Gå til innhold

Tesla battery day: Om alle spekulasjonene slår til kan det bety dårlige nyheter for konkurrentene


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, oophus3do said:

Ja, noe må de jo ha. Altså håper jeg dagens nyheter viser produksjon og en linje som fungerer, og et produkt som kjører rundt med det allerede. Hvis ikke er jeg redd nyhetene ikke tilfredsstiller om det omhandler enda en presentasjon som kun i stor grad omhandler en fremtid "der fremme" man ikke kan ta og føle på. Det å vise produksjonslinje, og herjing med et produkt som har cellene i seg blir straks noe man føler man kan "ta og føle" på, og ting blir straks mer reelt.

Tror ikke du blir skuffet i forhold til dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (12 timer siden):

"Bottom line, Tesla’s ride-hailing service could spell disaster for Uber and Lyft. Already trading at roughly half their IPO prices, both are unprofitable today, even more so after the coronavirus crisis. If it were to launch its ride-hailing service within the next year, as fears of crowded subways and buses linger, Tesla could capitalize on pent up demand, perhaps hiring former or current Uber and Lyft drivers"image.png.e420a582c0c3acb7058e0a4e02873ca3.png

Tolk dette i den retningen folk ønsker. Det passer dog dårlig med FSD lovnadene til i år, og det begynner å dra seg til. 

For noen måneder siden så mente ARK at Tesla skulle være verdt mer enn hele verden til sammen pga. sjåførløse biler. Nå er budskapet endret til at Tesla vil gjøre suksess ved å gå inn i et ordinært og beinhardt taxi-marked hvor aktørene ikke gjorde annet enn å tape penger, selv FØR en korona-epidemi sendte markedet videre ned i dass.

Solid analyse fra ARK igjen det der.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (14 timer siden):

image.png.bac7dc60118657616dc1c7078e254d80.png
image.png.cbfc294cf1eef9f938e2f694e8622b0d.png
 

Siden man spekulerer om Batteri-dagen. Den siste tweeten der er interessant. Kan se ut som om motivasjonen for å begynne batteriproduksjon ikke er at man har på blokka så mye bedre teknologi, men at man er nødt fordi Tesla ikke har tilgang på nok fra de store leverandørene. De andre bilprodusentene har snappet opp det som er av produksjon. For eksempel så har VAG sikret seg 300 GWh fra CATL, LG og SK.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, BALT3 said:

Jeg mener å ha lest at selve "annual meeting of stockholders" starter 2230 norsk tid og er alene beregnet å ta 1-2 timer, så jeg tror vi kan forvente oss en lang og sen kveld.

Tror shareholder meeting trolig tar omkring 1 time. Normalt sett er det mulighet for veldig mange å spørre spørsmål, men i år er det ikke veldig mange som har fått lov til å delta pga korona, og jeg tror de vil ønske å gjøre seg fort ferdig og komme seg til Battery Day. Så jeg tenker 1 time for shareholder meeting og 1-2 timer for Battery Day. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nei nå orker jeg ikke forholde meg til flere spekulasjoner, og den siste tweet'n til Musk der han forsøker å tone ned batteryday orker jeg engang forsøke å tolke. I løpet av natten vet vi mer. Kanskje har de noe banebrytende på plass, kanskje har det oppstått problemer i testing, i løpet av det siste året eller kanskje var twitt'n bare litt Musk, forsøke å skape litt ekstra kaos før showet starter. En blir jo ikke mindre motivert til å følge med live i kveld etter at han tonet ting litt ned. Han vet jo at han selv startet å hype batteryday tidlig sist vinter. Jeg håper vi blir overrasket og at det "betaler seg" å holde seg våken for å streame event'n.

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Simen1 said:

Noen her som vet om noen gode steder å følge med på batteridags-nyheter og livesendinger?

Du kan jo streame direkte fra Tesla; https://www.tesla.com/2020shareholdermeeting#:~:text=2020 Annual Meeting of Stockholders and Battery Day Tuesday%2C September,1%3A30 PM Pacific Time

Han STMP som virkelig har gått "all in" mot Nikola og Trevor Milton kjører livestream for battery day, ser ikke bort fra at ventetiden hos ham kan bli litt underholdende med stadige utfall mot T.Milton. Om du tenker at shareholder møtet blir kjedelig. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, bshagen said:

@bojangles Flott, takk for link! :)

Om du går inn på STMP så er chatten igang alt, og akkurat nå er det 1337 deltakere, 10-15 år tilbake ville jeg smilt bredt av at det var akkurat det tallet, nå ble det ikke et lite skjevt glis engang. Kanskje det i det minste får frem et smil eller gamle minner hos noen. Akk som tiden flyr. 

Endret av bojangles
  • Liker 3
Lenke til kommentar
bojangles skrev (55 minutter siden):

Om du går inn på STMP så er chatten igang alt, og akkurat nå er det 1337 deltakere, 10-15 år tilbake ville jeg smilt bredt av at det var akkurat det tallet, nå ble det ikke et lite skjevt glis engang. Kanskje det i det minste får frem et smil eller gamle minner hos noen. Akk som tiden flyr. 

Man blir aldri for gammel for å være leet ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...