Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Story DLC til Gears 5 bekreftet. 
 

Sitat

"All I can say is December and the title is Hivebusters, so it might give you a little hint as to what that content might contain," said Zoe Curnoe, Gears 5 principal lead producer. "That'll be available on the new consoles as well, so it'll be optimized for those two."

In Gears 5, the Hivebusters are a squad of three who never make an appearance in the campaign but instead star in the new mode Escape. Team Scorpio's Keegan, Lahni, and Mac are the default squad (though you can go in with one of your choosing) that infiltrate Swarm hives on what would be considered suicide missions to destory the enemy strongholds from the inside. Team Scorpio doesn't have much of an identity in Gears 5, though they do have an origin story in the Gears of War: Hivebusters comics.

Other than an estimated playtime of 3-4 hours, Curnoe said more DLC details, including whether or not it'll cost anything, will be shared in early December."


https://www.ign.com/articles/gears-5-story-dlc-is-coming-later-this-year 
 

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (3 timer siden):

Kjøpte også Elite v2 kontroller i går til 20% MC rabatt. Bestilte på nett og hentet i butikk på Lille Grensen i Oslo.

Fortsatt igjen på lager nå fredag klokka 19.00

https://www.power.no/gaming/haandkontroll/microsoft-xbox-elite-wireless-controller-series-2-kontroller/p-1037506/?q=Xbox elite

beste kontrolleren jeg har brukt. Har spilt destiny 2 på ps4 siden release. Alle sa PC var så bra optimalsiert at jeg burde prøve spille med kontroller der. Var litt avskrekket på pvp mot mouse og keyboard med kontrolller. Bortsett fra utrolig mye cheating (veldig trist) så var jeg overraskende god med elite 2 kontrolleren. Til og med positiv K/D på PC med den i vanlig crucible. 

 

Men pass på at du tester ut den, vært sendt en ny class action lawsuit mot microsoft pga feilproduksjoner med Eltie 2 kontrolleren. Sjekk A og Y knappen samt sjekk om det er drift på joysticks. Jeg bruker den på PC med Xbox adapter og skal bruke den på series X. Har vel spilt ca 50 timer AC odyssey og destiny nå uten å merke noe. 

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (7 minutter siden):

beste kontrolleren jeg har brukt. Har spilt destiny 2 på ps4 siden release. Alle sa PC var så bra optimalsiert at jeg burde prøve spille med kontroller der. Var litt avskrekket på pvp mot mouse og keyboard med kontrolller. Bortsett fra utrolig mye cheating (veldig trist) så var jeg overraskende god med elite 2 kontrolleren. Til og med positiv K/D på PC med den i vanlig crucible. 

 

Men pass på at du tester ut den, vært sendt en ny class action lawsuit mot microsoft pga feilproduksjoner med Eltie 2 kontrolleren. Sjekk A og Y knappen samt sjekk om det er drift på joysticks. Jeg bruker den på PC med Xbox adapter og skal bruke den på series X. Har vel spilt ca 50 timer AC odyssey og destiny nå uten å merke noe. 

Kjøpte nylig Elite 2 kontroller. Har sendt inn for andre gang nå pga. A-knappen har virket 50%. Så er spent på om jeg får tilbake en kontroller hvor dette nå er fikset. Hvis ikke så hever jeg kjøpet siden det blir tredje gangs feil med samme feil. 

Og begge gangene jeg har sendt inn så har jeg fått beskjed om å ta av alle løse deler som joysticks og paddles. Og i retur får jeg en med nytt sett. Så drukner jo i ekstradeler da... Så er en liten win der da....

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
nacario skrev (15 minutter siden):

Det er vel ikke store forskjellen mellom den første varianten av elite controller? Har en liggende ubrukt fra way back

V1 er vel basert på V1 av Xbox kontrollerne. Dvs. den mangler bluetooth. Ikke har den innebygget batteri, bruker enten AA-batterier eller play'n'charge kit. Triggerne har kun 2 trinn for å justere distanse. Gummiert teksturgrep under. Micro-USB for tilkobling/lading.

V2 er basert på V2 av Xbox kontrollerne og har derfor bluetooth. Har innebygget oppladbart batteri samt ladebase i veska si. Lades med USB-C. Har gummiert teksturert grep både foran og bak på kontrolleren. Triggerne har 3 trinn for å justere distanse. V2 kan også justere joystickene sin motstand ved at det følger med et lite skrujern for å justere dem.

(Hilsen en som har begge (eller... den andre er på andre gangs garantireparasjon pga. A-knappen er defekt))

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (24 minutter siden):

V1 er vel basert på V1 av Xbox kontrollerne. Dvs. den mangler bluetooth. Ikke har den innebygget batteri, bruker enten AA-batterier eller play'n'charge kit. Triggerne har kun 2 trinn for å justere distanse. Gummiert teksturgrep under. Micro-USB for tilkobling/lading.

V2 er basert på V2 av Xbox kontrollerne og har derfor bluetooth. Har innebygget oppladbart batteri samt ladebase i veska si. Lades med USB-C. Har gummiert teksturert grep både foran og bak på kontrolleren. Triggerne har 3 trinn for å justere distanse. V2 kan også justere joystickene sin motstand ved at det følger med et lite skrujern for å justere dem.

