Jump to content
aomt

White lives matter - kva er galt med det?

Recommended Posts

36 minutes ago, debattklovn said:

I call it as I see it. Folkemengder som går til angrep på politi, brenner ned bygninger og plyndrer.
Det er ikke snakk om ett invdivid men svært mange av disse som kaller seg BLM-aktivister. 

Man må også ta i konsiderasjon de som støtter BLM og gjør ulovlige ting. Hvorfor fordømmer ikke BLM folk som går til angrep på politiet eller brenner bygninger i deres navn?

Hva demonstrantene gjør idag blir irrelevant senere i forhold til lovendringer og nye lover Som påvirker flere generasjoner og som påvirker ALLE amerikanere.  Overfladiske «folk på din side er onde!» diskusjoner er lite saklig 

• Like 3

Hvite folk kan ha det dårlig de og, men svarte blir veldig ofte diskrimert fra jobb og stillinger, normale ungdommer blir gjentatte ganger stoppet og uro et av Politiet merk også i Norge. Pga hudfarge.

Og de blir oftere drept av politiet, selvom det bare gjelder en bot eller mindre forseelser.

Edited by Gouldfan
  • Like 2

Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Hvite folk kan ha det dårlig de og, men svarte blir veldig ofte diskrimert fra jobb og stillinger, normale ungdommer blir gjentatte ganger stoppet og uro et av Politiet merk også i Norge. Pga hudfarge.

Og de blir oftere drept av politiet, selvom det bare gjelder en bot eller mindre forseelser.

Joda, men det er også viktig å huske på at hvite folk også blir drept av politiet. Det er ikke diskriminering, men dårlig politi. Alle politimenn kan ikke være rasister. Det er feil utdanning.

Det er samtidig mange utenlandske mennesker som driver vold mot politiet i Norge. Vi kan ikke ha det slik i Norge, ikke i verden for dens saks skyld. 

Annonse

Det må ikke nødvendigvis være rasisme. Jeg er selv skeptisk til arabere selv om jeg ofte har en helt grei nabo eller hatt kollega som er araber, eller fra østblokk.

Mange hvite har ubevisste fordommer mot fargede. Inklusive meg selv.

Jeg er ikke rasist forde, har bare en porsjon paranoia og angst.

Edited by Gouldfan
  • Like 1

Jeg tror det ligger i menneskets naturlige instinsk å ha fordommer mot folk som har en annen kultur. Det er fra naturens urinstinkt. Den gangen våre forfedre levde på savannen, måtte vi frykte fiender.

Dette er bare en teori, og du trenger ikke tro på den. Men jeg tror at vold mot politiet i Norge skyldes fortidens kriminalitet. Mange invandrere som kommer til Norge, har en kriminell fortid.

• Like 1