om nvidia har pumpet ut flere 30 serie skjermkort enn de gjorde med 20 serie kort på samme antall måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...