Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Vannlinjen said:

Det stemmer ikkje. Du har berre rett ny vare viss dei har tilsvarande (noko som i mange tilfelle tyder akkurat same vare). Har dei ikkje det på lager so får du pengane. 

Nei, når pengene først er betalt har selger ingen rett til å kreve kjøpet hevet. Tvert imot har du rett (innenfor visse grenser) til å kjøpe varen hos noen andre og få mellomlegget tilbake fra selger. Problemet nå er bare det at det ikke er noen andre som kan skaffe varen heller.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare bemerke at

Hvis en skriver et skriv  der en trekker frem alle rettigheter en har  som forbruker og Hva butikkenes plikter til å holde en bindende salg/kjøps avtale. Så har ikke butikkene lov å si opp/kanselere denne.. de kan tilby seg å gi erstatning i form av penger. Men kunden kan takke nei og kreve at varen skal repareres eller erstattes med ny eller bedre vare (aldri dårligere) og det innen rimelig tid.

Forbrukerkjøpsloven er helt klar på dette..

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kjetil Lura said:

Kortene jeg har koster 5000 mere enn da jeg kjøpte dem. Så penger på konto er meget bra.

Trist at du må betale en md lønn for 3090 kort,

Mener du at butikken gir deg tilbake penger  like mye som da du betalte for disse kortene, eller  med utgangspunkt i dagens priser ?

Lenke til kommentar

"Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader."

Hvis komplett faktiskt ikke har peiling naar kort kjemmer kan man jo se det som litt umulig. Iom prisene gaar opp hvar dag er det mulig at de taper peng og. Sa tvil pa at det er saa klar.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, rfm said:

"Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader."

Hvis komplett faktiskt ikke har peiling naar kort kjemmer kan man jo se det som litt umulig. Iom prisene gaar opp hvar dag er det mulig at de taper peng og. Sa tvil pa at det er saa klar.

Urimelige kostnader innebærer ikke noen få tusenlapper ekstra på et skjermkort til 20-25.000 kroner

 

Urimelige kostnader brukes som oftest  når en vare har gått ut av produksjon og om kunden forlanger å få reparert en vare som koster 100 kroner og det vil koste mange tusen å få denne reparert.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Ephrus said:

reklamasjon er jo egentlig penger tapt på en måte, siden det er en utgift for butikken

Går varen istykker før det har gått et år.. Så får butikken ny vare fra fabrikken. Noe administrasjons kostnader blir det jo men  det er sånn business funker.... det finnes mandags produkter...   om en er uheldig å få en av disse mandags produktene eller om du har funnet et godt tilbud  halv pris.. så kan ikke butikken heve kjøpet når en kunde reklamerer. Hvis et av mine skjermkort ikke funker DOA etc   og jeg har brukt mye av min TID på å skaffe meg kortet så selvsagt skal jeg ha ny vare/reparert, innen rimelig tid = neste mottak av skjermkortet. Hvis en ikke har noen andre skjermkort å bruke på pc mens en venter på reparasjon/nytt kort så vil jeg tro at komplett kan grave frem et 1000/2000 kort  som kunden kan få låne

Lenke til kommentar

Bestilte en pc den 26  feb. med 3080 som skulle ta 3-6 dager å produsere. Ringte inn den 29 og de bekreftet at delene var på lager, hadde jeg bestilt så var kortet reservert til meg. ukene går. På mandag ringe jeg og spurte hva som skjer, og spurte om de kunne slenge med esken til skjermkortet om de hadde liggende. null stress, pcen var straks ferdig og det skulle ordnes. Igår (tirsdag) fikk jeg mail om at det manglet en del. De manglet esken og skulle derfor vente med å sende den. Senere på dagen fikk jeg ny mail. De manglet skjermkort men jeg ville få tilsendt pcen så snart de fikk inn nytt 3080 kort. hva faen. 3 uker på å fortelle meg at skjermkortet plutselig mangler. Kan jeg kreve en bedre del/oppgradering av pc?

Lenke til kommentar
dan992 skrev (3 timer siden):

Bestilte en pc den 26  feb. med 3080 som skulle ta 3-6 dager å produsere. Ringte inn den 29 og de bekreftet at delene var på lager, hadde jeg bestilt så var kortet reservert til meg. ukene går. På mandag ringe jeg og spurte hva som skjer, og spurte om de kunne slenge med esken til skjermkortet om de hadde liggende. null stress, pcen var straks ferdig og det skulle ordnes. Igår (tirsdag) fikk jeg mail om at det manglet en del. De manglet esken og skulle derfor vente med å sende den. Senere på dagen fikk jeg ny mail. De manglet skjermkort men jeg ville få tilsendt pcen så snart de fikk inn nytt 3080 kort. hva faen. 3 uker på å fortelle meg at skjermkortet plutselig mangler. Kan jeg kreve en bedre del/oppgradering av pc?

Hos Komplett?

Lenke til kommentar

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Lenke til kommentar
Karduchi skrev (16 minutter siden):

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Det høres jo ikke helt lovlig ut. De må jo tilby å reparere eller erstatte med tilsvarende vare. Klarer de ikke de må de vel erstatte med tilsvarende gjenskaffelsesverdi (hva tilsvarende vare koster på finn.no f.eks))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...