Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MTH skrev (20 minutter siden):

Om disse kortene er uaktuelle er det mulig det blir litt lettere å skaffe seg et 3060 eller vanlig 3070 etter hvert som ikke-LHR modeller fases fullstendig ut i løpet av de neste månedene. Prisene blir trolig ikke så mye snillere, men må man ha et kort har jeg sett mange 3060 kort tilgjengelig de siste månedene, og forhåpentligvis blir noen kort liggende litt lengre ute etter hvert. 

Jeg ville derimot ikke satset på å mine shitcoins for å redusere tapet mitt om jeg måtte kjøpt et kort til disse prisene, og for mange lar det seg ikke gjøre heller. 

3060, 3070 og 3080 blir ikke laget lenger og de som blir laget er kun for de som har forhåndsbestillt

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (8 minutter siden):

Det er ikke helt sant. Man kan fortsatt kjøpe 3070 hos proshop, og det er ikke mange dager siden elkjøp la ut kort.

Så du mener de blir laget på bakrommet hos Elkjøp og Proshop da eller? kortene kommer jo med båt fra Kina stort sett og de får nok inn noen batcher nå og da, samt noen som leverer i retur osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Dragonlove said:

3060, 3070 og 3080 blir ikke laget lenger og de som blir laget er kun for de som har forhåndsbestillt

Det ble vel sagt at begge korttyper kom til å bli produsert om-hverandre (non-LHR og LHR) i en periode, helt uavhengig av 3070TI/3080TI-release. Så jeg har forstått det som at både 3060/3070/3080 non-LHR og 3060/3070/3080 LHR kommer til å produseres parallelt, i tillegg til da evt. 3070TI og 3080TI.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dragonlove said:

Så du mener de blir laget på bakrommet hos Elkjøp og Proshop da eller? kortene kommer jo med båt fra Kina stort sett og de får nok inn noen batcher nå og da, samt noen som leverer i retur osv...

Om Elkjøp og Proshop lager kort på bakrommet vet jeg ingenting om, men at alle nyproduserte non-lhr 3070- og 3080-kort går til backorders er ikke sant (Hvorfor legges de ut for salg hvis de, som du sier, kun går til reserverte kunder?)

Endret av ManglerGPU
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jocke skrev (1 minutt siden):

Det ble vel sagt at begge korttyper kom til å bli produsert om-hverandre (non-LHR og LHR) i en periode, helt uavhengig av 3070TI/3080TI-release. Så jeg har forstått det som at både 3060/3070/3080 non-LHR og 3060/3070/3080 LHR kommer til å produseres parallelt, i tillegg til da evt. 3070TI og 3080TI.

Ja de må vel produsere det de allerede har solgt.

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (Akkurat nå):

Om Elkjøp og Proshop lager kort på bakrommet vet jeg ingenting om, men at alle produserte non-lhr 3070- og 3080-kort går til backorders er ikke sant (Hvorfor legges de ut for salg hvis de, som du sier, kun går til reserverte kunder?)

Nei detvet jeg ikke, er ikke mulig å bli klok på nettbutikkene.

Lenke til kommentar
jocke skrev (15 minutter siden):

Det ble vel sagt at begge korttyper kom til å bli produsert om-hverandre (non-LHR og LHR) i en periode, helt uavhengig av 3070TI/3080TI-release. Så jeg har forstått det som at både 3060/3070/3080 non-LHR og 3060/3070/3080 LHR kommer til å produseres parallelt, i tillegg til da evt. 3070TI og 3080TI.

Jeg mener det er noe liknende jeg har fått med meg, altså at det er snakk om en overgangsperiode hvor sluttmålet er en fullstendig utfasing av de gamle brikkene uten sperre.

Overgangsfasen skal visstnok være opp til hver enkelt AIB så langt jeg husker, og det eksisterer så langt ingen kilder som sier at alle AIB-partnerne kommer til å oppfylle alle utestående ordrer for kort uten sperre.

At alle som har bestilt "mining-kort" får det er antakelser og ønsketenking frem til mer informasjon eksisterer. Det er så langt ingenting juridisk i veien for at nettbutikker kan sende LHR-kort til alle med utestående ordrer.

Endret av MTH
Lenke til kommentar
9 minutes ago, MTH said:

Jeg mener det er noe liknende jeg har fått med meg, altså at det er snakk om en overgangsperiode hvor sluttmålet er en fullstendig utfasing av de gamle brikkene uten sperre.

