Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

ps5 skrev (4 minutter siden):

Komplett gir i ordinære tilfeller ny vare (ihvertfall tidligere), men med 30xx er dette vel knapt mulig med mindre man kan vente noen måneder.

Da burde de legge dpeg til først i køen når de for inn flere kort, evt legge ett kort til siden når de får neste leveranse av samme type kort / tilsvarende  , og sende til deg

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, idleman_2 said:

Komplett er dårlig på rma... du får penger og ikke ny vare som en har rett på ifølge forbruker kjøpsloven...

 

Nei, de er meget bra på rma. Venter på svar på ett 2080Ti. 3090 fikk jeg penger på konto.

Var ikke 3090 på lager, er heller ikke 2080Ti på lager. Så derfor får du verdien av kortet utbetalt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (4 minutter siden):

Komplett er dårlig på rma... du får penger og ikke ny vare som en har rett på ifølge forbruker kjøpsloven...

 

Det stemmer ikkje. Du har berre rett ny vare viss dei har tilsvarande (noko som i mange tilfelle tyder akkurat same vare). Har dei ikkje det på lager so får du pengane. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Vannlinjen said:

Det stemmer ikkje. Du har berre rett ny vare viss dei har tilsvarande (noko som i mange tilfelle tyder akkurat same vare). Har dei ikkje det på lager so får du pengane. 

Greia er at du vil ha ny vare.. spesielt i disse dager når prisene  på skjermkortene går opp

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vannlinjen skrev (1 minutt siden):

Ja klart. Men det er ikkje akkurat Komplett sin feil at situasjonen er som han er.

Da må de tilby å sende deg et nytt kort når de får inn neste leveranse, noe som er fullt mulig. 

EDIT: Ikke sikker på dette, men i denne situasjonen så burde de muligens holdt igjen noen kort i tilfelle rma. Selv om dette suger for komplett sin del.

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
1 minute ago, idleman_2 said:

Forbrukerkjøpsloven sier: En har rett/krav på å få varen reparert eller ny vare.. Tar det laaang tid har en rett på å få lånt en tilsvarende vare..  (mulig forbrukerkjøpsloven sier at 3060-3070 er bra nok som låneprodukt til 3090 kan sendes til deg)

Men skjer det i praksis? Nei.. Gidder ikke hyre inn advokat for å få lånekortet man har krav på akkurat 🤣

Lenke til kommentar
1 minute ago, idleman_2 said:

Forbrukerkjøpsloven sier: En har rett/krav på å få varen reparert eller ny vare.. Tar det laaang tid har en rett på å få lånt en tilsvarende vare..  (mulig forbrukerkjøpsloven sier at 3060-3070 er bra nok som låneprodukt til 3090 kan sendes til deg)

Seriøst? Vil heller har 20k/15K på konto, da kan jeg velge når jeg vil kjøpe ett til 3090?

Lenke til kommentar
Just now, idleman_2 said:
1 minute ago, idleman_2 said:

Er komplett som er vanskelige..  de får stadig vekk nye kort på lager.. og de kan plukke ut varer før disse havner i lager systemet dems

Er jo bra vi har en ekspert her som kan holde oss oppdatert på det som skjer!

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, justus said:

Men skjer det i praksis? Nei.. Gidder ikke hyre inn advokat for å få lånekortet man har krav på akkurat 🤣

En kan jo gå til gruppesøksmål mot komplett eller gå til VG, Dagbladet, TV2(hjelper deg)

Komplett sender nok  de defekte kortene/eller rapporterer til fabrikk om defekte kort og får tilsendt nye...  så hvorfor komplett skal være så vanskelige skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Vil heller har 20k/15K på konto, da kan jeg velge når jeg vil kjøpe ett til 3090?

Så du vil altså bruke 2-3000 ekstra for et nytt 3090 kort og  til tilfeldighetene at du får tak i et nytt kort til innen noen uker

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kjetil Lura said:

Seriøst? Vil heller har 20k/15K på konto, da kan jeg velge når jeg vil kjøpe ett til 3090?

så MÅ du bruke masse tid og energi på å skaffe deg et nytt 3090 kort som koster kanskje 10.000 mere   når du kjøpte strix 3090 kostet denne kanskje 20-21.000  og når du endelig finner et til salgs så koster denne 32.000    er det ok ?

Lenke til kommentar

Dette sporet jo voldsomt av i rasende tempo, men tilbake til "undertrådens" start: Man har noe igjen for å gå for mer påkostede kort fra troverdige leverandører -men det er fremdeles ingen garanti for et "feilfritt" eierskap. Og valgmulighetene i disse dager er vel mer begrenset enn noen gang tidligere slik at også innstegsmodellene får sin sjanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...