Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Snikpellik said:

Trump trekker nå militæret ut av Washington D.C. selv om demonstrasjonene fortsetter.

Motvillig, forsåvidt - dei blei i praksis sparket ut pga at styrkene trenger meir penger for å bli verande, og prøver kreve det inn frå byen. Byen svarte at dei kan ta seg ei bolle.

Dvs: 3rd amendment. 

Quote
No Soldier shall, in time of peace be quartered in any house, without the consent of the Owner, nor in time of war, but in a manner to be prescribed by law.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (12 minutter siden):

Motvillig, forsåvidt - dei blei i praksis sparket ut pga at styrkene trenger meir penger for å bli verande, og prøver kreve det inn frå byen. Byen svarte at dei kan ta seg ei bolle.

Dvs: 3rd amendment. 

Jepp, det stemmer. Ikke minst kan kritikken og presset fra justisministeren og hans militære ledere ha hatt mye å si. Mister han støtten helt fra militæret, noe han er godt på vei til nå, vil det være en liten krise for presidenten. Her er litt flere detaljer fra møtet de hadde:

Trump demanded 10,000 active-duty troops deploy to streets in heated Oval Office meeting

Sitat

In a heated and contentious debate in the Oval Office last Monday morning, President Trump demanded the military put 10,000 active duty troops into the streets immediately, a senior administration official told CBS News. Attorney General William Barr, Defense Secretary Mark Esper and Joint Chiefs Chairman Mark Milley objected to the demand, the official said.

(...)

On Wednesday morning, after two nights of peaceful protests, Esper ordered 700 troops from the 82nd Airborne Division to return to Fort Bragg, and then delivered a statement in the Pentagon briefing room that he was opposed to using the Insurrection Act to send active-duty troops into the streets.  

Mye mer: https://www.cbsnews.com/news/trump-demanded-10000-active-duty-troops-deploy-to-streets-in-heated-oval-office-meeting/

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Colin Powell, republikaner og tidligere utenriksminister under George W. Bush kritiserer måten demonstrasjonene har blitt håndtert på:

Colin Powell says he 'cannot in any way support' Trump; announces he will vote for Biden

Sitat

Former Secretary of State Colin Powell on Sunday became the latest member of the Republican Party’s old guard to announce that he will not be voting for President Trump in November’s general election.

“I certainly cannot, in any way, support President Trump this year,” Powell said Sunday on CNN’s “State of the Union.” “We have a Constitution and we have to follow that Constitution and the president has drifted away from it.”

Mer: https://www.foxnews.com/politics/colin-powell-says-he-cannot-in-any-way-support-trump-announces-he-will-vote-for-biden


Colin Powell: Trump has 'drifted away' from the Constitution

Sitat

Powell said he's "proud" of what a number of former generals, admirals and diplomats have said about Trump's response last week to the widespread protests, adding that he hadn't released a public statement denouncing Trump's response because he felt he had demonstrated his displeasure with Trump in 2016 when he voted against him.

"I think what we're seeing now, this massive protest movement I have ever seen in my life, I think it suggests the country is getting wise to this and we're not going to put up with it anymore," the retired general told Tapper.

Mer: https://edition.cnn.com/2020/06/07/politics/colin-powell-donald-trump-protests-cnntv/index.html

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Floyd-saken viser hvor fiksert Norge og Vest-Europa har blitt på USA. Det er bare USA, USA, USA hele veien. Hvorfor har USA fått en så stor plass i folks bevissthet? Har det noe med deres posisjon å gjøre, fordi de er verdens eneste supermakt? 

Det skjer mye i verden, mange blir drept, torturert osv, men det får ikke særlig stor oppmerksomhet for tiden. Alt handler bare om Trump og USA. Trump sa ditt, Trump gjorde datt. Vel, Trump har ikke drept eller skadet noen, men det er det mange andre statsledere som har gjort. Hvorfor ikke kritisere dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, frohmage said:

Det klarer jeg også. Baserer du det på noe mer?

Nei. Jeg finner det sannsynlig at det er antifa siden de er aktiv i disse demonstrasjonene og har gjort lignende forferdelige ting før. Vet du noe som tilsier at det er KKK og ikke antifa? 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg finner det sannsynlig at det er antifa siden de er sktiv i disse demonstrasjonene og har gjort lignende forferdelige ting før. Vet du noe som tilsier at det er KKK og ikke antifa?

Greit å vite. Ingenting tilsier for meg at vedkommende tilhører noen av gruppene, så jeg lurte på hvordan du resonerte. Som ventet antar du at vold og plyndring i forbindelse med demonstrasjoner må være antifa sitt verk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Nei. Jeg finner det sannsynlig at det er antifa siden de er aktiv i disse demonstrasjonene og har gjort lignende forferdelige ting før. Vet du noe som tilsier at det er KKK og ikke antifa? 

