Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Tror kanskje Netonet burde se på ordresystemet sitt.
Status virker ganske random.
Venter fortsatt på ett kort som har stått som levert siden 13.02
Fikk for over 15 minutter siden ordrebekreftelse på email for "KFA2 GeForce RTX 3070 1-Click OC 8 GB" som ble lagt ut over.
Ordren er fortsatt ikke listet på "Mine sider" hos Netonnet.
Bra jeg tok det på faktura denne gangen siden de liker å trekke umiddelbart. 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW
1 minute ago, isa said:


Fikk for over 15 minutter siden ordrebekreftelse på email for "KFA2 GeForce RTX 3070 1-Click OC 8 GB" som ble lagt ut over.
Ordren er fortsatt ikke listet på "Mine sider" hos Netonnet.
 

Jeg bestilte også KFA2 GeForce RTX 3070 på Netonnet nå. Når vet jeg om jeg har fått kort? Har de noe ala "reservert" på elkjøp?

Lenke til kommentar
1 minute ago, justus said:

Jeg bestilte også KFA2 GeForce RTX 3070 på Netonnet nå. Når vet jeg om jeg har fått kort? Har de noe ala "reservert" på elkjøp?

Det eneste jeg kan si sikkert at det både Netonet og Elkjøp har ypperlige ordresystemer hvor status alltid er korrekt. 😂

Har fortsatt flere med reservert hos Elkjøp som er levert for lenge siden

Lenke til kommentar
5 minutes ago, muuha said:

jeg betalte med visa, beløp ble bare reservert

Jepp, random

Hadde 2 order inne fra før hvor begge var betalt med Vipps

En ble umiddlerbart (13.02) satt til levert og den neste står til mottatt (11.03).

Den første er trukket, den andre er ikke

Så jeg har en som står levert, en mottat og en som ikke finnes

Endret av isa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Et hot tips er å ha denne tråden oppe også hører du et lite plopp når det kommer en ny melding. Jeg har fått tak i flere kort bare ved å ha denne tråden oppe mens jeg driver med annet på PCn. Hvis ikke så er det å sette seg på venteliste og notify me på så mange kort som mulig..

Lenke til kommentar
isa skrev (20 minutter siden):

Ordren er fortsatt ikke listet på "Mine sider" hos Netonnet.

Mine ordrer denne uken hos Netonnet er ikke listet, men alle fra tidligere er der.
Har fått bekreftelse på mail på alt så regner med det er greit.
 

Lenke til kommentar
justus skrev (Akkurat nå):

Et hot tips er å ha denne tråden oppe også hører du et lite plopp når det kommer en ny melding. Jeg har fått tak i flere kort bare ved å ha denne tråden oppe mens jeg driver med annet på PCn. Hvis ikke så er det å sette seg på venteliste og notify me på så mange kort som mulig..

Takk. Ja jeg har denne chatten oppe, men er som regel tomt 😊 har masse varsler registrert men enda ikke fått noen.

Lenke til kommentar
Skallgrimz skrev (18 minutter siden):

Skulle gjerne gjort det. Men kan ikke i forhold til jobb

Samme utfordring her, jeg har ikke mulighet til å kunne F5 regelmessing, fordi jeg er ikke en kontorslave som sitter på PC-en 24/7

 

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Kalmarnir skrev (11 minutter siden):

Har aldrig hört talas om kfa2.. Är det ok kort? 
 

Är dåligt insatt på grafikkort och komponenter generellt nu för tiden 😛

Er egentlig Galax sin europeiske versjon. Forkortelsen KickFuckinAss2 kan man jo diskutere hvor «kul» er, men de kortene jeg har hatt er helt greie.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Vannlinjen said:

Generelt sett so har det ikkje so mykje å seia kva kort ein kjøper. 5 års reklamasjonsrett i Noreg uansett på skjermkort.

Vel og bra det, men når først noe går galt bør man ikke ha det travelt. Leverte en 2080 Pny for en måned siden på Elkjøp med relativt greit forståelig feil (klarer ikke kjøre stabilt på stock memspeed) og venter nå i spenning mens den har gått til verksted 2 for feilsøking da verksted 1 gav opp. Spennende om ikke annet (men man bør ha noen ekstra kort liggende da lånekort bare er å glemme).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (42 minutter siden):

Vel og bra det, men når først noe går galt bør man ikke ha det travelt. Leverte en 2080 Pny for en måned siden på Elkjøp med relativt greit forståelig feil (klarer ikke kjøre stabilt på stock memspeed) og venter nå i spenning mens den har gått til verksted 2 for feilsøking da verksted 1 gav opp. Spennende om ikke annet (men man bør ha noen ekstra kort liggende da lånekort bare er å glemme).

Trist sak, men detta har vel meir å gjera med kor du kjøpte kortet hen enn med sjølve merket. Elkjøp generelt har ganske so dårleg og treig sørvis når det kjem til garanti-/reklamasjonssaker. Hadde kortet vore kjøpt på Komplett hadde du nok fått att pengane ganske kjapt då dei testar kortet sjølv. Det er i alle fall mi røynsle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Vannlinjen said:

Trist sak, men detta har vel meir å gjera med kor du kjøpte kortet hen enn med sjølve merket. Elkjøp generelt har ganske so dårleg og treig sørvis når det kjem til garanti-/reklamasjonssaker. Hadde kortet vore kjøpt på Komplett hadde du nok fått att pengane ganske kjapt då dei testar kortet sjølv. Det er i alle fall mi røynsle.

Komplett er dårlig på rma... du får penger og ikke ny vare som en har rett på ifølge forbruker kjøpsloven...

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, idleman_2 said:

Komplett er dårlig på rma... du får penger og ikke ny vare som en har rett på ifølge forbruker kjøpsloven...

 

Komplett gir i ordinære tilfeller ny vare (ihvertfall tidligere), men med 30xx er dette vel knapt mulig med mindre man kan vente noen måneder.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...