Overgangsfasen skal visstnok være opp til hver enkelt AIB så langt jeg husker, og det eksisterer så langt ingen kilder som sier at alle AIB-partnerne kommer til å oppfylle alle utestående ordrer for kort uten sperre.

At alle som har bestilt "mining-kort" får det er antakelser og ønsketenking frem til mer informasjon eksisterer. Det er så langt ingenting juridisk i veien for at nettbutikker kan sende LHR-kort til alle med utestående ordrer.

Jeg er ingen jurist, men det høres litt rart ut at nettbutikker uten videre sender LHR når man har bestilt "et annet produkt". Det er greit nok at man får tilbudet og deretter takker ja/nei. Men at de direkte sender LHR uten å gi beskjed...tviler

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (15 minutter siden):

Jeg er ingen jurist, men det høres litt rart ut at nettbutikker uten videre sender LHR når man har bestilt "et annet produkt". Det er greit nok at man får tilbudet og deretter takker ja/nei. Men at de direkte sender LHR uten å gi beskjed...tviler

Hvilket annet produkt?

 

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (1 minutt siden):

Et LHR-kort er ikke det samme produktet som et non-LHR-kort. Derfor er nettbutikkene også nødt til å merke disse kortene som LHR, nettopp for å skille på disse to produktene.

Har noen nettbutikker merket det slik enda? Eller har ikke LHR kortene kommet til butikkene enda? Har norske butikker fått et krav på merking eller er det kun "service"?

 

 

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (17 minutter siden):

Jeg er ingen jurist, men det høres litt rart ut at nettbutikker uten videre sender LHR når man har bestilt "et annet produkt". Det er greit nok at man får tilbudet og deretter takker ja/nei. Men at de direkte sender LHR uten å gi beskjed...tviler

Teknisk sett har man ikke bestilt et annet produkt. LHR eller ikke så får man det produktet man i utgangspunktet ble markedsført. Dersom man selv mener man bestilte noe annet er ikke dette et gyldig grunnlag for en solid sak da det aldri har blitt lovet noe som helst når det kommer til hashrate og mining. 

Hva man mener man har fått og hva man faktisk har kjøpt er to forskjellige ting. Man har kjøpt et grafikkort ment for gaming (og andre markedsførte bruksområder) som man bruker til mining, og da har man ikke noe man skulle sagt om levert hashrate ikke lever opp til forventingene på et senere tidspunkt.

Nå tviler jeg på at butikkene praktiserer en like streng tilnærming, men LHR-merkingen er ingen innrømmelse fra verken NVIDIA eller nettbutikkene om at man får et annet produkt. Jeg tipper de fleste får hva de har "bestilt" etter hvert, og hvis ikke er det ingenting som hindrer folk fra å kansellere bestillingen sin.

Lenke til kommentar
51 minutes ago, MTH said:

At alle som har bestilt "mining-kort" får det er antakelser og ønsketenking frem til mer informasjon eksisterer. Det er så langt ingenting juridisk i veien for at nettbutikker kan sende LHR-kort til alle med utestående ordrer.

Slutt å dikte opp eventyr. Det er bestemte produktnummer for de kortene som har blitt bestilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, MTH said:

Teknisk sett har man ikke bestilt et annet produkt. LHR eller ikke så får man det produktet man i utgangspunktet ble markedsført. Dersom man selv mener man bestilte noe annet er ikke dette et gyldig grunnlag for en solid sak da det aldri har blitt lovet noe som helst når det kommer til hashrate og mining. 

Hva man mener man har fått og hva man faktisk har kjøpt er to forskjellige ting. Man har kjøpt et grafikkort ment for gaming (og andre markedsførte bruksområder) som man bruker til mining, og da har man ikke noe man skulle sagt om levert hashrate ikke lever opp til forventingene på et senere tidspunkt.

Nå tviler jeg på at butikkene praktiserer en like streng tilnærming, men LHR-merkingen er ingen innrømmelse fra verken NVIDIA eller nettbutikkene om at man får et annet produkt. Jeg tipper de fleste får hva de har "bestilt" etter hvert, og hvis ikke er det ingenting som hindrer folk fra å kansellere bestillingen sin.

Man får jo teknisk sett ikke det samme produktet hvis det på noe som helst måte har blitt endret? Jeg påstår på ingen måte at folk har krav på noe som helst, men jeg klarer virkelig ikke å se hvordan lhr og non-lhr er ett og samme produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...