At ytterste høyre generelt mangler empati og faktisk angriper uskyldige -- i motsetning til antifa, som kjennetegnes av at de er motivert av nettopp høy empati..?

Hele protesten er motivert av empati.
Mennesker som utøver vold mot uskyldige og driver med tyveri er åpenbart ikke drevet av empati, men opportunisme eller hat.

Og joda -- jeg vet at ytterste høyre projiserer sitt hat for venstresiden, over på venstresiden.
Men et slikt hat er ikke gjensidig.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Ja, det er tross alt antifa og BLM som er sentrale i disse aksjonene, så et safe bet er at det er dem. 

Det er mange flere enn de som er med på demonstrasjoner nå.

edit: men ikke om man definerer alle demonstranter som antifa da, så klart..

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Red Frostraven said:

At ytterste høyre generelt mangler empati og faktisk angriper uskyldige -- i motsetning til antifa, som kjennetegnes av at de er motivert av nettopp høy empati..?

Ja, antifa virkelig overflommer av empati idet de gir rullestolbrukeren juling. 

Husker du når bevæpnede konservative demonstrerte i Michigan i mai, der ingen ble skadet eller drept? 

Og nå noen uker senere er det antifa og BLM som demonstrerer, og vi ser bybranner, mord, blind vold og brente biler. Det ser jo ut som en krigssone mange steder. 

Hvorfor klarer ikke venstresiden demonstrere fredelig? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skummelt at debattklovn fortel oss at disse aksjonene er flust av "antifa og BLM" - som han begge beskriv som terrorister. Dei er "sentrale," og generelt beskrivi som at alle handlingar der er utført av dei.

Det er rett og slett farlig retorikk. Propaganda, tvert ut.

Tilnærmet alle er ute og demonstrerer. Høgre, venstre, sentrister. Dei einaste som ikkje er ute og protestere er mennesker som meine at ingenting galt har skjedd. Det er så liten forbindelse mellom individer her at å kjøre over dei med ein kam er direkte ljug, samtidig som han prøve rettferdiggjøre indiskriminerende bruk av vold...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (7 minutter siden):

Tilnærmet alle er ute og demonstrerer. Høgre, venstre, sentrister. Dei einaste som ikkje er ute og protestere er mennesker som meine at ingenting galt har skjedd. 


Dette er som vanlig bare vås fra deg, det er kun idioter som er ute å demonstrerer nå, alle med flere hjerneceller enn fingre holder seg hjemme, ettersom vi er midt i en pandemi.

Det er minst like skummelt at du tillegger både dine med-debattanter og befolkningen forøvrig, meninger de ikke har.

At man skulle støtte rasisme eller mene at ingenting galt har skjedd, fordi man ikke møter opp i voldelige protester rundt om i verden, midt i en verdensomspennende pandemi hvor de fleste med vettet i behold tar smittevern alvorlig, må være noe av det dummeste du har skrevet, å det sier litt !

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 timer siden):

ACAB, ACAB!

 

Synes denne så ekstremt mistenkelig ut, så jeg gjorde noen søk.

Søker jeg på "bomb brooklyn" på news finner jeg kun tweets lignende denne du postet og noen fra andre Twitter-brukere. Ikke mange, men noen få hvor de fleste har "MAGA" og lignende slagord i brukernavnet. 

Finner ingen artikler i seriøs media om at det skal ha vært en bombe i Brooklyn i det siste.

Google reversert bildesøk gir meg heller ingen resultater på det bildet i tweeten som skal være fra en artikkel i en avis. Reversert bildesøk på bildet av "bomben" gir kun Twitter-kontoer som har postet bildet, og fem artikler fra veldig obskure "medier":

https://www.joshwho.net/report-nypd-find-functional-bomb-at-77th-precinct-station-house-in-brooklyn/
https://therayfield.com/report-nypd-find-functional-bomb-at-77th-precinct-station-house-in-brooklyn
https://politomix.com/the-gateway-pundit/1713826/report-nypd-find-functional-bomb-77th-precinct-station/
http://terrorism.trendolizer.com/2020/06/report-nypd-find-functional-bomb-at-77th-precinct-station-house-in-brooklyn.html
https://evansnewsreport.com/2020/06/07/report-nypd-find-functional-bomb-at-77th-precinct-station-house-in-brooklyn/

... som alle bruker tweeten du postet som kilde.

Søker jeg i NYPDs kanaler over hendelser de siste dagene finner jeg heller ingenting om noen bombe i Brooklyn. 

Du har med andre ord postet reinspikka rør, eller det noen liker å kalle "fake news" her :) 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Drunkenvalley said:

Dei einaste som ikkje er ute og protestere er mennesker som meine at ingenting galt har skjedd. 

Er du morsom? Det var 1000 som demonstrerte i Oslo, som sannsynligvis alle nå er smittet. Resten av Norge mener altså Floyds død var uproblematsk?

Det der er noe av det sykeste jeg har lest. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...