(Hilsen en som har begge (eller... den andre er på andre gangs garantireparasjon pga. A-knappen er defekt))

takk for svar, men min v1 har bluetooth.. men bruker sånn usb adapter, må jeg bruke den i nye xbox eller har xboxen egen jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
1 hour ago, CaZpeR said:

Kjøpte nylig Elite 2 kontroller. Har sendt inn for andre gang nå pga. A-knappen har virket 50%. Så er spent på om jeg får tilbake en kontroller hvor dette nå er fikset. Hvis ikke så hever jeg kjøpet siden det blir tredje gangs feil med samme feil. 

Og begge gangene jeg har sendt inn så har jeg fått beskjed om å ta av alle løse deler som joysticks og paddles. Og i retur får jeg en med nytt sett. Så drukner jo i ekstradeler da... Så er en liten win der da....

Selv om Elite kontrollerne er de suverent de beste i bruk er de ikke blant de mest holdbare. Fikk selv 2 stk. nye av 1. gen.

På v2 begynte jeg å oppleve at høyre trigger hang litt igjen. Denne gangen ga jeg F**** og åpnet opp kontrolleren selv. Problemet var bare en listen pad som demper når du slipper om triggeren som hadde flyttet på seg, satte denne på plass og renset godt bort alle rester av teipen. Er noe av den seigeste teipen jeg har vært borti, så måtte bruke godt tid på å rense for å få den 100%.
Har alltid stusset litt over A knappen, og den har hengt igjen mer og mer. Nok en gang tok en den opp, og årsaken her er den dobbeltsidige teipen som ikke har vært plassert 100% på "skallet" eller at den har forskjøvet seg slik at klistrete rester havner i noe av tastene. Tok bort teipen så det var god margin og renset nok en gang omhyggelig og nå er den perfekt.

Dette er selvsagt ikke noe man skulle ha behov for å gjøre, og Microsoft vil gi deg en ny kontroller uten noe stress. Men, med den designen de har så vil nok sånne problemer oppstår inntil de endre litt på plassering av teipen :). En utrolig bagatell som kan gjøre den ubrukelig.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ezio skrev (10 timer siden):

Jeg skal hvert fall ha meg en 1440p 144hz monitor under BF. 
Men nå er jo black friday i dette landet omtrent som alle andre dager de har tilbud i året så er vel kanskje ikke så mye å spare uansett. 

vær sikker på å sjekke prisen nå før de begynner. Har vært rykter om at de øker prisene opp mot BF, også gir de 50%! AVSLAG!!!! 

Lenke til kommentar
nacario skrev (12 timer siden):

takk for svar, men min v1 har bluetooth.. men bruker sånn usb adapter, må jeg bruke den i nye xbox eller har xboxen egen jeg kan bruke?

Må ikke ha det i ny Xbox. Er innebygget i dem så er bare å pare den direkte slik man gjør med alle kontrollere. Enten ved bruk av usb-kabel eller pare-knappen foran på konsollen og ved siden av usb-kontakten på kontrolleren. Trenger ikke bruke usb-adapterte i Xbox-en. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
MacBain skrev (12 timer siden):

Selv om Elite kontrollerne er de suverent de beste i bruk er de ikke blant de mest holdbare. Fikk selv 2 stk. nye av 1. gen.

På v2 begynte jeg å oppleve at høyre trigger hang litt igjen. Denne gangen ga jeg F**** og åpnet opp kontrolleren selv. Problemet var bare en listen pad som demper når du slipper om triggeren som hadde flyttet på seg, satte denne på plass og renset godt bort alle rester av teipen. Er noe av den seigeste teipen jeg har vært borti, så måtte bruke godt tid på å rense for å få den 100%.
Har alltid stusset litt over A knappen, og den har hengt igjen mer og mer. Nok en gang tok en den opp, og årsaken her er den dobbeltsidige teipen som ikke har vært plassert 100% på "skallet" eller at den har forskjøvet seg slik at klistrete rester havner i noe av tastene. Tok bort teipen så det var god margin og renset nok en gang omhyggelig og nå er den perfekt.

Dette er selvsagt ikke noe man skulle ha behov for å gjøre, og Microsoft vil gi deg en ny kontroller uten noe stress. Men, med den designen de har så vil nok sånne problemer oppstår inntil de endre litt på plassering av teipen :). En utrolig bagatell som kan gjøre den ubrukelig.

Hvis det ikke blir i orden nå så sender jeg tilbake alt og hever kjøpet og får klare meg med kontrolleren som følger med konsollen. Betaler ikke den prisen for en kontroller jeg må fikse selv. At de ikke klarer å undersøke bytte-enheten før de sender den i retur er for meg rimelig frustrerende. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, CaZpeR said:

Hvis det ikke blir i orden nå så sender jeg tilbake alt og hever kjøpet og får klare meg med kontrolleren som følger med konsollen. Betaler ikke den prisen for en kontroller jeg må fikse selv. At de ikke klarer å undersøke bytte-enheten før de sender den i retur er for meg rimelig frustrerende. 

Skjønner den. Men, Microsoft skal ha for service 'en når nå går i stykker. Kommer å henter på døra dagen etter og får raskt levert ny.
Personlig syntes jeg v2 kontrolleren er så perfekt det går an å bli (Bortsett fra at at de går i stykker da 😄).

Lenke til kommentar

Seriously, no weeds! :laugh:

De burde laget noe "men in black"-aktig ut av den der. Kanskje hatt en magiker få noen til å gå inn i den og forsvinne elns. Noen artige aliens fra "men in black"..

Gleder meg til CGI-utgaven av disse kjøleskapene :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...